football360 logo

صندلی‌بازی در مسجدسلیمان؛ خداحافظی با «عنایتی» و سلام دوباره به «اشکش»

24 اسفند 1401 ساعت 10:008 نظر
مدیران باشگاه نفت مسجدسلیمان از سرمربی جدید تیم‌شان در 7 هفته پایانی لیگ بیست‌ودوم رونمایی کردند.

به گزارش فوتبال 360، نفت مسجدسلیمان در کنار صنعت‌نفت آبادان 2 تیمی هستند که بیشترین خطر سقوط به لیگ یک را احساس می‌کنند؛ 2 تیمِ 13 امتیازی که در شرایطی مشابه و با تغییرات سریالی سرمربی در مسیر سقوط به لیگ یک قدم بر می‌دارند. صنعت‌نفت لیگ را با رضا پرکاس آغاز کرد و سپس فیروز کریمی جانشین او شد اما دوره حضور کریمی در آبادان طولانی نبود و او جای خود را به ادسون تاوارس داد اما این سرمربی برزیلی هم نتوانست تا پایان زمستان سکان‌دار نفت باشد و از سمتش کنار رفت تا عبدالله ویسی جدیدترین سکان‌دار صنعت‌نفت آبادان باشد.

مسجدسلیمانی‌ها هم در مسیری مشابه، لیگ بیست‌ودوم را بعد از بقای دراماتیک در سطح اول فوتبال ایران با رضا مهاجری آغاز کردند اما این سرمربی باتجربه بعد از نتایج موفقی که فصل گذشته کسب کرده بود، ناکام در کسب نتیجه لازم بود و همین مسئله باعث برکناری او و جانشینی ابراهیم اشکش شد؛ اما نفتی‌ها در دوره اشکش نه‌تنها پیروز نشدند که گل هم نزدند تا خیلی زود این سرمربی باتجربه جای خود را به رضا عنایتی بدهد.

عنایتی هم به دلیل مشکلات مالی و مدیریتی موجود، عطای کار در نفت مسجدسلیمان را به لقایش بخشید تا فرزاد حافظی در نقش سرمربی موقت، چهارمین سکان‌دار نفتی‌ها در لیگ بیست‌ودوم باشد و حالا بعد از باخت 4 گله مقابل گل‌گهر، نوبت به اسمی تکراری و نام‌آشنا رسیده است؛ ابراهیم اشکش. سرمربی که به نظر می‌رسد برای جبران‌مافات دوره گذشته و البته انجام یک ماموریت غیرممکن به مسجدسلیمان بازگشته است.

7 هفته و انتظار یک معجزه؛ نفت مسجدسلیمان در لیگ برتر می‌ماند؟

ابراهیم اشکش شب گذشته به صورت رسمی به عنوان سرمربی جدید نفتی‌ها مجدداً معارفه شد تا در طول یک فصل، 2 بار سکان هدایت نفتی‌ها را برعهده گرفته باشد. اشکش در شرایطی این مسئولیت را مجدداً پذیرفت که مسابقات لیگ برتر به استقبال تعطیلات فیفادی رفت و حالا باید اشکش تیمش را برای 3 بازی حساس که طبق برنامه‌ریزی سازمان لیگ در فاصله 15 روز بعد از اتمام اردوی تیم ملی قرار است برگزار شود، آماده کند که نتایج این 3 مسابقه می‌تواند خود تکلیف نفت مسجدسلیمان را مشخص کند.

مسجدسلیمانی‌ها با 13 امتیاز و به لطف پیروزی در بازی رودررو مقابل صنعت‌نفت آبادان در رتبه پانزدهم جدول قرار دارند اما فاصله‌شان تا منطقه امن جدول که مس کرمان در آنجا قرار دارد، 7 امتیاز است. نکته مهم اینکه نفت در بازی رودررو مقابل مس عملکرد ضعیفی داشته تا عملاً اختلاف 2 تیم به 8 امتیاز برسد، آن‌هم در شرایطی که فقط 7 مسابقه از فصل جاری باقی‌مانده و به نظر می‌رسد که 3 بازی آینده مقابل تراکتور تبریز، مس رفسنجان و ذوب‌آهن اصفهان بتواند سرنوشت زردپوشان را مشخص کند.

بازگشت «اشکش» برای جبران کارنامه فوق‌العاده ضعیف!

رضا مهاجری در دوره حضورش در نفت مسجدسلیمان در لیگ بیست‌ودوم، 12 بازی سرمربی بود و 9 امتیاز کسب کرد تا میانگین 0.75 امتیاز در هر مسابقه به‌ثبت برسد. بعد از اتمام کار مهاجری در مسجدسلیمان، نوبت به سرمربیگری ابراهیم اشکش در تیم نفت رسید؛ سرمربی‌ای که در لیگ یک توانسته بود همراه با استقلال ملاثانی رکورد بیشترین میزان شکست‌ناپذیری در یک فصل را به‌ثبت برساند اما اشکش نتوانست این رکورد درخشان را در نفت تکرار کند و کارنامه بسیار ضعیفی را از خود به جای گذاشت.

اشکش در دوره اول حضورش در نفت، در 5 مسابقه (در لیگ برتر و جام حذفی) روی نیمکت این تیم به عنوان سرمربی نشست که 5 باخت و 11 گل خورده در کارنامه مسجدسلیمانی‌ها به چشم می‌خورد و آن‌ها هیچ‌گاه موفق به گلزنی نشدند. البته که در دیدار جام حذفی، نفت مسجدسلیمان موفق به کسب پیروزی شد اما استفاده از بازیکن غیرقانونی باعث شد تا نفتی‌ها بازنده انضباطی شوند و این پیروزی از کارنامه‌شان حذف شود. ابراهیم اشکش حالا در بازگشت دوباره‌اش به نیمکت نفت مسجدسلیمان فرصت دارد تا بتواند این رکورد فوق‌العاده ضعیف را جبران کند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری