football360 logo

روی فرم‌ترین دروازه‌بان لیگ؛ مازاد «یحیی» ستاره شد!

26 اسفند 1401 ساعت 14:3021 نظر
در 5 هفته گذشته، دروازه‌بان باتجربه مس رفسنجان ستاره لیگ بوده و عملکردی درخشان را از خود به جای گذاشته است.

به گزارش فوتبال 360، دروازه‌بانان شاغل در لیگ برتر فوتبال ایران رقابت جذابی را برای رسیدن به عنوان برترین دروازه‌بان فصل دارند و فراز و فرودهای سریالی چهره‌های نام‌آشنایی مثل علیرضا بیرانوند، حسین حسینی و پیام نیازمند به عنوان 3 دروازه‌بان ملی‌پوش باعث شده تا تنور رقابت گرم‌تر شود و از سوی دیگر، ستارگانی مثل حسین پورحمیدی و حبیب فرعباسی برای رسیدن به عنوان برترین دروازه‌بان فصل قد علم کرده‌اند و بازیکنی مثل حامد لک هم در مس رفسنجان دوباره احیا شده و به دنبال دستکش طلایی لیگ برتر است!

روزهای درخشان «لک» در رفسنجان

حامد لک فصل کابوس‌واری را در پرسپولیس گذراند؛ به‌طوری که بعد از ناکامی سرخ‌ها در کسب قهرمانی لیگ برتر، همه حامد لک را به عنوان متهم ردیف اول معرفی کردند و هواداران سرخ‌پوش معتقد بودند که عملکرد ضعیف لک باعث شده تا پرسپولیس نتواند همپای حریف سنتی‌اش در کورس رقابت قهرمانی پیش برود. لک تصمیم داشت باتوجه به قرارداد بلندمدت خود در پرسپولیس بماند اما جذب علیرضا بیرانوند باعث شد تا دروازه‌بان باتجربه پرسپولیس تصمیم به جدایی بگیرد.

دروازه‌بان 32 ساله بعد از جدایی از پرسپولیس به مس رفسنجان پیوست و کسی تصور نمی‌کرد بعد از گذراندن یک دوره ناموفق در جمع سرخ‌پوشان پایتخت، حامد لک بتواند در نقش ستاره در ترکیب نارنجی‌پوشان بدرخشد اما حالا او به یکی از ارکان موفقیت مس تبدیل شده است. در 5 هفته اخیر لیگ برتر، لک در 4 بازی برای مس رفسنجان به میدان رفته و توانسته 3 کلین‌شیت را به‌ثبت برساند تا با کارنامه‌ای درخشان به استقبال تعطیلات فیفادی برود.

لک با کلین‌شیت‌های سریالی‌اش موفق شد خود را در کورس رقابت برترین دروازه‌بانان فصل قرار بدهد و حالا با 10 کلین‌شیت، در تعقیب حسین پورحمیدیِ صدرنشین با 13 کلین‌شیت است و توانسته آمار قابل‌قبولی را از خود به جای بگذارد.

اوج‌گیری ذوبی‌ها با درخشش «حبیب»

حبیب فرعباسی دروازه‌بان 25 ساله ذوب‌آهن اصفهان ستاره تیمش در 3 بازی گذشته بوده است؛ آن‌هم در شرایطی که شاگردان مهدی تارتار بعد از گذراندن روزهای بحرانی توانستند در 3 بازی گذشته، 7 امتیاز در لیگ برتر کسب کنند و خود را به رتبه‌ای تک‌رقمی در جدول برسانند. فرعباسی که شروع خوبی در لیگ بیست‌ودوم نداشت و روزهای پرنوسانی را گذراند، در اوج آمادگی توانست به استقبال تعطیلات لیگ برود و عملکردی خیره‌کننده را از خود به جای گذاشت.

دروازه‌بان ذوب‌آهن با 3 کلین‌شیت در 5 بازی اخیر، هم‌تراز با حامد لک جزو آماده‌ترین دروازه‌بانان لیگ بود و این درخشش ناگهانی او باعث شد تا حبیب فرعباسی در کورس برترین دروازه‌بانان فصل بتواند خیلی سریع خود را به کورس مدعیان برساند. فرعباسی با 10 کلین‌شیت، حالا فاصله چندانی تا صدر جدول بیشترین کلین‌شیت‌ها ندارد و مطمئنا حفظ این روند موفق بعد از تعطیلات فیفادی می‌تواند دروازه‌بان 25 ساله ذوبی‌ها را به دریافت دستکش طلایی امیدوارتر کند.

موفق و دست‌نیافتنی مثلِ «پورحمیدی»

حسین پورحمیدی با عملکردی خیره‌کننده در خط دروازه آلومینیوم اراک، هم ستاره تیمش بوده و باعث موفقیت شاگردان مهدی رحمتی در لیگ بیست‌ودوم شده و هم توانسته در جدول بیشترین کلین‌شیت‌ها در فصل جاری، خود را در صدر جدول قرار بدهد و بالاتر از دروازه‌بانان نام‌آشنایی مانند علیرضا بیرانوند، حسین حسینی و پیام نیازمند بایستد.

پورحمیدی که در سالیان گذشته همواره در کورس مدعیان برای رسیدن به دستکش طلایی بود اما نتوانست به این افتخار دست پیدا کند، در فصل جاری عزم خود را جزم کرده و در 2 مسابقه از 5 بازی اخیر آلومینیوم توانسته کلین‌شیت کند تا با 13 کلین‌شیت بالاتر از بیرانوند با 12 کلین‌شیت، یکه‌تاز جدول برترین دروازه‌بانان فصل باشد و با بیشترین کلین‌شیت به سوی دریافت اولین دستکش طلایی دوران فوتبالی‌اش قدم بردارد؛ افتخاری که پورحمیدی فاصله چندانی با آن ندارد و حفظ روند خوبش در ترکیب آلومینیوم می‌تواند رویای این ستاره جوان را تبدیل به واقعیت کند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری