football360 logo

شوک یک دقیقه‌ای، بانوی پیر را نکشت؛ پوگبا دوباره مصدوم شد؟

22 اسفند 1401 ساعت 08:56
یوونتوس در شبی که در عرض یک دقیقه 2 گل دریافت کرد از سد سامپدوریا گذشت.
به گزارش فوتبال 360، یوونتوس حالا روز به روز به کسب سهمیه کنفرانس لیگ اروپا نزدیک‌تر می‌شود. تیمی که در بازه زمانی ابتدایی فصل و به‌دنبال گذر از آغاز ضعیف فصل، همچنین کسب امتیازات یکی پس از دیگری همراه با کلین‌شیت‌های متوالی پیش و پس از جام‌جهانی، به رتبه دوم جدول رسیده بود و نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده ناپولی به نظر می‌رسید، ناگهان 15 امتیاز خود را کسر شده دید تا تلاش برای نایب قهرمانی، جای خود را به تلاش برای بقا دهد.
تیم الگری اما سخت‌جان‌تر از آن بود که کسر امتیازات به این میزان و شایعات وحشتناکی که روز به روز اطراف باشگاه به گوش می‌رسید، برایش دردسرساز شود. یوونتوس یکشنبه شب با غلبه بر سامپدوریای قعرنشین، درحالی برای هشتمین بار پیروزی را کسب کرد که از آغاز ماه فوریه تاکنون این تیم در 10 بازی به میدان رفته و به جز باخت مقابل رم در هفته گذشته و تساوی لیگ اروپا مقابل نانت در سایر بازی‌ها به برتری رسیده است.
پاسخ مثبت است!
الگری که هفته گذشته و پیش از تقابل با فرایبورگ، پل پوگبای به تازگی از مصدومیت بازگشته را به سبب تاخیر در جلسه تمرینی و بی‌انضباطی از لیست تیم کنار گذاشته بود، در این دیدار هم از هافبک فرانسوی استفاده نکرد تا شایعات مصدومیتش دست به دست در رسانه‌ها بچرخد و سرانجام مکس الگری پس از بازی رسماً اعلام کرد او غیرممکن است تا پس از وقفه بازی‌های ملی دوباره موفق به همراهی یوونتوس شود.
پوگبا که کل فصل به جز 2 دیدار را به سبب مصدومیت غایب بوده در جلسه تمرینی صبح پیش از بازی درحالی که مشغول تمرین ضربات ایستگاهی بوده با احساس درد در ماهیچه‌هایش تمرین را رها کرده و دوشنبه صبح آزمایش نهایی را خواهد داد تا میزان دقیق مصدومیتش مشخص شود. او بدین ترتیب و با اعلام الگری، دیدارهای مهم یوونتوس مقابل فرایبورگ در دور برگشت یک هشتم نهایی لیگ اروپا و تقابل با اینتر را از دست خواهد داد.
72 ثانیه جهنمی
یوونتوس خیلی زود به گل رسید و تا پیش از گذشتن نیم ساعت از زمان بازی با 2 گل از حریف در خانه خود پیش بود اما ناگهان در عرض یک دقیقه، 2 گل دریافت کرد تا بازی به تساوی کشیده شود. به‌عبارت دقیق‌تر، فاصله میان گل‌های اول و دوم سامپدوریا در این دیدار 72 ثانیه بود که برای دومین بار در تاریخ سری آ، پرافتخارترین تیم کشور 2 گل به این فاصله اندک وارد دروازه‌اش شد. پیش از این 9 می 2011، یوونتوس مقابل کیوو در عرض 61 ثانیه 2 گل دریافت کرده بود و  این سریع‌ترین زمان از نظر دریافت 2 گل در تاریخ یوونتوس است.
برمر در شمایل گلزن
در ادامه، یوونتوس به لطف ۲ گل آدرین رابیو و گل ثانیه پایانی ماتیاس سوله، برتری 4-2 را رقم زد تا فاصله‌اش تا منطقه کسب سهمیه کنفرانس لیگ اروپا در رتبه ششم جدول، به 4 امتیاز برسد. در این دیدار، گلیسون برمر که گل نخست را وارد دروازه میهمان کرد به یک قدمی رکورد فن‌دایک رسید. از فصل 20-2019 تاکنون در میان مدافعان حاضر در تیم‌های 5 لیگ معتبر اروپایی، تنها فن‌دایک (10) موفق شده گل‌های بیشتری از گلیسون برمر (9) با ضربه سر وارد دروازه رقبا کند.
سوله، اولین گلزن متولد 2003
ماتیاس سوله هم که به‌عنوان یار تعویضی وارد میدان شد و پس از 20 دقیقه گل چهارم یوونتوس را به ثمر رساند، نخستین بازیکن تاریخ یوونتوس لقب گرفت که بعد از سال 2003 دیده به جهان گشوده و موفق به گلزنی در دیدارهای سری آ می‌شود. این مهاجم آرژانتینی که هنوز 20 ساله نشده، مقابل مکابی حیفا نخستین بار در لیگ قهرمانان اروپا به مدت 15 دقیقه به میدان رفته و نخستین دیدار رسمی‌اش در پیراهن تیم بزرگسالان یوونتوس را مقابل سالرنیتانا تجربه کرده بود.
طلسم دوشان ادامه دارد
دوشان ولاهوویچ هم که با 8 گل، برترین گلزن فصل جاری یوونتوس در سری آ بوده، در این دیدار شانس داشت تا از روی نقطه پنالتی طلسم ناکامی‌هایش در گلزنی را باطل کند اما این اتفاق رخ نداد و مهاجم صرب، برای پنجمین دیدار متوالی در سری آ از گلزنی عاجز ماند. دوشان آخرین بار ابتدای ماه فوریه در جریان برتری مقابل سالرنیتانا موفق شده بود 2 بار دروازه حریف را باز کند.
رتبه دومی که فعلاً دریغ شده
پس از پایان بازی، الگری اذعان داشت در رابطه با 15 امتیاز کسر شده اظهارنظری ندارد زیرا مساله مربوط به باشگاه است و باید در همان سطح  برطرف شود. او این نکته را یادآور شد که تیمش در فصل جاری رقابت‌های سری آ، 53 امتیاز کسب کرده که در این صورت، اگر امتیازات کسر شده به حساب بیانکونری بازگردد، آنها به‌تنهایی در رتبه دوم جدول با اختلافی 3 امتیازی نسبت به اینتر و 15 امتیازی نسبت به ناپولی صدرنشین در جایگاه نایب قهرمانی قرار خواهند گرفت. سامپدوریا هم که با تنها 12 امتیاز در قعر جدول جا خوش کرده، احتمالاً به‌زودی نخستین سقوط کننده فصل جاری سری آ به رقابت‌های سطح بی به همراه کرمونزه لقب بگیرد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری