football360 logo

شیوه جدید سوپرجام ایتالیا؛ مثل اسپانیا، چهارجانبه

23 اسفند 1401 ساعت 11:133 نظر
گاتزتا دلواسپورت ابعاد جدید ادوار آینده سوپر جام ایتالیا را منتشر کرد.
به گزارش فوتبال 360، حضور تنها 2 تیم به میزبانی عربستان سعودی، در شرایطی که این کشور از سوپرجام فوتبال اسپانیا با حضور 4 تیم میزبانی می‌کرد، این گمانه‌زنی را به وجود آورده بود سوپر جام ایتالیا هم به قصد درآمدزایی بیشتر به زودی با تغییر شیوه مواجه شود و سرانجام این اتفاق رخ داده است.
اعضای سازمان سری آ در جلسات اخیرشان، به یک اتفاق نظر جالب توجه رسیده‌اند و  به گزارش گاتزتا دلواسپورت، به زودی شیوه برگزاری سوپر جام ایتالیا را تغییر خواهند داد. از سال 2024، این تورنمنت با حضور 4 تیم برگزار خواهد شد که 2 دوره آینده را هم عربستان سعودی میزبانی می کند.
در 5 سال اخیر، عربستان میزبان 3 دوره از سوپر جام ایتالیا بوده که اینتر، لاتسیو و یوونتوس هرکدام یک بار جام را در خاک عربستان بالای سر برده‌اند و از این پس قرار است تورنمنتی 4 جانبه، قهرمان سوپر جام  ایتالیا را مشخص کند. پیش از این، قهرمان سری آ در سوپر جام به مصاف قهرمان کوپا ایتالیا می‌رفت اما از این پس قرار است نایب قهرمان سری آ و دیگر تیم فینالیست جام حذفی ایتالیا برای فتح این جام رقابت کنند.
این رقابت که برای سال‌ها نخستین دیدار فصل جدید فوتبال ایتالیا بود، چند سالی است به دلیل همکاری‌های تجاری و مسائل اسپانسرینگ، برگزاری‌اش به ماه ژانویه و بازه ابتدایی سال در میانه فصل موکول شده و چین و عربستان سعودی، طرفین این قرارداد تجاری بوده‌اند.
زمانی که این دیدار برای اولین بار خارج از خاک ایتالیا برگزار شد، سال 1993 میلان و تورینو به میزبانی واشنگتن رو در روی یکدیگر قرار گرفتند و یک دهه بعد، میزبانی عجیب و نه چندان خالی از تصمیمات سیاسی و شعاری به لیبی رسید. پس از آن، ایالات متحده یک بار دیگر میزبانی از این رقابت را تجربه کرد، 4 دوره به میزبانی چین و 2 دوره در خاک قطر برگزار شد و ریاض، آخرین مقصد سوپر جام فوتبال ایتالیا بوده. قرار است تا سال 2025، عربستان سعودی با 5 میزبانی از این تورنمنت رکورددار برگزاری سوپر جام خارج از خاک ایتالیا شود.
در این مسابقات، یوونتوس (9)، میلان (7)، اینتر (7) و لاتسیو (5) پرافتخارترین‌ها بوده‌اند و تیم‌های ناپولی و رم، هرکدام با 2 قهرمانی بالاتر از فیورنتینا، سامپدوریا و پارما با یک قهرمانی ایستاده‌اند. تیم‌های تورینو و ویچنزا اگرچه یک بار در تاریخشان به این رقابت رسیدند اما دستشان از لمس جام قهرمانی کوتاه ماند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری