football360 logo

مانچو سرانجام به دارمیان اعتماد کرد؛ تغییر نسل؟ مشکلی نیست!

27 اسفند 1401 ساعت 14:3510 نظر
روبرتو مانچینی فهرست ۳۰ نفره تیم ملی را مشخص کرد.
به گزارش فوتبال ۳۶۰، تیم ملی ایتالیا پس از قهرمانی یورو ۲۰۲۰ موفق نشد برای دومین دوره متوالی جواز حضور در جام‌جهانی را کسب کند و حالا برای صعود به تورنمنتی که در آن مدافع عنوان قهرمانی است، بامداد پنجشنبه کارش را در مرحله مقدماتی با تقابل انگلیس، نایب قهرمان یورو آغاز خواهد کرد. پس از آن شاگردان روبرتو مانچینی مالت را پیش روی خود دارند.
فهرست تیم ملی ایتالیا پس از دومین دوره غیبت در جام‌جهانی، در شرایطی اعلام شده که همزمان با این تورنمنت، آتزوری در دیدارهای دوستانه هن به میدان رفت و جوانان لاجوردی پوش عملکرد بسیار قابل توجهی از خود بر جای گذاشتند. ایتالیا در مرحله نیمه‌نهایی لیگ ملت‌های اروپا حاضر است و در فیفادی بعدی، باید مقابل اسپانیا صف‌آرایی کند. لاروخا تغییر سرمربی پس از جام‌جهانی را به خود دیده و  ایتالیا در فیفادی ماه ژوئن در صورت صعود به فینال این رقابت‌ها به مصاف برنده دیدار هلند و کرواسی خواهد رفت.
اعتماد دوباره
نکته جالب توجه اعلام لیست شلوغ ایتالیایی‌ها، بازگشت متئو دارمیان و السیو رومانیولی است؛ بازیکنانی که آخرین بار به ترتیب در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ پیراهن آتزوری را بر تن کرده بودند اما درخشش آنها در فصل جاری مسابقات اروپایی، مانچو را در بحبوحه تغییر نسل برای حضور در جام‌جهانی به صرافت اطمینان به این بازیکنان ۳۳ و ۲۸ ساله انداخت. البته در خط دفاعی ایتالیا همواره کفه ترازو به سود تجربه سنگینی می‌کرده و جایی برای جوان‌ترها در تورنمنت‌های معتبر نبوده است. حضور همزمان بونوچی‌ و کیلینی در ترکیب فاتح یورو هم آخرین سکانس این سنت مهم بود.
دارمیان در فصل جاری سری آ با پیراهن اینتر در ۲۱ دیدار به میدان رفته و با ارسال ۲ پاس گل و به ثمر رساندن یک گل، از بهترین مدافعان فصل بوده است. او به خصوص در دیدار مقابل آتالانتا از چارچوب مسابقات جام حذفی ایتالیا، بازی بسیار درخشانی از خود به نمایش گذاشت و رومانیولی هم پس از انتقال به لاتسیو با به میدان رفتن در ۲۳ بازی، نقش مهمی در رقم زدن بازی‌های بدون گل خورده پیاپی تیم آبی پوش پایتخت داشته است.
در این میان، ۳ بازیکن دعوت شده این شانس را خواهند داشت تا برای نخستین بار با پیراهن تیم ملی به میدان بروند و این ۳ بازیکن، الساندرو بونجورنو (مدافع وسط تورینو)، متئو رتگی (مهاجم دو رگه در لیگ آرژانتین) و ولادیمیرو فلکونه (سنگربان ۲۷ ساله لچه) خواهند بود. هرچند بسیار بعید است شانس به میدان رفتن به آنها رو کند.
غایبین سرشناس این لیست را هم الساندرو باستونی، ماتیا زاکانی، جاکومو راسپادوری، نیکولو زانیولو، جانلوکا مانچینی و مانوئل لوکاتلی تشکیل می‌دهند.
نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری