football360 logo

ادامه حواشی اخراج جنجالی؛ بی‌بی‌سی عذرخواهی کرد، لینکر در استادیوم تشویق شد

20 اسفند 1401 ساعت 21:4937 نظر
بی‌بی‌سی به‌تبع تعطیلی MOTD و اخراج لینکر از مخاطبان عذرخواهی کرد.
به گزارش فوتبال 360، روز جمعه، طی یک تصمیم عجیب و صدالبته نه چندان غیرمنتظره، گری لینکر، مجری محبوب برنامه «Match of the Day» از کار برکنار شد و کمپانی بی‌بی‌سی که امتیاز حقوقی این برنامه را در اختیار دارد، دلیل این تصمیم را نقض سیاست‌های بی‌بی‌سی از جانب ملی‌پوش سابق در صفحات فضای مجازی عنوان کرد.
لینکر که در صفحه توئیترش به شیوه‌ای خاص، سیاست‌های دولت بریتانیا را زیر سوال برده بود از جانب بی‌بی‌سی مجبور به عذرخواهی بود و این کمپانی اعلام کرد تا زمانی که گری رسماً از بابت اظهاراتش در چارچوب صفحات شخصی در فضای مجازی عذرخواهی نکند و نسبت به شیوه فعالیتش در این فضا، وعده بازنگری ندهد، قرارداد را معلق نگه می‌دارد و این درحالی بود که 2 سال از قرارداد لینکر با بی‌بی‌سی برای اجرای برنامه باقی مانده است.
جای خالی که پر نمی‌شود
روز شنبه، همانگونه که انتظار می‌رفت برنامه به روال سابق پخش نشد و لینکر از صحبت‌هایش عقب نشینی نکرد اما خیلی زود، ایان رایت، الکس اسکات و آلن شیرر، به‌عنوان اساطیر فوتبال انگلیس و میهمانان جذاب برنامه به تبع دوستی‌شان با لینکر اعلام کردند در این برنامه حاضر نخواهند شد و اقدام رسانه انگلیسی، مصداق بارز نقض آزادی بیان است.
کمپانی بی‌بی‌سی که با موج شدیدی از انتقادها مواجه شده بود، خیلی زود مجبور به عذرخواهی از مخاطبان این برنامه پربیننده شد و اعلام کرد در حال تلاش و رایزنی برای حل مشکل است و تحریم این رسانه از جانب برخی کارمندان و مجریان مشهور، کار را به جایی رساند که شبکه‌های این تلویزیون در کشورهای اسکاتلند و انگلیس مجبور به تغییر لیست برنامه شدند و برنامه‌های پخش‌شان کاملاً تغییر کرد. حتی ایان دنیس، گزارشگر رادیویی بازی برایتون و لیدز، رسماً اعلام کرد به تبع قراردادی که دارد این گزارش را انجام می‌دهد و به‌عنوان کارمند این کمپانی، قصدش صرفاً احترام به مخاطبان فوتبال‌دوست بوده است و نه پذیرفتن رفتارها و سیاست‌های بی‌بی‌سی.
تحریم موفقیت آمیز بی‌بی‌سی
بازیکنان لیگ برتر انگلیس به اتفاق اعلام کردند در ادامه فصل و تا زمانی که بی‌بی‌سی به تبع تصمیمش از لینکر عذرخواهی نکند، هیچ کدام پیش یا پس از بازی‌ها با این رسانه مصاحبه نخواهند کرد و تحریم بی‌بی‌سی، دقیقه به دقیقه دامنه گسترده‌تری پیدا می‌کند. لینکر خود هم که در سال‌های اخیر روز شنبه را در محل کار حاضر می‌شد و برنامه محبوب را اجرا می‌کرد، صبح امروز به لستر سفر کرد تا بازی تیم محبوبش مقابل چلسی را از نزدیک تماشا کند. در طول بازی این فریاد از جانب هواداران هر ۲ تیم به گوش می‌رسید که «همه ما با گری همراه هستیم؛ قدم پناجویان بر روی چشم!»

برنامه «Match of The Day»، یکی از پر مخاطب‌ترین تولیدات کمپانی بی‌بی‌سی در سال‌های اخیر در سطح جهانی بوده و به تبع اجرای حرفه‌ای لینکر، او پردرآمدترین مجری جهان لقب گرفته بود. MOTD که یکی از طولانی‌مدت‌ترین برنامه‌های بی‌بی‌سی در نیم سده اخیر بوده از سال 1964 پخش می شود و حاشیه هم کم نداشته است. سال‌ها پیش بسیاری بازیکنان لیگ برتری این برنامه را رسماً مورد انتقاد قرار دادند که بیش از حد معمول از تیم‌های پرطرفدار از جمله منچستریونایتد حمایت می‌کند و جانب انصاف را در بررسی عملکرد تیم‌ها رعایت نکرده است.
برنامه‌ای که حاشیه کم نداشت
در هفته‌های اخیر گری لینکر همزمان با اجرای زنده برنامه با پخش صدایی بلند و نامتعارف از پشت صحنه مواجه شد و پس از قهرمانی اعجاب‌انگیز لسترسیتی در لیگ برتر همانگونه که در توییترش وعده داد با لباس زیر در این برنامه حاضر شده بود. دستمزد لینکر در فاصله سال‌های 2016 تا 2020 برای اجرای این برنامه به ارزش سالیانه 1.75 میلیون پوند اعلام شد و انتقادات زیادی را برانگیخت. او در صفحه توییترش اظهارنظرهای سیاسی بسیاری داشته و در سال 2016 به طعنه اعلام کرده بود اگرچه از بازی در جناحین احساس راحتی ندارد اما ترجیح می‌دهد خود را در جناح چپ ببیند تا راست که همین مورد  حواشی بسیاری را برانگیخت و همان زمان تا یک قدمی اخراج از بی‌بی‌سی رفت.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری