football360 logo

نگاهی به فراز و فرودهای یک‌ساله؛ سپاهان اوج گرفت، سرخابی‌ها جا ماندند

26 اسفند 1401 ساعت 11:0022 نظر
مقایسه آمار و ارقام لیگ برتر در پایان هفته بیست‌وسوم نسبت به فصل گذشته، نشان از پیشرفت چشمگیر طلایی‌پوشان اصفهانی دارد.

به گزارش فوتبال 360، مسئولان سازمان لیگ در شرایطی رقابت‌های بیست‌ودومین دوره لیگ برتر را برنامه‌ریزی کرده‌اند که در موقعیتی مشابه، رقابت‌های فصل جاری هم به مانند مسابقات فصل گذشته تا پیش از نوروز تا پایان هفته بیست‌وسوم انجام شده باشد و در فاصله 7 هفته مانده به پایان مسابقات، به دلیل برگزاری اردوی تیم ملی و فیفادی ماه مارچ، لیگ برتر به تعطیلات عیدانه برود و بعد از تعطیلات نوروزی، مجدداً تیم‌ها کار خود را از سر بگیرند.

تیم‌ها اما برخلاف برنامه‌ریزی مشابه سازمان لیگ، عملکرد پرنوسان نسبت به فصل گذشته داشته‌اند و نگاهی به آمار و ارقام لیگ برتر نشان می‌دهد که برخی تیم‌ها توانسته‌اند در موقعیت زمانی مشابه، امتیاز بیشتری را به‌دست آورند و برخی تیم‌های دیگر حاضر در لیگ برتر هم در شرایطی بحرانی نسبت به فصل گذشته به سر می‌برند و امتیازات پرشماری را از دست داده‌اند.

اوج‌گیری طلایی‌پوشان با «مورایس»

سپاهان اصفهان را شاید بتوان موفق‌ترین تیم لیگ برتر در سال 1401 دانست؛ تیمی که سال گذشته با کسب 42 امتیاز و ایستادن در رتبه سوم جدول به استقبال تعطیلات نوروزی رفت اما حالا با تغییر و تحولات انجام شده روی نیمکت طلایی‌پوشان و آمدن ژوزه مورایس به جای محرم نویدکیا، سپاهانی‌ها توانسته‌اند در شرایطی متفاوت نسبت به سال گذشته به استقبال تعطیلات فیفادی بروند. سپاهان در فصل گذشته تا پایان هفته بیست‌وسوم، 42 امتیاز داشت اما حالا طلایی‌پوشان در فصل جاری با کسب 49 امتیاز در 23 بازی صدرنشین جدول هستند تا سیر پیشرفت سپاهان همراه با مورایس نمایان باشد.

افت محسوس استقلال و پرسپولیس

آبی‌پوشان پایتخت فصل گذشته با فرهاد مجیدی در سودای قهرمانی بدون شکست در لیگ برتر بودند و صدر جدول لیگ را در اختیار خود داشتند؛ آن‌هم در شرایطی که شاگردان مجیدی در پایان هفته بیست‌وسوم، 55 امتیاز را به‌دست آورده بودند اما در لیگ بیست‌ودوم شرایط متفاوت است و شاگردان ریکاردو سا پینتو با انجام بیست‌وسومین بازی خود در فصل جاری، توانسته‌اند 46 امتیازی شوند و به رتبه دوم جدول برسند تا نسبت به سال گذشته، هم صدر جدول دیگر در دسترس آبی‌ها نباشد و هم اینکه آن‌ها در فاصله 9 امتیازی تا صدر جدول قرار داشته باشند!

پرسپولیس هم شرایطی مشابه حریف سنتی خود را تجربه می‌کند؛ شاگردان یحیی گل‌محمدی در فصل گذشته، در 23 مسابقه توانستند 49 امتیاز به‌دست آوردند و تیمِ دوم جدول رده‌بندی بودند اما حالا در شرایط ضعیف‌تر نسبت به فصل گذشته، سرخ‌پوشان پایتخت در پایان هفته بیست‌وسوم 45 امتیاز دارند و در رتبه سوم ایستاده‌اند تا افت سرخابی‌های پایتخت نسبت به مدت مشابه در سال قبل در آمار و ارقام این 2 تیم پرطرفدار نمایان باشد.

فراز رویایی تراکتور و فرود باورنکردنی صنعت‌نفت!

تراکتور تبریز بیشترین پیشرفت را نسبت به فصل گذشته لیگ برتر داشته است؛ سرخ‌پوشان تبریزی در پایان هفته بیست‌وسوم در فصل گذشته لیگ، با 17 امتیاز در رتبه سیزدهم جدول قرار داشتند و برای بقا در لیگ برتر می‌جنگیدند اما عملکرد خوب قربان بردیف و سپس پاکو خمس باعث شده تا شرایط کاملاً نسبت به فصل گذشته برای سرخ‌پوشان تبریزی متفاوت باشد. آن‌ها در لیگ بیست‌ودوم با کسب 36 امتیاز، تیم ششم جدول رده‌بندی هستند تا در قیاس با مدت مشابه سال گذشته، 19 امتیاز شاگردان خمس بیشتر به‌دست آورده باشند.

زردپوشان آبادانی هم نسبت به فصل گذشته بیشترین سقوط را در جدول تجربه کرده‌اند. نفتی‌ها در لیگ بیست‌ویکم با هدایت علیرضا منصوریان در پایان هفته بیست‌وسوم، 31 امتیاز داشتند و در رتبه هشتم جدول بودند اما حالا در فصل جاری، نفتی‌ها با وجود تغییر 4 سرمربی، 23 بازی اخیر خود تنها 13 امتیاز به‌دست آورده‌اند و قعرنشین جدول هستند تا افتی 18 امتیازی در کارنامه صنعت‌نفت نسبت به فصل گذشته به چشم بیاید!

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری