football360 logo

تعطیلات عیدانه برای تیم‌های در لبه پرتگاه؛ آرامش قبل از طوفان

26 اسفند 1401 ساعت 16:00
تیم‌های حاضر در کورس بقا در لیگ برتر، روزهای سختی را در مقابل خود می‌بینند.

به گزارش فوتبال 360، جدول لیگ برتر فوتبال ایران اگر بخواهد در هفته‌های پایانی به لحاظ کورس قهرمانی و کورس بقا تقسیم‌بندی شود، به نظر می‌رسد که باید نام تیم‌های سپاهان اصفهان، پرسپولیس تهران و استقلال تهران را در بین تیم‌های حاضر در کورس قهرمانی جای داد و تیم‌هایی هم که برای بقا می‌جنگند، تعدادشان بیش از 3 تیم نیست و به نظر می‌رسد که از میان تیم‌های مس کرمان، نفت مسجدسلیمان و صنعت‌نفت آبادان 2 تیم به لیگ یک سقوط می‌کنند؛ مگر آنکه در 7 بازی پایانی فصل، معادلات به طرز غیرمنتظره دستخوش تغییر شود و تیم‌های دیگری هم به این فهرست اضافه شوند.

مسیر سخت شاگردان «حسین‌خانی» برای بقا

نارنجی‌پوشان کرمانی در شرایطی به استقبال تعطیلات فیفادی رفتند که در 5 بازی اخیر خود در لیگ برتر 6 امتیاز به‌دست آورده‌اند اما کسب این امتیازات هم باعث ایجاد حاشیه امنیت نشده و همچنان مس کرمان با 20 امتیاز در رتبه چهاردهم جدول، خطر سقوط به لیگ یک را احساس می‌کند. شاگردان فرزاد حسین‌خانی برای تثبیت جایگاه خود در لیگ برتر، باید در ایام تعطیلات فیفادی خود را آماده انجام 3 بازی سخت و سرنوشت‌ساز کنند که کسب امتیاز در این 3 مسابقه می‌تواند بقای نارنجی‌پوشان را تقریباً قطعی کند.

مسی‌ها در اولین بازی بعد از تعطیلات فیفادی در خانه باید مقابل آلومینیوم اراک قرار بگیرند که در 9 بازی اخیر خود شکست نخورده است. بعد از مصاف دشوار با آلومینیوم، شاگردان حسین‌خانی باید به آبادان سفر کنند تا در مقابل یکی از رقبای مستقیم خود در مسیر بقا حضور پیدا کنند و برابر صنعت‌نفت صف‌آرایی کنند و در سومین مسابقه هم، پرسپولیس به کرمان سفر می‌کند تا در مقابل نارنجی‌پوشان قرار گیرد. 3 بازی دشوار بعد از تعطیلات فیفادی در انتظار مس کرمان است و مطمئنا ناکامی در این 3 بازی می‌تواند منجر به نزدیک‌تر شدن شاگردان حسین‌خانی به لیگ یک شود.

«اشکش» و عملیات غیرممکن

تراکتور تبریز، مس رفسنجان و ذوب‌آهن اصفهان حریفان نفت مسجدسلیمان در 3 هفته آتی در برتر هستند؛ 3 مسابقه‌ای که قرار است بعد از تعطیلات فیفادی به انجام برسد و به جز مصاف مس رفسنجان، 2 مسابقه دیگر باید در مسجدسلیمان به انجام برسد که این مسئله می‌تواند به کمک زردپوشان بیاید. البته که محرومیت 2 جلسه‌ای هواداران نفت باعث شده تا آن‌ها نتوانند از حضور یار دوازدهم خود در هفته‌های آینده بهره ببرند اما با این‌حال بازی در ورزشگاه خانگی می‌تواند به مراتب بهتر از حضور در زمین تیم حریف باشد.

نفتی‌ها که از آخرین بردشان در لیگ برتر 18 هفته می‌گذرد، باید در 3 بازی آینده بتوانند حداکثر امتیاز ممکن را کسب کنند و دست‌یابی به حداقل 5 امتیاز می‌تواند امیدهای آن‌ها برای بقا در لیگ برتر را زنده نگه دارد اما اگر ابراهیم اشکش بخواهد به مانند دوره اول حضورش در نفت، با باخت‌های سریالی کارش را دنبال کند، بدون‌شک در پایان این 3 مسابقه نفت مسجدسلیمان در یک‌قدمی سقوط به لیگ یک قرار خواهد داشت و زردپوشان دیگر شانسی برای ادامه حضور در سطح اول فوتبال ایران ندارند.

«ویسی» در آبادان به دنبال جادوگری

زردپوشان آبادانی در ادامه سیر تغییر و تحولات روی نیمکت تیم‌شان، در آخرین مسابقه پیش از تعطیلات فیفادی نمایش خوبی را در خانه مقابل ملوان بندرانزلی به اجرا در آوردند اما نتوانستند به پیروزی برسند تا همچنان قعرنشین لیگ باقی بمانند. شاگردان ویسی که فاصله‌ای 7 امتیازی تا منطقه امن دارند، برای بقا در لیگ برتر 3 بازی حساس و سرنوشت‌ساز را در مقابل خود می‌بینند که با توجه به قانون برد در بازی رودررو مطمئنا نتایج این 3 مسابقه می‌تواند بسیار حائزاهمیت باشد.

نفتی‌ها در اولین بازی بعد از تعطیلات فیفادی باید به اصفهان سفر کنند و مقابل صدرنشین لیگ قرار گیرند که عبدالله ویسی امیدوار است مقابل تیم سابق خود بتواند نتیجه خوبی را بگیرد و با کسب حداقل امتیاز در مصاف با سپاهان، کارش را به پایان ببرد. بعد از رویارویی با سپاهان، صنعت‌نفت در خانه باید برابر مس کرمان قرار بگیرد که شاگردان ویسی برای افزایش شانس بقای‌شان در لیگ برتر، راهی جز کسب پیروزی ندارند، به‌ویژه آنکه در بازی رفت هم باختی 2 گله ار مقابل حریف کرمانی خود داشته‌اند و با توجه به قانون اعمال نتیجه بازی رودررو در صورت برابری امتیازات، شاگردان ویسی باید در خانه مس را شکست بدهند. پیکان هم سومین حریف صنعت‌نفت بعد از تعطیلات فیفادی است که عبدالله ویسی امید دارد به مانند مصاف با سپاهان، بتواند دیگر تیم سابق خود را هم متوقف کند تا با کسب حداکثر امتیاز، نفتی‌ها همچنان به بقا در لیگ برتر امیدوار بمانند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری