football360 logo

ملاقات ستاره‌های لیگ؛ 90 دقیقه برای انتخاب بهترین بازیکن فصل!

13 اسفند 1401 ساعت 10:0092 نظر
در دیدار پرسپولیس و تراکتور، بهترین گلزن و بهترین گل‌ساز لیگ با بهترین دروازه‌بان فصل ملاقات خواهند کرد.

به گزارش فوتبال360؛ یکشنبه از ساعت 16 در یکی از جذاب‌ترین دیدارهای هفته، پرسپولیس و تراکتور به مصاف هم می‌روند. تراکتور 4 تا از 6 بازی اخیرش را برده و با کسب 14 امتیاز، بعد از سپاهان دومین تیم آماده این روزهای لیگ برتر است. پرسپولیس هم با توقف هفته قبل سپاهان، در یک قدمی بازگشت به صدرجدول قرار دارد و نمی‌خواهد این فرصت را از دست دهد.

3 بازیکن برتر فصل در یک قاب!

این دیدار رویارویی بهترین بازیکنان لیگ هم هست. از یک سمت بهترین گلزن و گلساز لیگ و در سوی مقابل، بهترین دروازه‌بان این فصل. ریکاردو آلوز با نمره متریکا 7.42 ستاره بی‌چون و چرای فصل بوده است. بازیکنی که 49 مرتبه با پاس‌های کلیدی موقعیت ساخته و حاصل آن، 11 پاس‌گل بوده است. آلوز با حفظ این روند، شانس زیادی دارد که به عنوان بهترین بازیکن فصل معرفی شود. 

رقیب ریکاردو آلوز برای تصاحب این عنوان، یک دروازه‌بان است. علیرضا بیرانوند نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده آلوز است. بیرانوند در این هفته از نمایش ضعیف آلوز استفاده کرد و با مهار یک پنالتی و ثبت یک کلین‌شیت، به ستاره تراکتور رسید. بیرانوند این فصل 12 کلین‌شیت در 20 مسابقه‌اش داشته است. او فقط 8 گل خورده و به طور میانگین در هر مسابقه 44 تلاش مهاجم حریف برای گلزنی را ناکام گذاشت. در حقیقت در این فصل 52 شوت به چارچوب دروازه بیرانوند رسید که او 44 شوت را مهار کرد و 8 مرتبه هم مغلوب شد.

تراکتور برای حمله به سمت دروازه بیرانوند، یک ستاره دیگر هم دارد. رضا اسدی آقای‌گل غیرمنتظره این فصل است. بازیکن فصل قبل پرسپولیس که پس از جدایی از این تیم، دوباره در تراکتور احیا شد. اسدی این فصل 43 مرتبه دروازه حریفان را تهدید کرده که 17 شوت او در چارچوب بود. اسدی با 8 گل زده، نمره 7.38 را کسب کرده تا بعد از ریکاردو آلوز و علیرضا بیرانوند، سومین ستاره این فصل لیگ برتر باشد.


کدام آمارِ بهترین به خطر می‌افتد؟

پرسپولیس با میانگین ۲.۱ امتیاز، بهترین تیم خارج از خانه لیگ است. پرسپولیس 21 امتیاز از 10 مهمانی فصلش به دست آورده و 6 تیم را در خانه‌شان شکست داد. پرسپولیس این هفته مقابل تراکتوری قرار می‌گیرید که این فصل هیچ تیمی نتوانسته در خانه این تیم را شکست دهد. تراکتور 4 برد و 6 تساوی از 10 میزبانی فصلش به دست آورده است. در این بازی احتمالا تراکتور باز هم مالکیت توپ را به پرسپولیس خواهد داد و شاگردان گل‌محمدی باید دوباره حفره‌ای برای گلزنی پیدا کنند. پرسپولیس در آیتم‌های مالکیت توپ، تعداد و دقت پاس و نرخ تبدیل شوت به گل بهترین تیم لیگ است. در نبردهای هوایی موفق هم هیچ تیمی در این فصل به تراکتور نمی‌رسد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری