football360 logo

تیم ملی «قلعه‌نوییزه» می‌شود؛ نیروی هوایی ژنرال را بشناسید

23 اسفند 1401 ساعت 10:30116 نظر
«امیر قلعه‌نویی» همواره جزو علاقه‌مندان فوتبال انگلیسی و ارسال‌های بلند بوده است و احتمالا در تیم ملی او هم شاهد حضور مهره‌هایی که بتوانند این سیاست را پیاده کنند، خواهیم بود.

به گزارش فوتبال 360، پس از کش‌وقوس‌های فراوان امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران انتخاب شد تا بعد از 12 سال بار دیگر سکان هدایت یوزهای ایرانی به عهده‌ی یک مربی وطنی گذاشته شود. ژنرال در 59 سالگی این فرصت را پیدا کرده تا برای دومین مقطع تیم ملی ایران را سرمربیگری کند.

فوتبال‌دوستان با سبک مربیگری امیر قلعه‌نویی آشنا هستند. او از ابتدای دهه‌ هشتاد تا به امروز و پس از گذشت حدود 2 دهه، همچنان همان سبک و سیاق کلی را دنبال می‌کند. قلعه‌نویی طرفدار فوتبالی تهاجمی است و تیم‌هایش علاقه‌ی وافری به حرکت از جناحین و استفاده از ارسال‌های بلند دارند. فوتبالی سنتی و انگلیسی که در فوتبال روزِ دنیا چندان طرفداری ندارد و صرفا در مواقع حساس و زمانی که تیم‌ها در زمان کم نیاز به گل دارند و باید در زمان صرفه‌جویی کنند، از آن بهره می‌برند. البته که قلعه‌نویی در سالیان اخیر با اضافه کردن دستیاران جوان‌تر سعی داشته تیم‌هایش تنوع بیشتری در رسیدن به دروازه‌ حریفان داشته باشند و کم و بیش شاهد این قضیه، خصوصا در گل‌گهر بوده‌ایم اما بازهم اگر نگاهی به خریدهای قلعه‌نویی و بازیکنان محبوبش بیندازیم، متوجه می‌شویم که او هنوز هم طرفدار و پایبند همان سیستم سابق است.

حال به نظر می‌رسد با حضور این سرمربی 59ساله در تیم ملی ایران شاهد حضور بازیکنانی مطابق با سلیقه‌ او باشیم. بازیکنانی که توانایی گلزنی با ضربه‌ سر را داشته باشند و یا بتوانند مقدمات گل‌هایی به این سبک را فراهم کنند. مثلا چه بازیکنانی؟ با ما همراه باشید.

شهریار مغانلو

مهاجم بلندبالا و خوش‌استایل سپاهان یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های امیر قلعه‌نویی برای خط حمله خواهد بود. مهاجم 187 سانتی‌متری سپاهان روی توپ‌های ارسالی یک بازیکن قدرتمند است و می‌تواند ضربات سر بسیار خوبی را هم روانه‌ دروازه‌ حریفان کند. مهاجمان کنونی تیم ملی هم قابیلت زدن ضربات سر را دارند اما شهریار در این زمینه می‌تواند گزینه‌ای ویژه‌تر قلمداد شود. در ثانی او قابلیت بازی روی زمین را هم دارد و می‌تواند هم‌تیمی‌هایش را در موقعیت گلزنی قرار دهد. فراموش نکنیم که مغانلو جزو آماده‌ترین فوتبالیست‌های چند سال اخیر لیگ برتر بوده است.

رضا اسدی

دیگر بازیکن 8گله‌ لیگ برتر رضا اسدی است. هافبک 27ساله و 190 سانتی‌متری تراکتور که در این فصل به وسیله‌ پاکو خمس در خط حمله هم به بازی گرفته شده و توانسته جواب بدهد. اسدی هم یک بازیکن متبحر در زدن ضربات سر به‌حساب می‌آید و می‌تواند روی ضربات ایستگاهی فوق‌العاده خطرناک باشد. او فارغ از این مساله، هافبکی توانمند است که پیش از این هم سابقه‌ دعوت به اردوهای تیم ملی را داشته است.

امید نورافکن

یکی از مهم‌ترین بازیکنان جامانده‌ی تیم ملی در جام جهانی 2022 قطر، امید نورافکن است. بازیکنی جنگنده و خستگی‌ناپذیر که می‌تواند در پست‌های مختلف به بازی گرفته شود. نورافکن در لیگ بیست‌ودوم توسط ژوزه مورایس آزادی عمل بیشتری به هنگام هجوم داشته و گل‌های مهمی را هم به‌ثمر رسانده است. به‌نظر می‌رسد دعوت از او به اردوی جدید تیم ملی قطعی باشد. بازیکنی که ارسال‌های قابل توجهی هم دارد و می‌تواند روی ضربات ایستگاهی، توپ‌های خوبی را روی دروازه‌ ارسال کند.

آرمین سهرابیان

مدافع سابق استقلال و کنونی گل‌گهر جزو مهره‌های محبوب امیر قلعه‌نویی بوده است. بازیکنی که خصوصا در این فصل نشان داده شم گلزنی بالایی هم دارد. باز کردن دروازه‌ سرخابی‌های پایتخت طی یک سال گذشته گواه بر همین قضیه است. او هم سابقه‌ دعوت به اردوهای تیم ملی را دارد و باتوجه به مصدومیت مرتضی پورعلی‌گنجی و تغییراتی که ممکن است در قلب خط دفاعی تیم ملی به وجود بیاید، احتمالا او را در بین دعوت‌شده‌ها ببینیم.

آرش رضاوند

در نیم‌فصل دوم اوج‌گیری ملموسی داشته و دیگر از انتقادهای هواداران استقلال خبری نیست. رضاوند توانسته نمایش خوب گذشته‌ خود را به حدی برساند که عامه‌ فوتبال‌دوستان هم به روش بازی‌اش علاقه پیدا کنند. یکی از مسائلی که آرش را بیش از پیش مورد توجه قرار داده، پاس گل‌هایی است که برای هم‌تیمی‌هایش ارسال می‌کند. او هم می‌تواند با ارسال‌هایش روی ضربات ایستگاهی هر خط دفاعی‌ را به دردسر بیندازد و بعید نیست که جزو دعوت‌شده‌های لیست امیر قلعه‌نویی باشد.

رضا شکاری

هم خوب گل می‌زند و هم خوب پاس گل می‌دهد. رضا شکاری در این فصل زیر نظر امیر قلعه‌نویی احیا شد و با در نظر گرفتن سن‌وسال خوبی که دارد، می‌تواند به یکی از مهره‌های جدید تیم ملی تبدیل شود. او با انگیزه‌ بالایی که داشته نگاه بسیاری از دنبال‌کنندگان لیگ برتر را به سمت خود جلب کرده است. 

میلاد زکی‌پور

یکی از مهمترین علامت‌سوال‌های تیم ملی در سمت چپ خط دفاعی خواهد بود. جایی که میلاد محمدی نتوانست انتظارات را برآورده کند و ابوالفضل جلالی هم که توسط کی‌روش دعوت شد، مدتی است در استقلال به یک مهره‌ نیمکت‌نشین تبدیل شده است. در این میان میلاد زکی‌پور به عنوان یکی از آماده‌ترین بازیکنان در این پست می‌تواند جزو مدعیان باشد. او هم در حرکت و هم به هنگام زدن ضربات ایستگاهی می‌تواند ارسال‌های فوق‌العاده خطرناکی داشته باشد و در این زمینه جزو برترین‌های لیگ است.

به جز این بازیکنان، ممکن است اسامی دیگری هم در لیست امیر قلعه‌نویی جای داشته باشند که با حضورشان بتوانند او را در مسیر پیاده‌سازی تفکراتش کمک کنند. باید منتظر ماند و اولین لیست ژنرال را مشاهده کرد. بدون تردید نکات جالبی درون آن نهفته است. 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری