football360 logo

پرگل‌ترین بردهای تاریخ لیگ برتر؛ 9، عددی نحس برای خوزستانی‌ها

24 اسفند 1401 ساعت 21:008 نظر
گل‌گهر سیرجان توانست با کسب پیروزی مقابل نفت مسجدسلیمان به یک رکورد ویژه دست پیدا کند.

به گزارش فوتبال 360، شاگردان امیر قلعه‌نویی در تیم گل‌گهر سیرجان در آخرین حضور این سرمربی باتجربه به عنوان سرمربی گل‌گهر در لیگ برتر، توانستند نمایشی سراسر تهاجمی را در خانه مقابل حریف بحران‌زده و پایین‌جدولی خود را به اجرا بگذراند و بهره‌وری از فرصت‌های ایجاد شده روی دروازه نفت مسجدسلیمان باعث شد تا قاطع‌ترین پیروزی هفته بیست‌وسوم به نام گل‌گهر سیرجان به‌ثبت برسد؛ برد 4 گله مقابل نفت مسجدسلیمان که باعث شد تا سرمه‌ای‌پوشان بار دیگر رتبه چهارم جدول را به تسخیر خود در بیاورند.

یک گل، برای خلق رکورد جدید کم آمد!

سیرجانی‌ها در شرایطی توانستند در خانه مقابل نفت مسجدسلیمان بردی 4 گله را به‌دست آورند، که بهترین پیروزی گل‌گهر در فصل جاری هم مقابل نفت در بازی رفت به‌دست آمده است؛ به‌طوری که شاگردان امیر قلعه‌نویی توانستند در مسجدسلیمان با ارائه یک نمایش جذاب و تهاجمی، 5 بار توپ را وارد دروازه نفتی‌ها کنند، تیمی که در بازی رفت سکان‌دار آن رضا مهاجری بود و در بازی برگشت هم بعد از استعفای رضا عنایتی، فرزاد حافظی روی نیمکت این تیم حضور داشت.

گل‌گهری‌ها فرصت داشتند تا با ثبت یک گل دیگر، در مجموع بازی رفت‌وبرگشت، 10 گل را وارد دروازه نفت مسجدسلیمان کنند و رکوردی بی‌سابقه را از خود به جای بگذارند اما ناکامی در ثبت گل دهم باعث شد تا چهارمین برد قاطع در تاریخ لیگ برتر (با ثبت نتیجه 9 بر صفر در مجموع بازی رفت‌وبرگشت) به نام گل‌گهر سیرجان به‌ثبت برسد و نام شاگردان امیر قلعه‌نویی وارد تاریخچه لیگ برتر شود.

نقش پررنگی استقلالی‌ها در بردهای تاریخی

استقلال اهواز در پنجمین دوره از لیگ برتر فوتبال ایران توانست قاطع‌ترین پیروزی تاریخ لیگ برتر را از آن خود کند؛ آبی‌های اهوازی در آن فصل توانستند بازی رفت مقابل شموشک نوشهر بردی 6 گله را به‌دست آورند و در بازی برگشت هم برتری 3 بر صفر استقلال اهواز باعث شد تا برد 9 بر صفر به نام آن‌ها در تاریخچه لیگ برتر (در مجموع بازی رفت‌وبرگشت) به‌ثبت برسد. اتفاق تلخ درباره این رکورد اینکه در حال حاضر نه استقلال اهواز و نه شموشک نوشهر دیگر جایی در فوتبال ایران ندارند و نام‌شان در بین تیم‌های لیگ برتر، لیگ یک و حتی لیگ دو به چشم نمی‌خورد.

آبی‌پوشان پایتخت در لیگ هشتم به نوعی توانستند انتقام شموشک نوشهر را از استقلال اهواز بگیرند و در عملکردی مشابه، در بازی رفت با 6 گل حریف هم‌نام خوزستانی خود را شکست دادند و در بازی برگشت هم استقلال تهران توانست بردی 3 گله را جشن بگیرد. سومین تیمی که موفق شد در مجموع بازی رفت‌وبرگشت 9 گل در لیگ برتر بزند، تراکتور تبریز بود که در لیگ هجدهم در بازی رفت استقلال خوزستان را با 6 گل شکست داد و در بازی برگشت هم سرخ‌پوشان تبریزی توانستند بردی 3 گله را جشن بگیرند.

نکته قابل تامل، حضور تیمی خوزستانی در یک سمت این آمار است؛ استقلال اهواز اولین تیمی بود که در لیگ برتر، یک حریف را 9تایی کرد اما در ادامه، همین تیم به همراه استقلال خوزستان و حالا، نفت مسجدسلیمان، در مقابل رقبا متحمل این باخت‌های سنگین شدند.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری