football360 logo

پایان سال رویایی «شهریار»؛ بهترین بازیکن فصل در راه تیم ملی

25 اسفند 1401 ساعت 15:3044 نظر
ستاره سپاهان توانست با درخشش مقابل پرسپولیس، سال 1401 را به عنوان برترین فصل به پایان ببرد.

به گزارش فوتبال 360، هفته بیست‌وسوم لیگ برتر فوتبال ایران با حواشی و اتفاقات گوناگون و متفاوتی به پایان رسید؛ از پیروزی لحظه‌آخری سپاهان مقابل پرسپولیس در ورزشگاه آزادی تا برد 2 گله استقلال در اهواز مقابل فولاد که باعث شد تا شاگردان ریکاردو سا پینتو با گذر از حریف سنتی در جدول رده‌بندی، در فاصله 3 امتیازی با سپاهانِ صدرنشین در رتبه دوم جدول قرار گیرند. به جز رقابت تنگاتنگ و جذاب تیم‌ها، رقابت بازیکنان برای رسیدن به عنوان برترین بازیکن فصل هم در نوع خود جالب‌توجه بود.

بازیکنان لیگ برتر از خط دروازه تا نوک حمله در تلاش بودند تا با درخشش در ترکیب تیم‌های خود بتوانند در جدول ترین‌های لیگ خود را به عنوان  برترین بازیکن فصل نشان بدهند و نگاهی به آمار و ارقام لیگ بیست‌ودوم نشان می‌دهد که برای رسیدن به عنوان بهترین بازیکن فصل، رقابت جذابی میان بازیکنان در جریان است. در این میان، اتمام سال 1401 در قامت بهترین بازیکن هم افتخاری بود که چند بازیکن به دنبال آن بودند و سرانجام قرعه به نام مهاجم بلندقامت سپاهان افتاد.

پاس گلی که «مغانلو» را صدرنشین کرد

شهریار مغانلو، مهاجم باتجربه طلایی‌پوشان اصفهانی در اوج آمادگی به سر می‌برد و ستاره تاثیرگذار سپاهان در مسیر صدرنشینی این تیم بوده است. مغانلو که در 2 هفته اخیر در مقابل ذوب‌آهن اصفهان و هوادار تهران در لیگ برتر موفق به گلزنی شده بود، به روند خوب خود در ترکیب طلایی‌پوشان ادامه داد و در مصاف حساس با پرسپولیس توانست در واپسین لحظات مسابقه در قامت گل‌ساز بدرخشد و گل پیروزی‌بخش تیمش را ساخت تا در دوئل با علیرضا بیرانوند، بتواند دروازه‌بان سرخ‌ها را شکست بدهد.

مغانلو با درخششی که مقابل پرسپولیس داشت و توانست روند خوب خود را در ترکیب طلایی‌پوشان اصفهانی حفظ کند، توانست میانگین نمره خود را براساس نمرات «متریکا» به 7.42 برساند تا در رده‌بندی بهترین بازیکنان لیگ به صدر جدول برسد و از سایر مدعیان در مسیر رسیدن به عنوان برترین بازیکن فصل پیشی گیرد.

سقوط آزاد ستاره تراکتور و جایگاه بدون تغییر «بیرانوند»

ریکاردو آلوز هافبک تراکتور تبریز تا هفته گذشته صدرنشین جدول برترین بازیکنان فصل بود اما ناکامی او در گل‌سازی در ترکیب قرمزپوشان تبریزی باعث شد تا او نه‌تنها صدر جدول را از دست بدهد، بلکه در جایگاه دوم جدول برترین بازیکنان فصل هم حضور نداشته باشد و با کسب نمره 7.39 از «متریکا» در جایگاه سوم قرار گیرد. جلوتر از آلوز، دروازه‌بان شماره یک پرسپولیس است که در رقابتی تنگاتنگ با مغانلو و آلوز به دنبال عنوان برترین بازیکن فصل است.

بیرانوند و آلوز از هفته نهم تا هفته بیست‌وسوم در کورس رقابت برای عنوان برترین بازیکن لیگ قرار داشتند و به جز این 2 بازیکن، ستاره دیگری نتوانسته خود را صدرنشین جدول برترین بازیکنان لیگ کند اما لغزش بیرانوند مقابل سپاهان و ناکامی در ثبت کلین‌شیت باعث شد تا او نتواند از مغانلو همچنان جلوتر باشد و صدر جدول در اختیار ستاره سپاهان قرار گرفت تا دروازه‌بان شماره یک پرسپولیس با دریافت نمره 7.41 از «متریکا» در رتبه دوم حضور پیدا کند.

ثبات هافبک‌های سرخابی و شاهکار «شکاری»

رضا اسدی هافبک تیم تراکتور تبریز که البته در دوره پاکو خمس بارها در نقش مهاجم هدف هم به کار گرفته شده و با 8 گل زده در کورس برترین گلزنان فصل قرار دارد، با کسب نمره 7.36 چهارمین بازیکن برتر لیگ بیست‌ودوم است و بعد از او، نام آرش رضاوند هافبک خلاق آبی‌ها به چشم می‌خورد که در نیم‌فصل دوم با عملکردی خیره‌کننده توانست خود را به کورس رقابت برترین بازیکنان فصل برساند و حالا با نمره 7.35 در بین 5 بازیکن برتر فصل قرار داشته و احتمال پیشتازی بیشتر او در جدول ترین‌ها وجود دارد.

رضا شکاری در هفته بیست‌وسوم، ستاره هفته بود و توانست با 1 گل و 2 پاس گل در پیروزی 4 گله سرمه‌ای‌پوشان سیرجانی برابر نفت مسجدسلیمان نقش اصلی را ایفا کند و کسب نمره 9.39 از «متریکا» در هفته‌ای که گذشت باعث شد تا شکاری با صعودی چشمگیر در جدول ترین‌های فصل بتواند خود را به رتبه هفتم جدول برساند و مشترک با فرشاد احمدزاده، رامین رضاییان و محمد محبی با میانگین نمره 7.30 در جایگاه هفتم در جدول برترین بازیکنان فصل جای گیرد.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری