football360 logo

حال‌واحوال مشابه تیم‌های شمالی؛ در قهر مطلق با پیروزی

23 اسفند 1401 ساعت 16:308 نظر
2 نماینده از شمال کشور در سطح اول فوتبال ایران، شرایط خوبی را در این هفته‌ها ندارند.

به گزارش فوتبال 360، ملوان با بازگشت دوباره‌اش به لیگ برتر باعث شده تا در شمال کشور، هواداران فوتبال به وجد بیایند و بعد از حضور نساجی و درخشش این تیم در سالیان اخیر و رسیدن به عنوان قهرمانی جام حذفی، حالا بازار کری‌خوانی میان هواداران نمایندگان استان گیلان و استان مازندران داغ است؛ اما نگاهی به جدول رده‌بندی در پایان هفته بیست‌وسوم نشان می‌دهد که شاید هواداران 2 تیم دیگر فعلاً رمقی برای کری‌خوانی نداشته باشند، چون نتایج تیم‌هایشان باب‌میل آن‌ها نیست.

ملوان بندرانزلی بعد از 6 سال به سطح اول فوتبال ایران بازگشته و مطمئنا هدف‌گذاری شاگردان مازیار زارع با توجه به اینکه تیم‌شان ساختار لیگ یک را دارد، در فصل نخست حفظ سهمیه است اما نگاهی به جدول نشان می‌دهد که نه‌تنها ملوان، بلکه نساجی مازندران هم شرایط خوبی ندارد و شاگردان حمید مطهری نتوانسته‌اند انتظارات را برآورده کنند و عملکردی دور از انتظار را از خود به جای گذاشته‌اند.

شاگردان «زارع» و حسرت 4 هفته‌ای برای برد

ملوان بعد از اوج‌گیری ناگهانی که در هفته‌های پایانی نیم‌فصل نخست داشت و توانست خود را از منطقه قرمز جدول خارج کند، به روال روزهای نخست حضورش در لیگ بیست‌ودوم بازگشته و خبری از پیروزی در اردوی انزلی‌چی‌ها نیست. شاگردان مازیار زارع آخرین‌بار در هفته هجدهم توانستند از سد نساجی مازندران بگذرند.

ملوانی‌ها بعد از این پیروزی، پایاپای حریف شمالی خود در جدول پیش رفته‌اند و کسب 2 تساوی و 2 باخت و البته حذف از گردونه جام حذفی، ماحصل تلاش ملوانی‌ها در 5 بازی اخیر بوده که باعث شده تا آن‌ها با 24 امتیاز در رتبه یازدهم جدول قرار بگیرند. شاگردان زارع بعد از تعطیلات فیفادی، 3 بازی حساس و سخت را در مقابل خود می‌بینند و باید به ترتیب به مصاف هوادار، پرسپولیس و تراکتور بروند.

نیم‌فصل کابوس‌وار مازنی‌ها ادامه دارد

نساجی در نیم‌فصل دوم هیچ بردی را به‌دست نیاورده و هم‌تراز با نفت مسجدسلیمان و صنعت‌نفت آبادانِ قعرنشین است. عملکردی دور از انتظار از شاگردان حمید مطهری، آن‌هم در شرایطی که این سرمربی جوان بعد از شکست مقابل مس کرمان از سمت خود کناره‌گیری کرد اما استعفایش مورد پذیرش قرار نگرفت تا همچنان در کسوت سرمربی کارش را در نساجی دنبال کند. بعد از شکست مقابل مس، مازنی‌ها موفق شدند در جام حذفی از سد آلومینیوم اراک بگذرند اما در لیگ برتر همچنان در حسرت پیروزی هستند، به‌طوری که بعد از بازگشت مطهری یک باخت و 2 تساوی در کارنامه نساجی به‌چشم می‌خورد.

شاگردان مطهری که در نیم‌فصل نخست خود را تا جمع 6 تیم برتر جدول هم رساندند، حالا در آستانه 7 هفته مانده به پایان فصل با 24 امتیاز در رتبه دوازدهم جدول حضور دارند و در شرایط مناسبی به سر نمی‌برند. گل‌گهر سیرجان، فولاد خوزستان و آلومینیوم اراک که جزو تیم‌های نیمه بالای جدول هستند، 3 حریف بعدی نساجی در ادامه فصل خواهند بود و به‌نظر می‌رسد که احتمال تمدید روند ناکامی نساجی در کسب پیروزی وجود خواهد داشت که این اتفاق می‌تواند باعث سقوط مازنی‌ها به رتبه‌های پایین‌تر جدول و حتی نزدیک‌شدن به منطقه قرمز جدول شود.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری