football360 logo

به بهانه‌ درخشش بازیکنان تعویضی؛ فرشته‌های نجات لیگ برتر را بشناسید

18 اسفند 1401 ساعت 10:3051 نظر
در هفته‌ بیست‌ودوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران بازیکنان تعویضی نمایش خیره‌کننده‌ای داشتند.

به گزارش فوتبال 360، می‌آیند تا روند بازی را عوض کنند و لقب تعویض طلایی را مال خود کنند. در هفته‌ بیست‌ودوم گل‌های زیادی توسط بازیکنان تعویضی زده شد. محمد عباس‌زاده برای تراکتور 2 گل به‌ثمر رساند. رضا میرزایی با زدن یک گل و گرفتن یک پنالتی مرد اول استقلال در جدال با گل‌گهر بود. قائم اسلامی‌خواه در بازی مس رفسنجان و صنعت‌نفت آبادان، گل چهارم از روی نقطه‌ پنالتی را برای مس زد. کاتاتو اولین گلش برای سپاهان در لیگ را به عنوان یار جانشین وارد دروازه‌ هوادار کرد. رضا جبیره، گلزن دیدار ملوان و آلومینیوم به عنوان بازیکن جایگزین به میدان آمد. علی شجاعی هم که یکی از گلزنان نساجی در جدال با نفت مسجدسلیمان بود، به عنوان یار جایگزین به زمین آمده بود. این یعنی نزدیک به یک‌سوم از گل‌های این هفته توسط بازیکنان تعویضی به‌ثمر رسید. در این گزارش از بهترین بازیکنانی صحبت می‌کنیم که به عنوان بازیکن جانشین وارد میدان شدند و توانستند فرشته‌ نجات تیم خود باشند و گل‌های حساسی را به‌ثمر برسانند. 

امید لطیفی

بهترین بازیکن تعویضی در لیگ بیست‌ودوم مهاجم 23ساله مس رفسنجان بوده است. بازیکنی که در این فصل و در شرایطی که گادوین منشا شرایط خوبی را تجربه نمی‌کند، توانسته در قامت مهره‌ تعویضی 3 گل را به‌ثمر برساند و صدرنشین جدول گلزنان بازیکنان تعویضی باشد.

لطیفی در هفته‌ پانزدهم موفق شد گل نخست تیمش را در دقیقه‌ 69 وارد دروازه‌ی پیکان کند و مسیر گل دوم را فراهم کند. این بازیکن در اولین هفته‌ دور برگشت بازهم موفق شد برای تیمش گلزنی کند. او در دقیقه‌ 49 تیمش را پیش انداخت اما این گل در دقایق پایانی جبران شد. لطیفی در هفته‌ بیستم توانست خودش را از سایرین جدا کند. او در دقیقه‌ (6+90) گل دوم تیم محمد ربیعی را وارد دروازه فولاد کرد تا فاصله 2 تیم 2 برابر شود و برد شیرینی نصیب نماینده‌ استان کرمان شود. 

محمد عباس‌زاده

بهانه‌ این گزارش محمد عباس‌زاده است. او در هفته‌ بیست‌ودوم و در دیدار برابر تیم اسبقش پرسپولیس در دقیقه‌ 54 وارد زمین شد و توانست با گلزنی در دقایق 67 و 84 باخت 2 بر صفر را به تساوی 2 بر 2 تغییر دهد. البته که در لحظات پایانی بازهم پرسپولیس به گل رسید تا بازگشت عباس‌زاده با وجود درخشان بودنش به امتیاز برای تبریزی‌ها منجر نشود.

محمد خدابنده‌لو

دیگر بازیکنی که به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد و توانست بریس کند، محمد خدابنده‌لو است. گل‌گهر در چارچوب هفته‌ هشتم با نتیجه‌ پرگل 5 بر صفر از سد نفت مسجدسلیمان گذشت و 4 گل در نیمه‌ دوم به‌ثمر رسید. محمد خدابنده‌لو، بازیکن جوان تیم قلعه‌نویی 2 بار در دقایق 74 و 77 برای تیمش گلزنی کرد و یکی از برجسته‌ترین نفرات حاضر در زمین بود.

کیروش استنلی

دیگر تعویض طلایی گل‌گهر در ورزشگاه شهید بهنام محمدی، کیروش استنلی بود. این مهاجم برزیلی موفق شد در دقیقه‌ (5+90) گل پنجم و آخر تیمش را وارد دروازه‌ میزبان کند. این بازیکن در هفته‌ هجدهم و در تقابل با سپاهان هم توانست آخرین گل بازی را به‌ثمر برساند اما این بار تنها گل گل‌گهر پس از 4 گل طلایی‌پوشان بود و تنها کمی از سنگینی شکست قلعه‌نویی در اصفهان کاست.

مهدی ترکمان

امید لطیفی تنها تعویض طلایی مس رفسنجان در این فصل نبوده است. مهدی ترکمان هم با زدن 2 گل به عنوان یار جانشین توانسته یکی از بهترین‌ها از این حیث باشد. او در هفته‌ دوازدهم و در دقیقه‌ 57 گل دوم مس رفسنجان را در دربی کرمان وارد دروازه‌ تیم فرزاد حسین‌خانی کرد تا خیال ربیعی از برد راحت باشد. این بازیکن در هفته‌ پانزدهم هم توانست دروازه‌ پیکان را در دقیقه‌ 81 باز کند. این گل نیز همانند گل بازی قبل، دومین گل مس بود که فاصله را 2 برابر کرد. 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری