football360 logo

آژاکس دوباره در جمع مدعیان قرار گرفت؛ هیتینگا قرارداد بلند مدت می‌خواهد!

22 اسفند 1401 ساعت 18:363 نظر
هیتینگا با رکورد صددرصد پیروزی به استقبال دیدار سرنوشت‌ساز با فاینورد خواهد رفت.
به گزارش فوتبال 360، انتخاب اریک تن‌هاخ به‌عنوان سرمربی منچستریونایتد در ابتدای فصل، تمامی معادلات لیگ هلند را بر هم زد و عملکرد دور از انتظار آلفرد شرودر در جانشینی تئوریسین هلندی، خیلی زود شرودر را به پایان خط رساند و در دسترس‌ترین گزینه برای هدایت موقت آژاکس در یک یا ۲ دیدار تا زمانی که جانشینی برای شرودر پیدا شود، جان هیتینگا، سرمربی تیم زیر 19 ساله‌ها و تیم دوم آژاکس بود.
او اگرچه سرمربی باتجربه‌ای به حساب نمی‌آمد اما در نخستین دیدارش به‌عنوان سرمربی موقت، این اطمینان را به مدیران آژاکس داد که می‌توانند روی او تا پایان فصل حساب باز کنند.
در این میان، کمتر کسی انتظار داشت هیتینگای جوان بتواند در رقابت با فاینورد، آلکمار و آیندهوون دوباره به جمع مدعیان باز گردد اما عملیات سختِ جانی هیتینگا با موفقیت آغاز شد، بهتر ادامه پیدا کرد و حالا آژاکس در فاصله تنها 3 امتیازی فاینورد در رتبه دوم لیگ هلند ایستاده است و خود را بالاتر از آیندهوون و آلکمار می‌بیند.
رقابت‌های اروپایی را فراموش کن
آژاکس که پیش از وقفه جام‌جهانی، هم از لیگ قهرمانان اروپا حذف شده بود و هم از آغاز ماه نوامبر نتوانسته بود طعم پیروزی در اردیویسه را با آلفرد شرودر بچشد تا پیش از رسیدن جانی هیتینگا روی نیمکت سرمربیگری در 7 دیدار پیاپی پیروزی را تجربه نکرده و در این میان هم به هر 2 رقیب مستقیمش در کورس قهرمانی، آلکمار و آیندهوون بازی را باخته و در خانه فاینورد تنها یک امتیاز دشت کرده بود. تنها ناکامی هیتینگا اما در این مدت حذف از لیگ اروپا به دست یونیون برلین بود.
از دل بحران تا یک قدمی صدر
در پایان هفته هجدهم، جانی هیتینگا تیمی بحران زده را از شرودر تحویل گرفت که 7 هفته پیش از آن صدر را به فاینورد تحویل داده و نه‌تنها دیگر موفق به پس گرفتنش نشده بود، بلکه روز به روز فاصله‌اش با مدعیان قهرمانی بیشتر و بیشتر می‌شد. هیتینگا اما در نخستین دیدارش به عنوان سرمربی موقت آژاکس، موفق شد طلسم نبردن‌های متوالی تیم را باطل کند و پیروزی مقابل اکسلسیور، به روند ناکامی آژاکس پس از 7 بازی پیاپی بدون برد در لیگ هلند پایان داد. آنها پس از این پیروزی موفق شدند یک پله صعود تا رتبه چهارم را تجربه کنند‌. هیتینگا برای اثبات خودش به مدیران باشگاه به همین قانع نشد.
بازپس‌گیری تاج و تخت در جام حذفی
او در هفته‌های بعد، هم تیم را به مرحله نیمه نهایی جام حذفی هلند رساند و هم به مدت 7 هفته، پیروزی‌های متوالی را به تیمش هدیه داد تا رکورد صددرصد پیروزی از خود بر جای گذاشته و در آستانه تقابل با فاینورد (یکشنبه 28 اسفند از ساعت 17:00 به وقت تهران) تنها 3 امتیاز اختلاف با این تیم در صدر جدول داشته باشد. آژاکس  اگر در دیدار آینده بتواند هر 3 امتیاز دیدار را در خانه نگه دارد، دوباره به صدر جدول تکیه خواهد زد و گام بلندی به سمت دفاع از عنوان قهرمانی برای سومین مرتبه متوالی برخواهد داشت.
قرارداد بلند مدت در ازای قهرمانی؟
در صورتی که هیتینگا بتواند چهارمین قهرمانی پیاپی در سال‌های اخیر اردیویسه را برای آژاکس به ارمغان بیاورد، بدون شک قراردادی بلند مدت را هدیه خواهد گرفت. قهرمانی در این فصل از لیگ هلند، کار چندان ساده‌ای نسبت به فصول قبل نیست و این بار اردیویسه 4 مدعی قهرمانی دارد. فاینورد با علیرضا جهانبخش در ترکیب تیمش در صدر جدول ایستاده، آژاکس دوباره جدی‌ترین رقیب آنهاست، آیندهوونِ جذاب تحت هدایت رود فن نیسلروی نمی‌خواهد دوباره دستش در هفته پایانی از رسیدن به جام قهرمانی کوتاه بماند و آلکمار که حالا باز هم در کورس قهرمانی قرار گرفته، چشم به سومین جام قهرمانی لیگ هلند در تاریخش دارد.
صدرنشین جدول در 7 هفته اخیر
از زمانی که هیتینگا سکان هدایت آژاکس را در دست گرفته، با احتساب عملکرد تیم‌ها از هفته نوزدهم تاکنون، آژاکس با کسب 21 امتیاز در صدر جدول قرار می‌گیرد. این درحالی است که آیندهوون و فاینورد هرکدام موفق نشده‌اند بیش از 17 امتیاز کسب کنند و آلکمار امتیازاتش در این هفته‌ها از 14 تجاوز نمی‌کند. تیمِ هیتینگا در این مدت، هم رکورد صددرصد پیروزی را داشته و هم در مقابل 23 گل زده، تنها 5 مرتبه دروازه‌اش را باز شده دیده است که در هر 2 فاز، بهترین عملکرد را به نام خود می‌زند. از طرف مقابل در این مدت آیندهوون و فاینورد هر کدام 2 تساوی به دست آورده‌اند که تعداد گل‌های زده و خورده‌شان به ترتیب 21 و 7، 14 و 8 بوده است.
در سودای سی و هفتمین قهرمانی با هیتینگا
در مقایسه با عملکرد تیم‌ها از ابتدای فصل تا پایان هفته هجدهم که شرودر از هدایت تیم برکنار شد، آژاکس در رتبه پنجم قرار گرفته بود و فاصله امتیازش با فاینورد در صدر جدول، به 7 امتیاز می‌رسید. در تاریخ اردیویسه، آژاکس، آیندهوون و فاینورد هرکدام با 36، 24 و 15 قهرمانی، پرافتخارترین تیم‌های کشور لقب گرفته‌اند که در این میان، آژاکس و فاینورد با 23 و 21 نایب قهرمانی، پرحسرت‌ترین تیم‌های تاریخ سطح اول فوتبال هلند هم بوده‌اند. این فصل اما هیچ‌کدام نمی‌خواهند یک بار دیگر حسرت از دست دادن قهرمانی را تجربه کنند.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری