football360 logo

«سا پینتو» و یک دردسر ناخواسته؛ استقلالِ روی فرم و فیفادی از راه رسیده

24 اسفند 1401 ساعت 11:0027 نظر
به نظر می‌رسد که تیم‌های استقلال و سپاهان بیشترین ضرر را از ایجاد وقفه در جریان برگزاری مسابقات لیگ می‌کنند.

به گزارش فوتبال 360، هفته بیست‌وسوم لیگ برتر فوتبال ایران به پایان رسید و با اتمام رقابت‌های این هفته، تیم‌های شاغل در لیگ برتر (البته به جز گل‌گهر سیرجان و فولاد خوزستان که باید در جام حذفی مقابل هم صف‌آرایی کنند) به استقبال تعطیلات فیفادی رفتند. تعطیلاتی که تا دهم فروردین‌ماه سال آینده ادامه خواهد داشت و قرار است تیم ملی فوتبال ایران با هدایت امیر قلعه‌نویی در این فاصله زمانی 20 روزه، 2 بازی دوستانه انجام بدهد که اولین بازی با روسیه نهایی شده اما فعلاً شرایط برای برگزاری دومین بازی تدارکاتی فراهم نیست.

لیگ برتر فوتبال ایران در حالی به استقبال تعطیلات فیفادی رفت که سپاهان با 49 امتیاز صدرنشین جدول است و استقلال با 46 امتیاز جایگاه دوم را در اختیار خود دارد. پرسپولیس هم با گذراندن دوره‌ای پرنوسان تیم سوم جدول رده‌بندی لیگ برتر با 45 امتیاز است تا شاگردان یحیی گل‌محمدی مسیر بسیار دشواری را در مقابل خود برای بازگشت به کورس قهرمانی ببینند.

تعطیلات ملی علیه «سا پینتو» و «مورایس»

استقلال، سرحال‌ترین تیم لیگ برتر در 6 هفته اخیر بوده است؛ به‌طوری که شاگردان ریکاردو سا پینتو از میان 18 امتیاز ممکن، توانسته‌اند 16 امتیاز به‌دست آورند و 13 گل زده و 5 گل خورده در کارنامه شاگردان سا پینتو به چشم می‌خورد. طلایی‌پوشان اصفهانی هم در شرایطی مشابه استقلال توانسته‌اند با هدایت ژوزه مورایس 16 امتیاز از 18 امتیاز ممکن در 6 بازی قبلی را به‌دست آورند تا در کورس رقابت قهرمانی، همچنان مدعی اول باشند. سپاهان در 6 بازی اخیر، 12 گل زده داشته و 4 گل خورده و همین مسئله باعث شده تا جدول روی فرم‌ترین‌ها، آبی‌پوشان پایتخت به دلیل گل زده صدرنشین باشند.

شاگردان سا پینتو و مورایس پیش از جام جهانی 2022 قطر هم فرم مناسبی داشتند اما تعطیلات فیفادی باعث شد تا آن‌ها برای رسیدن به شرایط آرمانی و ایده‌آل، مسیر پر پیچ و خمی را دنبال کنند. استقلال در 5 بازی بعدی خود بعد از جام جهانی، 10 امتیاز از دست داد تا کاملاً آبی‌ها از فرم مناسب خود فاصله بگیرند و سپاهان هم 5 امتیاز مهم را از دست داد و حالا 2 سرمربی پرتغالی شاغل در فوتبال ایران نگران تکرار خاطره فیفادی پیشین بعد از اردوی تیم ملی در فروردین‌ماه هستند!

فرصت طلایی برای تیم‌های خوزستانی

صنعت‌نفت آبادان، نفت مسجدسلیمان، نساجی مازندران و فولاد خوزستان 4 تیم ضعیف لیگ برتر در 6 هفته اخیر بوده‌اند؛ 4 تیمی که مجموع امتیازات‌شان روی هم رفته به اندازه امتیازات استقلال در 6 هفته گذشته نمی‌شود و همین مسئله نشان می‌دهد که این تیم‌ها در بحران مطلق به سر می‌برند. 2 تیم نفتی فوتبال ایران برای گذر از بحران و امیدوار شدن به بقا در لیگ برتر، فرصت خوبی برای بازسازی تیم خود در تعطیلات فیفادی دارند تا بتوانند بعد از این تعطیلات، سیر صعودی خود در جدول را در پیش بگیرند.

نساجی مازندران هم بعد از گذراندن چند دوره پرتلاطم، برای بازگشت به نیمه بالای جدول و جمع تیم‌های تک‌رقمی، فرصت خوبی برای ریکاوری دارد؛ در این میان فولاد خوزستان نسبت به سایر تیم‌های بحران‌زده لیگ شرایط آماده‌سازی کمتری دارد، چون شاگردان علیرضا منصوریان هنوز کارشان در سال 1401 به پایان نرسیده و آن‌ها روز جمعه 26 اسفندماه باید در سیرجان و در مرحله یک‌هشتم نهایی به مصاف گل‌گهر بروند و بعد از این مسابقه، به استقبال تعطیلات فیفادی خواهند رفت تا بتوانند در این تعطیلات، دوره آماده‌سازی نسبتاً طولانی‌مدتی را زیرنظر علیرضا منصوریان تجربه کنند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری