football360 logo

متخصصان گلزنی به پرسپولیس؛ از «اولروم» تا «عباس‌زاده»

19 اسفند 1401 ساعت 16:0026 نظر
نام «محمد عباس‌زاده» هم به فهرست بازیکنانی که در طول یک فصل 3 گل یا بیش از آن به پرسپولیس زده‌اند، اضافه شد.

به گزارش فوتبال 360، محمد عباس‌زاده ستاره غیرمنتظره هفته بیست‌ودوم لیگ برتر فوتبال ایران بود؛ بازیکنی که با توجه به تدابیر ویژه پاکو خمس سرمربی اسپانیایی تراکتور برای مصاف حساس با پرسپولیس، جایی در ترکیب اولیه تیمش نداشت اما در نیمه دوم و با توجه به شکست 2 گله سرخ‌پوشان تبریزی به ترکیب تیمش اضافه شد و توانست در قامت بازیکن تعویضی 2 بار دروازه تیم سابق خود را باز کند. درخشش عباس‌زاده البته همراه با کسب امتیاز برای تراکتور نبود اما با این‌حال باعث شد تا فصل موفق ستاره باتجربه تراکتوری‌ها برابر تیم پرسپولیس تکمیل شود و او به مانند بازی دور رفت مقابل شاگردان یحیی گل‌محمدی موفق به گلزنی شد.

3 ستاره با رکوردی فوق‌العاده مقابل پرسپولیس

تاریخچه لیگ برتر یک آمار و ارقام ویژه را در دل خود جای داده است و آن‌هم درخشش بازیکنان در طول یک فصل در مقابل پرسپولیس است. نگاهی به این آمار نشان می‌دهد که 3 بازیکن توانسته‌اند در فصول مختلف در لیگ برتر، در بازی رفت‌وبرگشت جمعاً 4 گل برابر سرخ‌پوشان پایتخت به‌ثمر برسانند که رکوردی عجیب اما جالب‌توجه است.

عرفان اولروم مهاجم سابق ابومسلم که سابقه آقای گلی در فوتبال ایران را دارد، در فصل 86-1385 روزهای رویایی را در مقابل پرسپولیس تجربه کرد و هم در بازی رفت و هم در مسابقه برگشت مقابل سرخ‌پوشان پایتخت موفق به گلزنی شد. مهاجم نیجریه‌ای ابومسلم در ورزشگاه آزادی مقابل پرسپولیس توانست هت‌تریک کند و همین هت‌تریک فراموش‌نشدنی باعث شد تا او به رکورد 4 گل زده در برابر سرخ‌پوشان پایتخت در یک فصل برسد.

بهادر عبدی که خود سابقه پوشیدن پیراهن پرسپولیس را هم دارد، در فصل 91-1390 توانست آماری مشابه اولروم را به جای بگذارد و در طول یک فصل در لباس راه‌آهن توانست 4 گل به سرخ‌پوشان پایتخت بزند. البته اولروم و عبدی تنها بازیکنانی نیستند که در یک فصل 4 گل به پرسپولیس زده‌اند و در کنار این بازیکنان که دیگر در مستطیل سبز حضور ندارند، نام محمدرضا خلعتبری هم به چشم می‌خورد؛ ستاره کهنه‌کاری که در حال حاضر عضوی از تیم آلومینیوم اراک است و در فصل 88-1387 موفق شد با لباس ذوب‌آهن اصفهان در یک فصل مقابل پرسپولیس 4 گل بزند.

از مدافع سابق سرخ‌ها تا مهاجم فقید صنعت‌نفت

محمد عباس‌زاده در شرایطی هفته گذشته موفق به دبل‌ گلزنی مقابل پرسپولیس شد که در دور رفت هم او در ورزشگاه آزادی توانسته بود گل پیروزی‌بخش تراکتور را وارد دروازه سرخ‌پوشان پایتخت کند تا در طول یک فصل در لیگ برتر، او 3 بار موفق به گلزنی برابر پرسپولیس شده باشد. در کنار عباس‌زاده، نام 4 ستاره دیگر هم به چشم می‌خورد که سابقه 3 بار گلزنی در طول یک فصل را مقابل سرخ‌پوشان پایتخت دارند و روزهای خوبی را مقابل پرسپولیس تجربه کرده‌اند.

مهدی رجب‌زاده مهاجم سابق ذوب‌آهن و رسول خطیبی ستاره پیشین سپاهان در فصل 85-1384 توانستند در مقابل پرسپولیس در بازی رفت‌وبرگشت 3 گل بزنند. فونیکه سی مهاجم فقید صنعت‌نفت آبادان در یک مسابقه در فصل 91-1390 توانست برابر سرخ‌پوشان پایتخت هت‌تریک کند تا نام او هم وارد این فهرست شود و در کنار این 4 مهاجم، حضور نام علیرضا ابراهیمی مدافع سابق گل‌گهر سیرجان که سابقه پوشیدن پیراهن پرسپولیس را هم دارد، در نوع خود جالب‌توجه است.

ابراهیمی در لیگ نوزدهم در بازی رفت و در جریان شکست 2 بر یک گل‌گهر، زننده تک گل تیمش بود و در بازی برگشت هم توانست در روز تساوی پرگل و 3-3 پرسپولیس و گل‌گهر، 2 بار در قامت گلزن در ترکیب سرمه‌ای‌پوشان سیرجانی بدرخشد تا نام او هم در فهرست بازیکنانی که سابقه 3 بار گلزنی به پرسپولیس در طول یک فصل را دارند، قرار گیرد.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری