football360 logo

رقبای ایران و چالش فیفادی؛ زورآزمایی با حریفانی از قاره آمریکا!

26 اسفند 1401 ساعت 11:4523 نظر
اصلی‌ترین رقبای ایران در جام ملت‌های آسیا 2023، برنامه‌ریزی فشرده‌ای را برای استفاده از فیفادی ماه مارچ دارند.

به گزارش فوتبال 360، تیم ملی فوتبال ایران بعد از انتخاب امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی، آماده است تا در اولین فیفادی بعد از اتمام جام جهانی 2022 قطر شرکت کند. قلعه‌نویی در شرایطی باید فهرست بازیکنان منتخب خود را اعلام کند که براساس هماهنگی‌های انجام شده از سوی فدراسیون فوتبال، تیم ملی ایران در 2 بازی دوستانه به میزبانی ورزشگاه آزادی تهران باید به مصاف تیم‌های ملی روسیه و کنیا برود تا رسماً فرآیند آماده‌سازی تیم ملی برای حضور در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2023 آغاز شود.

ایرانی‌ها در شرایطی درسید اول این رقابت‌ها که با حضور بهترین تیم‌های قاره چینش شده، حضور دارند که در کنار شاگردان امیر قلعه‌نویی، نام تیم‌های ملی قطر (به عنوان میزبان رقابت‌ها)، ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و عربستان به چشم می‌خورد و نگاهی به تقویم فیفادی ماه مارچ نشان می‌دهد که تمامی رقبای ایران هم در نظر دارند تا با برنامه‌ریزی فشرده بتوانند از فیفادی پیش‌رو بهره‌وری حداکثری را داشته باشند.

برنامه مشابه ژاپن و کره‌جنوبی در فیفادی ماه مارچ!

تیم ملی ژاپن که بعد از اتمام جام جهانی همچنان با هاجیمه موری‌یاسو کار خود را دنبال می‌کند، برای فیفادی پیش‌رو برنامه‌ریزی مفصلی دارد و قرار است شاگردان موری‌یاسو در برابر حریفان از قاره آمریکا آمادگی خود را بسنجند. ژاپنی‌ها که در جام جهانی، شگفتی‌سازی کردند و از گروه مرگ صعود کردند، حالا قرار است در فیفادی ماه مارچ مقابل تیم‌های ملی اروگوئه و کلمبیا قرار گیرند تا بعد از رویارویی با حریفان نام‌آشنایی اروپایی در جام جهانی از جمله آلمان، اسپانیا و کرواسی، حالا در مقابل 2 تیم نام‌آشنا آمریکای جنوبی به میدان بروند.

یورگن کلینزمن سرمربی سابق تیم ملی آمریکا که به تازگی در کسوت سرمربی تیم ملی کره جنوبی منصوب شده هم با برگزاری دیدار دوستانه با حریفانی از قاره آمریکا موافقت کرده و قرار است در روز چهارم فروردین‌ماه که تیم ملی ژاپن به مصاف اروگوئه می‌رود، شاگردان کلینزمن در شهر اولسان برابر تیم ملی کلمبیا قرار گیرند و مصاف با تیم ملی کلمبیا هم دومین بازی تدارکاتی کره‌ای‌ها در فیفادی پیش‌رو است که روز هشتم فروردین‌ماه به انجام می‌رسد و به نوعی می‌تواند تکرار خاطره بازی مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر باشد.

تصمیم جالب «آرنولد»؛ یک حریف برای 2 بازی

استرالیایی‌ها که یکی دیگر از نمایندگان شگفتی‌ساز قاره آسیا در جام جهانی 2022 قطر بودند، بعد از حذف دراماتیک مقابل آرژانتین حالا به دنبال کسب عنوان قهرمانی در جام ملت‌های آسیا هستند و برنامه‌ریزی گسترده‌ای را در این زمینه انجام داده‌اند. شاگردان گراهام آرنولد در اولین فیفادی بعد از اتمام جام جهانی 2022 قطر باید در 2 بازی دوستانه در کشور خود به میدان بروند که با صلاحدید آرنولد، هر 2 مسابقه مقابل حریفی از آمریکای جنوبی خواهد بود و تیم ملی اکوادور قرار است در سفری به استرالیا، 2 بازی دوستانه برابر شاگردان گراهام آرنولد در روزهای چهارم و هشتم فروردین‌ماه انجام بدهد!

شاگردان «رنار» و چالش ویژه در خانه

تیم ملی عربستان با هدایت هروه رنار در مسیری مشابه سایر رقبای آسیایی قرار است در فیفادی پیش‌رو مقابل حریفانی از قاره آمریکا قرار گیرد. عربستانی‌ها در اولین مسابقه خود در فیفادی پیش‌رو، چهارم فروردین‌ماه در ورزشگاه عبدالله الفیصل به مصاف تیم ملی ونزوئلا خواهند رفت و سپس در دومین بازی خود در فیفادی ماه مارچ هم شاگردان رنار باید به مصاف تیم ملی بولیوی بروند تا همانند ژاپن، کره جنوبی و استرالیا، سبزپوشان هم با محک زدن آمادگی خود برابر حریفانی از قاره آمریکا کار خود را بعد از اتمام جام جهانی به صورت رسمی آغاز کنند.

قطری‌ها بعد از آنکه سکان هدایت‌شان در اختیار کارلوس کی‌روش قرار گرفته، هنوز برنامه خود برای فیفادی ماه مارچ را اعلام نکرده‌اند اما خبرهای غیررسمی از اردوی احتمالی شاگردان کی‌روش در کشور ژاپن حکایت دارد اما آنچه به صورت رسمی اعلام شده، فعلاً عنابی‌پوشان برنامه‌ای برای انجام بازی دوستانه در فیفادی پیش‌رو ندارند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری