football360 logo

دوئل جذاب دروازه‌بان‌ها؛ «پورحمیدی» جلوتر از همه

23 اسفند 1401 ساعت 12:0035 نظر
هفته بیست‌وسوم لیگ برتر فوتبال ایران با صدرنشینی «حسین پورحمیدی» در جدول بیشترین کلین‌شیت‌ها به پایان رسید.

به گزارش فوتبال 360، لیگ برتر فوتبال ایران با انجام رقابت‌های هفته بیست‌وسوم به استقبال تعطیلات نوروز رفت؛ آن‌هم در شرایطی که در هفته بیست‌وسوم، رقابت‌های کم‌گلی را تماشاگران فوتبال به نظاره نشستند و به جز برتری 4 گله گل‌گهر در سیرجان مقابل نفت مسجدسلیمان، سایر دیدارهای هفته 2 گل یا کمتر از گل زده داشت و همین مسئله باعث شد تا هفته بیست‌وسوم با ثبت 13 گل در 8 مسابقه و میانگین 1.6 گل زده در در هر مسابقه به پایان برسد.

دروازه‌بانان حاضر در کورس رسیدن به دستکش طلایی لیگ بیست‌ودوم، هفته بیست‌وسوم که آخرین هفته در سال 1401 بود را با چالش‌های متفاوتی پشت سر گذاشتند و مهم‌ترین اتفاق، یکه‌تازی دوباره حسین پورحمیدی دروازه‌بان جوان آلومینیوم اراک در صدر جدول بیشترین کلین‌شیت‌ها بود که باعث شد تا او با پیشی گرفتن از دروازه‌بانان نام‌آشنای شاغل در لیگ برتر، آمادگی بالای خود را در آستانه فیفادی و اردوی تیم ملی به کادرفنی نشان بدهد.

سیزدهمین کلین‌شیت پورحمیدی؛ پیش به سوی تیم ملی؟

حسین پورحمیدی دروازه‌بان جوان آلومینیوم اراک بعد از آنکه هفته گذشته ناکام در ثبت سیزدهمین کلین‌شیت خود بود، در مصاف با پیکان تهران تلاش کرد تا دروازه خود را در مقابل حملات حریف بسته نگه دارد که عملکرد درخشان پورحمیدی باعث شد تا او بهترین بازیکن تیمش در مصاف با پیکان باشد و با بسته نگه داشتن دروازه‌اش، سیزدهمین کلین‌شیت خود را در لیگ بیست‌ودوم به‌ثبت رساند تا در جدول بیشترین کلین‌شیت‌ها، به تنهایی رتبه اول را به خود اختصاص بدهد.

پورحمیدی در شرایطی در خط دروازه آلومینیوم اراک درخشیده که از هفته آینده قرار است اردوی تیم ملی آغاز شود و با توجه به حضور امیر قلعه‌نویی در رأس کادرفنی تیم ملی، احتمال اقبال بیشتر این سرمربی باتجربه به بازیکنان لیگ برتری وجود دارد و دور از ذهن نیست که برای حضور در اردوی ملی، از بهترین دروازه‌بان حال حاضر لیگ برتر دعوت به عمل آید و احتمال ملی‌پوش شدن ستاره آلومینیوم وجود دارد.

ناکامی ادامه‌دار «بیرانوند» در خط دروازه سرخ‌ها

علیرضا بیرانوند برای دومین هفته متوالی نتوانست کلین‌شیت کند؛ بیرانوند بعد از آنکه هفته گذشته در نبرد با تراکتور تبریز، ناکام در بسته نگه داشتن دروازه‌اش بود و 2 گل دریافت کرد، به دنبال آن بود تا بتوانند در مصاف حساس با سپاهان اصفهان بدرخشد و شمار کلین‌شیت‌هایش را به عدد 13 برساند اما ناکامی دروازه‌بان باتجربه پرسپولیس باعث شد تا او در لحظات پایانی بازهم دروازه خود را باز شده ببیند.

بیرانوند که تا دقیقه 90 برابر حملات بازیکنان سپاهان ایستادگی کرده بود، در وقت‌های اضافی تسلیم شوت محمد کریمی شد تا رویای رسیدن به سیزدهمین کلین‌شیت از دست برود و او با عقب افتادن از حسین پورحمیدی در کورس رقابت بهترین دروازه‌بانان فصل، با 12 کلین‌شیت در رتبه دوم جدول بیشترین کلین‌شیت‌ها قرار گیرد.

رقابت جذاب 6 مدعی برای دستکش طلا

کریستوفر کنت، حسین حسینی، محمدرضا اخباری، پیام نیازمند، حبیب فرعباسی و حامد لک دروازه‌بانانی هستند که در فصل جاری لیگ برتر، 10 کلین‌شیت را در کارنامه خود دارند. در هفته بیست‌وسوم، اخباری برای دومین بازی پیاپی به دلیل مصدومیت در ترکیب تیمش حضور نداشت و نتوانست به شمار کلین‌شیت‌هایش اضافه کند و حامد لک هم دور از ترکیب مس رفسنجان بود و نتوانست خود را به پورحمیدی و بیرانوند نزدیک کند اما 4 دروازه‌بان دیگر هفته متفاوتی را پشت سر گذاشتند.

کنت و حسینی در دوئلی رودررو مقابل هم قرار گرفتند که برنده این دوئل، دروازه‌بان استقلال بود تا کنت هم برای دومین مسابقه متوالی در ثبت کلین‌شیت ناموفق شد و به جای حسین حسینی بتواند شمار کلین‌شیت‌های خود در فصل جاری را دورقمی کند. پیام نیازمند با درخشش مقابل پرسپولیس، دروازه‌اش را بسته نگه داشت و دهمین کلین‌شیت خود در لیگ بیست‌ودوم را به‌ثبت رساند و حبیب فرعباسی هم با عملکردی موفق در مصاف با نساجی توانست برای سومین بازی متوالی در درون دروازه ذوب‌آهن کلین‌شیت کند تا خود را به صف مدعیان دستکش طلایی برساند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری