football360 logo

جورجینیو حالا قطعاً حسرت چلسی را نمی‌خورد؛ زمانی برای خندیدن به منتقدان!

11 اسفند 1401 ساعت 18:346 نظر
هافبک ایتالیایی تحت هدایت آرتتا، سبک بازی آرسنال را نظم می‌دهد.
به گزارش فوتبال 360، انتقال غیرمنتظره زمستان در شهر لندن، نقل مکان جورجینیو از نیمه آبی شهر به نیمه قرمز شهر بود؛ هافبکی که روز بیست و یکم ژانویه، بهترین بازیکن چلسی مقابل لیورپول بود اما هفته بعد با پیراهن آرسنال در زمین حاضر شد تا نخستین شکست توپچی‌ها پس از مدتی 5 ماهه به ثبت برسد.
با همان یک بازی، بسیاری هواداران فوتبال جورجینیو را قضاوت کرده و گاه به شوخی و گاه به جد، دلیل باخت آرسنال با دریافت گل، تنها چند ثانیه پس از ورود جورجینیو به زمین را به حضور او نسبت دادند اما نه آرتتا و نه هافبک ایتالیایی، گوششان بدهکارِ چنین انتقادات سطحی‌نگرانه نبود و حالا پس از انجام 5 بازی، او تبدیل به انتخاب نخست آرتتا برای حضور در میدان شده است؛ البته اگر مصدومیت امانش دهد.
بهترین، حتی در شب‌های بدِ تیم
جورجینیو پس از انتقال به آرسنال، تنها دیدار مقابل برنتفورد را در زمین حاضر نبود و آرسنال مقابل زنبورها متوقف شد. البته که دلیل اصلی توقف آرسنال مقابل برنتفورد هم غیبت جورجینیو نبود اما در دیدارها برابر منچسترسیتی، استون ویلا و لستر سیتی، او تمام مدت زمان بازی را در میدان باقی ماند و مقابل استون ویلا، شوت تاثیرگذارش به گل منجر شد تا 3 امتیاز حساس از ویلا پارک به حساب توپچی‌ها واریز شود. در دیدار برابر منچسترسیتی هم اگرچه آرسنال تیم بازنده میدان بود و آرتتا موفق نشد مقابل پپ اعاده حیثیت کند اما جورجینیو در شبِ بدِ تیمی، بهترین بازیکن آرسنال بود و در مدت زمانی که اگرچه بی‌هدف اما آرسنال مالکیت توپ را مقابل حریف در اختیار داشت، هافبک ایتالیایی نبض بازی توپچی‌ها را تنظیم می‌کرد.
شخصیتی شبیه به توپچی‌ها
جورجینیو، بیش از آنکه نقش هرز دونده را برای تیم‌هایش بازی کند، کاملاً هافبکی رجیستا به حساب می‌آید و آرسنال با علم به همین مورد، هافبک 31 ساله را به خدمت گرفت. اهمیت حضور بازیکنی شبیه به جورجینیو در میدان به حدی بود که آرتتا، ریسکِ به خدمت گرفتن کاپیتان تیم رقیب همشهری را به جان بخرد و او را در مسیر رسیدن به قهرمانی لیگ، کنار خود داشته باشد.
آرتتا که در دیدار برابر اورتون در شب پیروزی باشکوه توپچی‌ها بر حریف در خانه، جورجینیو را بین ۲ نیمه تعویض کرد، تاکید دارد دلیل بیرون کشیدن بازیکنش، فنی نبوده و احساس ناراحتی جسمانی داشته است. آرتتا به خوبی می‌داند چگونه فشار را از روی بازیکنانش برداشته و اینکه آرسنال پس از مدت‌ها صدرنشینی در طول فصل جاری، فعلاً صدر جدول را به سیتی پس نمی‌دهد، نشان از شخصیت تیمی دارد که بازگشته و بازیکنانی که برای حضور در این تیم به خدمت گرفته می‌شوند، به خوبی خود را در همین شخصیت تیمی جای می‌دهند.
رضایت محض از ترک چلسی
جورجینیو یکی از همین بازیکنان است؛ بازیکنی که اگر در چلسی باقی مانده بود، شاید مشغول طراحی کودتا برای اخراج هرچه سریع‌تر گراهام پاتر می‌بود و در سبک بازی تیم تحت هدایت این سرمربی جوان، کاملاً بی‌هدف با توپ به دور خودش می‌چرخید و فشار رسانه‌ای را بیش از پیش روی خود احساس می‌کرد. او ممکن بود در چلسیِ شلخته این فصل، شانس حضورش در تیم ملی را هم از دست بدهد؛ حتی بیشتر از آنکه رسانه‌ها، او را صرفاً به گل زدن از روی نقطه پنالتی متهم کنند!
شب گذشته  توماس پارتی موفق شد از بند مصدومیت رها شده و مقابل اورتون به میدان برود اما بدون شک جورجینیو کار را برای به میدان رفتن بی‌چون و چرای او سخت خواهد کرد و این رقابت شیرین در رختکن آرسنال، بیش از همه به مذاق آرتتا خوش می‌آید؛ سرمربی که با مبلغی کاملاً ناچیز، هافبک باتجربه را برای تیمش به خدمت گرفت و دستکم تا پایان فصل آینده  هم او را در اختیار خواهد داشت.
پیام واضح برای مانچو
جورجینیو قطعاً در دسته آن بازیکنان یاغی که تیم‌های خود را به مقصد تیم رقیب ترک کرده و سپس فوتبالشان به تبع همین حواشی به پایان می‌رسد، جای نخواهد گرفت. او در سال منتهی به یورو 2024، رقابتی که ایتالیا به عنوان مدافع عنوان قهرمانی پس از ۲ دوره غیبت در جام‌جهانی آن را بهترین عرصه برای اعاده حیثیت می‌بیند، قصد دارد دوباره خود را به مانچینی اثبات کرده تا مانچو از هافبک باتجربه تیمش در کنار نسل جوانی که قصد بازی گرفتن از آنها را دارد، استفاده ببرد.
رویای آتزوری
جورجینیو اگرچه کمی دیر به ترکیب تیم ملی فوتبال کشورش رسید اما امید دارد در ادامه روند خوبش با پیراهن ملی، فارغ از آن پنالتیِ از دست داده مقابل سوئیس که به غیبت در جام‌جهانی منجر شد، تک خاطرات تلخ گذشته را به دست فراموشی سپرده و همگان او را دوباره با بیشترین دوندگی در میان بازیکنان، در تورنمنتی که ایتالیا بار دیگر جام قهرمانی قاره را به چنگ آورد به یاد بیاورند. ثبت در تاریخ به‌عنوان بازیکنی که 2 بار متوالی جام قهرمانی قاره را با پیراهن تیم ملی ایتالیا بالای سر برده است؟ چرا که نه؟! آرسنال به خوبی او را آماده خواهد کرد!

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری