football360 logo

طلایی‌ترین ذخیره فصل؛ اگر می‌توانی به من گل بزن

24 اسفند 1401 ساعت 18:302 نظر
دروازه‌بان باتجربه مس رفسنجان توانسته با عملکردی خیره‌کننده در فصل جاری کارش را دنبال کند.

به گزارش فوتبال 360، محمد ربیعی در فصل جاری لیگ برتر توانسته از مس، تیمی قدرتمند در فاز دفاعی بسازد که در پایان هفته بیست‌وسوم فقط 9 بار دروازه نارنجی‌پوشان رفسنجانی باز شده است. رکورد درخشان مسی‌ها که باعث شده تا آن‌ها تنها تیم حاضر در لیگ بیست‌ودوم باشند که شانس شکستن رکورد استقلالِ فرهاد مجیدی را دارند و می‌توانند صاحب عنوان برترین خط دفاعی در یک فصل در تاریخ لیگ برتر شوند، هر چند که هنوز 7 مسابقه سرنوشت‌ساز دیگر پیش‌روی نارنجی‌پوشان باقی‌مانده است.

ربیعی در کنار استفاده از مدافعان باتجربه‌ای مثل رامتین سلیمان‌زاده و جفرسون باهیا در قلب خط دفاعی، از 2 دروازه‌بان آماده و باتجربه هم بهره می‌برد و با وجود استفاده چرخشی از این دروازه‌بانان، عملکرد آن‌ها تحت‌الشعاع قرار نگرفته و همچنان جزو بهترین دروازه‌بانان لیگ بیست‌ودوم به‌شمار می‌روند؛ به‌طوری که بیشترین کلین‌شیت برای یک تیم در فصل جاری به نام مس رفسنجان است.

احیای «لک» در رفسنجان

حامد لک که فصل گذشته در پرسپولیس، روزهای پرماجرایی را گذراند و در 25 بازی، 17 گل خورد و فقط 11 کلین‌شیت داشت، حالا کاملاً در رفسنجان احیا شده و توانسته به روزهای اوج دوران فوتبال خود بازگردد. لک که بعد از جذب علیرضا بیرانوند تصمیم گرفت تا قراردادش را با پرسپولیس فسخ کند و راهی رفسنجان شد، حالا یکی از برترین دروازه‌بانان لیگ بیست‌ودوم است و کارنامه‌ای کاملاً متفاوت نسبت به فصل گذشته دارد.

لک در فصل جاری برای نارنجی‌پوشان رفسنجانی در 17 مسابقه به میدان رفته که فقط 9 گل دریافت کرده و 10 کلین‌شیت در کارنامه او به‌چشم می‌خورد تا در کورس رقابت برای تصاحب عنوان برترین دروازه‌بان فصل حضور داشته باشد. دروازه‌بان 32 ساله مسی‌ها فقط 3 کلین‌شیت با حسین پورحمیدی که صدرنشین جدول بیشترین کلین‌شیت‌ها است، فاصله دارد و در 2 قدمی علیرضا بیرانوند ایستاده تا به نوعی آمادگی فنی بالای خود را به هواداران پرسپولیس نشان بدهد.

آماری خیره‌کننده از دروازه‌بان دوم نارنجی‌ها!

داوود نوشی‌صوفیانی دیگر دروازه‌بان در دسترس محمد ربیعی است که در هفته‌هایی که لک به دلیل محرومیت یا مصدومیت نمی‌تواند تیمش را همراهی کند، ربیعی به سراغ او می‌رود. دروازه‌بان 30ساله‌ای که فصل گذشته در 13 بازی، 14 گل خورد و فقط 5 کلین‌شیت در لیگ برتر داشت اما حالا در فصل جاری، کاملاً شرایط برای او متفاوت است و به ستاره ترکیب مس رفسنجان تبدیل شده و توانسته طلایی‌ترین نیمکت‌نشین فصل لقب گیرد و کارنامه‌ای درخشان را از خود به جای گذاشته است.

نوشی‌صوفیانی در 6 بازی خود در لیگ برتر با مهار 8 شوت در مقابل شوت‌های رقبا مقاومت کرده و در تنها حضور در جام حذفی هم دروازه‌اش را 90 دقیقه در نبرد با تیم ذوب‌آهن اصفهان بسته نگه داشته تا بعد از 630 دقیقه، هنوز هیچ بازیکنی طعم گلزنی به او را نچشیده باشد. با این اوصاف در لیگ برتر، مسی‌ها توانسته‌اند در 23 هفته، 16 کلین‌شیت داشته باشند که آماری خیره‌کننده و جالب‌توجه بوده و به لطف درخشش حامد لک و داوود نوشی‌صوفیانی به‌دست آمده است.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری