football360 logo

«خمس» و مهم‌ترین تصمیم فصل؛ آقای گل به ترکیب بر می‌گردد؟

18 اسفند 1401 ساعت 11:0013 نظر
به نظر می‌رسد که درخشش مقابل پرسپولیس، زمینه‌ساز بازگشت «محمد عباس‌زاده» به ترکیب تراکتور می‌شود.

به گزارش فوتبال 360، پاکو خمس سرمربی اسپانیایی تراکتور بعد از حضورش در قامت سرمربی سرخ‌پوشان تبریزی توانسته نتایج قابل‌قبولی را بگیرد و موفق شده تراکتور را در قامت یک مدعی در لیگ بیست‌ودوم نشان بدهد. یکی از اتفاقات جالب‌توجه دوران خمس در تراکتور، تغییر پست چند بازیکن مختلف است که مهم‌ترین آن‌ها بدون تردید، رضا اسدی بوده که از خط هافبک به خط حمله تیمش منتقل شده و نسبت به دوران حضورش در پرسپولیس و سایپا، کاملاً شرایط متفاوتی را تجربه می‌کند.

اسدی که پست اصلی‌اش هافبک دفاعی بود، حالا نه‌تنها در خط هافبک به کار گرفته نمی‌شود بلکه امید اول گلزنی تراکتور در لیگ بیست‌ودوم شده و در نوک خط حمله سرخ‌پوشان تبریزی به میدان می‌رود. او حتی در مسابقه قبلی تراکتور مقابل پرسپولیس هم مهاجم هدف تیمش بود و 2 فرصت خوب گلزنی را هم برابر تیم سابق خود از دست داد اما در مصاف پرسپولیس، چهره ویژه ترکیب تراکتور رضا اسدی نبود و بلکه تعویض‌های تهاجمی خمس باعث شد تا معادلات به سود تراکتور تغییر کند.

ستاره‌ای که آمد و دبل کرد!

محمد عباس‌زاده مهاجمی است که برخلاف دوره قربان بردیف که در نوک خط حمله تیمش جایگاه ثابتی داشت، فعلاً جایی در بین اولویت‌های پاکو خمس ندارد و سرمربی اسپانیایی در نشست خبری پیش از بازی با پرسپولیس هم تاکید کرد که اولویت او در خط حمله، میدان دادن به عباس زاده نیست. با این‌حال، شکست 2 گله در نیمه نخست تقابل با سرخ‌پوشان پایتخت باعث شد تا سرمربی تراکتوری‌ها به سراغ تغییر و تحولات در ترکیب تیمش برود و با کم کردن یک مدافع و اضافه شدن یک مهاجم، آرایش ترکیب تراکتور تغییر کرد.

خمس به جای آرش قادری، محمد عباس‌زاده را به میدان فرستاد تا حدود 40 دقیقه در مقابل تیم سابق خود شانس بازی داشته باشد که عباس‌زاده توانست از اعتماد پاکو خمس به بهترین شکل ممکن استفاده کند و برای اثبات توانایی‌های خود به سرمربی اسپانیایی، همه تلاش خود را به کار بست و توانست در قامت گلزن، 2 بار دروازه پرسپولیس را باز کند؛ هر چند که گلزنی عباس‌زاده به کسب امتیاز برای تراکتوری‌ها ختم نشد و در لحظات پایانی پرسپولیس برنده مسابقه شد.

«عباس‌زاده» به اولویت «خمس» تبدیل می‌شود؟

مهاجم باتجربه تراکتور با درخشش مقابل پرسپولیس سعی داشت تا بتواند خود را به سرمربی اسپانیایی اثبات کند. عباس‌زاده در نیم‌فصل دوم فقط در یک مسابقه در ترکیب اصلی تراکتور قرار گرفته و شرایط خوبی را تجربه نمی‌کند و با توجه به آمادگی بالای رضا اسدی، ترجیح خمس در هفته‌های گذشته استفاده از اسدی در پست مهاجم هدف بوده اما حالا به نظر می‌رسد که درخشش محمد عباس‌زاده باعث شده تا معادلات به سود او تغییر کند.

خمس در دیدار با پرسپولیس از مثلث تهاجمی خایمه رومرو، محمدمهدی قنبری و رضا اسدی در خط حمله تیمش استفاده کرد اما به نظر می‌رسد که برای دیدار پیش‌رو مقابل مس رفسنجان، احتمالاً سرمربی اسپانیایی به سراغ تغییر در آرایش خط حمله تراکتور خواهد رفت و احتمال اضافه شدن محمد عباس‌زاده به جای محمدمهدی قنبری وجود دارد. البته که این احتمال هم مطرح است که رضا اسدی به پست تخصصی خود بازگردد و عباس‌زاده تنها مهاجم هدف تراکتور در مصاف حساس با مس رفسنجان شود.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری