football360 logo

اولین صحبت‌های «قلعه‌نویی» بعد از بازگشت به تیم ملی؛ شاید لیاقت این جایگاه را نداشته باشم!

۲۶ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۴۵66 نظر
سرمربی تیم ملی ایران بعد از آخرین تجربه حضورش در تیم گل‌گهر، صحبت‌های جالب‌توجهی را به زبان آورد.

به گزارش فوتبال 360، امیر قلعه‌نویی عصر امروز (جمعه) برای آخرین‌بار روی نیمکت تیم گل‌گهر سیرجان نشست و تیمش را در مقابل فولاد خوزستان در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی هدایت کرد؛ آن‌هم در حالی‌که شاگردان قلعه‌نویی توانستند در یک دیدار سخت و نفسگیر در واپسین دقایق با یک گل از سد قرمزپوشان اهوازی بگذرند و به جمع 8 تیم برتر جام حذفی رسیدند. این سرمربی باتجربه که در ماه‌های گذشته در نشست‌های خبری حضور پیدا نمی‌کرد، بعد از اتمام تقابل گل‌گهر - فولاد به سالن کنفرانس ورزشگاه شهید سلیمانی سیرجان رفت و درباره حضورش در تیم ملی صحبت کرد.

قلعه‌نویی البته در بخش ابتدایی صحبت‌هایش قدردانی ویژه‌ای از بازیکنان و مدیران باشگاه گل‌گهر داشت و توضیحاتی را درباره 3 سال دوره حضورش در گل‌گهر مطرح کرد اما بعد از آنکه صحبت‌های سرمربی جدید تیم ملی درباره باشگاه سیرجانی تمام شد، او نسبت به پذیرش پیشنهاد هدایت تیم ملی ایران واکنش نشان داد و درباره آن پاسخ‌های جالب‌توجهی را ارائه کرد.

انشالله فوتبال علمی و مدرن ایرانی را ارائه دهیم

سرمربی جدید تیم ملی در بخش ابتدایی صحبت‌هایش گفت: «در جایگاه جدیدم من سرباز مردم هستم. مخلص مردم و کشورم ایران هستم. یک دوره به من پیشنهاد دادند. اخلاق‌مداری کردم و باشگاه تصمیم گرفت. گفتند نه. یک ماه پیش هم بیانیه دادم و اعلام انصراف کردم. الان هم تکلیفم است. نمی‌گویم آن‌چنان قابلیت دارم ولی این جایگاهی که برایم در نظر گرفته‌اند، شاید لیاقتش را هم نداشته باشم ولی از همه باشگاه‌ها به خاطر بیانیه‌هایشان تشکر می‌کنم».

امیر قلعه‌نویی با قدردانی از حمایت‌های انجام شده از سوی پیشکسوتان توضیح داد: «پیشکسوتان بزرگی در این چند وقت محبت کردند و در مورد من صحبت کردند. مخلص و کوچک همه‌شان هستم و تشکر می‌کنم. ان‌شاءالله به عنوان سرباز کوچک این وطن و مردم کاری کنم که مردم خوشحال شوند. ان‌شاءالله به لطف خدا و اهل بیت، ما توانایی‌های خوبی در تیم ملی داریم. مدیریت، توانایی و بازیکنان خوبی داریم. ان‌شاءالله بتوانیم فوتبال علمی و مدرن ایرانی را ارائه بدهیم که دل مردم در این شرایط خوشحال شود».

در دوره قبلی به من ظلم شد

قلعه‌نویی با بازخوانی خاطرات دوره اول حضورش در تیم ملی گفت: «در دوره قبل واقعاً به من ظلم شد. واقعا در بدترین شرایط ظلم شد ولی من در 16 سال تلاش کردم که فقط خوب باشم. دنبال این جایگاه هم اصلا نبودم. یک بار علی کفاشیان در بازی با روسیه به من گفت روی نیمکت بنشین، گفتم نمی‌روم. شاید آن موقع خیلی هم ناراحت شد. آن‌موقع در کمیته فنی تیم‌های ملی بودم. منصوریان رفت و یک بازی را هم در دبی یک بر صفر بردیم. بعد هم آقایان کشوری و بهاروند آمدند. به یک جمع بندی رسیدیم ولی همان موقع گفتم باشگاه سپاهان باید تصمیم گیری کند. در نهایت گفتند قلعه‌نویی فعلا در سپاهان بماند».

سرمربی تیم ملی درباره پیام‌های تبریک بزرگان فوتبال ایران، از آن‌ها قدردانی کرد و گفت: «امیدوارم خدا کمک کند بتوانم دل مردم را شاد کنم چون تیم ملی این پتانسیل را دارد. امیدواریم جلو برویم. همین جا از همه مخصوصا بزرگان خواهش می‌کنم هر آنچه می‌توانند به تیم ملی مملکت‌شان کمک کنند من در خدمت‌شان هستم. بزرگانی مانند حشمت مهاجرانی که از دبی به من زنگ زد. علی پروین، بیژن ذوالفقار نسب و بزرگان زیاد دیگری، ممنون‌شان هستم، بزرگی کردند. مشاوره به من دادند و تبریک گفتند. من مخلص مردم و سرباز این عزیزان هستم. آینده را هم خیلی خیلی خوب می‌بینم».

اصولم را زیر پا نمی‌گذارم

امیر قلعه‌نویی در واکنش به حواشی حضورش در تیم ملی گفت: «ان‌شاءالله انتهای کار خدا کمک کند یادگاری خوبی بگذاریم. اما این جمله از آیت‌الله بهجت است؛ ما آمدیم زندگی کنیم تا قیمت پیدا کنیم نه با هر قیمتی زندگی کنیم. تا لحظه‌ای که باشم اصولم را زیر پا نمی‌گذارم. آنچه به نفع تیم ملی مملکت و مردم است انجام می‌دهم، کمااینکه آن دفعه هم انجام دادیم. اینبار هم با تجربه بیشتر و پخته‌تر، با شرایط خوبی که بر فدراسیون فوتبال حاکم است. آن موقع فوتبال مسئول نداشت. کمیته انتقالی بود. تا آمدیم شروع کنیم تعلیق شد. کمیته انتقالی و دو گروه سیاسی بودند اما الان آن شرایط نیست. تیم ملی نیاز دارد که با یک شیوه خوب کار کند».

قلعه‌نویی درباره کمبود بازیکن جوان در لیگ برتر توضیح داد: «باید جوان‌های خوب لیگ را ببینیم. متاسفانه تیم ملی ما بالاترین میانگین سنی را در جام جهانی داشت. از همه مهمتر اینکه لیگ ما هم لیگ پیری است. باید به موازات این کارها را انجام بدهیم. فکر می‌کنم این مهم را می‌توانیم با یک زمان مناسب و خوب انجام بدهیم. توکل به خدا، از همه هم حلالیت می‌طلبم و به دعای خیر مردم احتیاج دارم».

فردا درباره حضور «الهویی» در تیم ملی تصمیم می‌گیریم 

سرمربی سابق گل‌گهر از همکاران و خانواده‌اش هم تشکر ویژه‌ای داشت و گفت: «از همکارانم، دوست خوبم سیامک قلیچ خانی و خانواده عزیزم تشکر می‌کنم. اعضای خانواده من از 2007 سختی‌های زیادی کشیدند. بعد از آن اتفاقات، دادگاهی‌ها و رفتارهایی که با من شد. واقعا 14-13 سال است از تهران دور هستم. از همسرم، دخترم و پسرم واقعا ممنون هستم. در این 14-13 سال خیلی خوب مانند کوه پشت من بودند. حالا هم اگر لیاقت باشد می‌رویم که ان‌شاءالله در آن جایگاه هم موفق باشیم».

امیر قلعه‌نویی در بخش پایانی صحبت‌هایش در واکنش به انتخاب سعید الهویی به عنوان دستیار در تیم ملی گفت: «حالا اجازه بدهید فردا جمع بندی می‌کنیم. مطمئن هستم این برندی که گل گهر با این مدیریت پیدا کرده و راهی که در پیش گرفته، هرکه بیاید بهتر از من عمل می‌کند. چون من یک مربی کوچک بودم هرکه دیگر بیاید روند این تیم بهتر خواهد شد».

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری