football360 logo

ستاره‌های کمتر شناخته شده لیست «قلعه‌نویی»؛ از مهره بدون جایگزین لیگ تا کشف «نکونام»!

27 اسفند 1401 ساعت 13:0042 نظر
در اولین لیست «امیر قلعه‌نویی» نام 4 بازیکن مشاهده می‌شود که کمتر به آن‌ها توجه شده بود.

به گزارش فوتبال360؛ اولین لیست امیر قلعه‌نویی پس از بازگشت به تیم ملی هم مانند تمامی لیست‌های سرمربیان قبلی، موافقان و مخالفان زیادی دارد. حضور نداشتن بازیکنانی مانند مهدی قایدی، کریم انصاری‌فرد، امیر عابدزاده، ابوالفضل جلالی و سایر اسامی، بهانه‌ای برای انتقاد به امیر قلعه‌نویی شده است. در آن سمت اما، قلعه‌نویی دست روی چند بازیکن لیگ گذاشته که کمتر شناخته شده هستند.

رضا شکاری با 6 گل و 5 پاس‌گل ستاره گل‌گهر در این فصل بوده است. میلاد زکی‌پور با 2 گل، 2 پاس‌گل، 17 پاس‌کلیدی و 80درصد دقت پاس، عملکرد قابل قبولی را در این فصل داشته است. محمد کریمی هم که این هفته گلی سرنوشت‌ساز به پرسپولیس زد دیگر بازیکنی است که به تیم ملی دعوت شده است. این‌ها نام‌هایی آشنا برای دنبال‌کنندگان فوتبال ایران هستند. در لیست امیر قلعه‌نویی اما نام چند بازیکن مشاهده می‌شود که کمتر به آن‌ها توجه شده بود.    

حسین پورحمیدی؛ آماری بهتر از بیرانوند!

دروازه‌بان پیشین استقلال که سابقه یک نایب‌قهرمانی در لیگ و 2 نایب‌قهرمانی در جام‌حذفی را همراه با این تیم دارد، برای پایان دادن به نیمکت‌نشینی، در شروع فصل قبل آلومینیوم اراک را انتخاب کرد. انتخابی که برای هر دو طرف بازی برد-برد شد. پورحمیدی در این فصل بالاتر از علیرضا بیرانوند، بیشترین کلین‌شیت را بین تمامی دروازه‌بان‌های لیگ دارد. پورحمیدی به همراه بیرانوند دو دروازه‌بانی هستند که بیشترین (2مرتبه) مهار پنالتی را هم در این فصل داشته‌اند. پورحمیدی و علیرضا حقیقی هم تنها بازیکنان این فصل هستند که در تمامی دقایق لیگ حضور داشتند. پورحمیدی بالاترین درصد مهار شوت را هم دارد. طبق آمار «متریکا»، از 71 شوتی که این فصل به دروازه آلومینیوم اراک رسید، پورحمیدی 60 ضربه را مهار کرده است که بهترین آمار بین تمامی دروازه‌بان‌های لیگ است. پورحمیدی در 29 دیدار فصل گذشته که برای آلومینیوم بازی کرده بود که با 23 گل خورده و 9 کلین‌شیت، جزو 5 دروازه‌بان برتر نمرات متریکا قرار گرفته بود.

محمدامین حزباوی؛ کشف نکو!

نکونام قصد کنار گذاشتن موسی کولی‌بالی مدافع مسن تیمش را داشت. سینا شاه‌عباسی، دیگر مدافع تیمش هم در دو بازی متوالی گل به خودی زده بود. نکونام برای حل مشکل سراغ آکادمی فولاد رفته بود و دست روی بازیکنی 19 ساله گذاشت. حزباوی هم خیلی زود پاسخ اعتماد نکونام را داد و بعد از جدایی سرمربی هم به روزهای درخشانش ادامه داده است. حزباوی که متولد 1382 است، در مسابقات جام‌ملت‌های آسیا که در ماه جاری برگزار شد هم 2 گل برای تیم ملی جوانان زد و بازوبند کاپیتانی را هم بر بازو بسته بود. حزباوی این فصل بعد از اینکه 2 بازی به عنوان تعویضی وارد زمین شد، در 7 مسابقات هم فیکس بازی کرد. بازیکنی که علاقه زیادی به مشارکت در خط حمله دارد. شاهکار او در بازی با سپاهان بود که 4 شوت به سمت دروازه پیام نیازمند زد؛ بیشتر از تمامی بازیکنان درون زمین. صحنه به یادماندنی از او هم در همان مسابقه و با قیچی برگردونی که زد رقم خورد. حزباوی یک ضربه سر تماشایی هم مقابل الهلال زد که به تیر دروازه برخورد کرد. این مدافع 182 سانتی‌متری در هر بازی لیگ به طور میانگین 13 مرتبه با عملکردهای دفاعی نظیر قطع پاس و دفع توپ، خطر را از دروازه فولاد دور کرده است.

مهدی حسینی؛ یکی از 7 مهره بدون جایگزین فصل!

حسینی 29 ساله در پست هافبک میانی برای مس رفسنجان بازی می‌کند. مهدی حسینی فصل قبل با 2 گل و 3 پاس‌گل، بعد از محسن آذرباد، گادوین منشا و مجید علیاری، چهارمین بازیکن برتر تیمش بود. با جدایی علیاری و افت منشا، حسینی هم از فرصت استفاده کرد و با نمره 7.10 جزو 20 بازیکن برتر فصل قرار گرفته و دومین بازیکن برتر تیمش شده است. حسینی این فصل یک گل زده و 2 پاس‌گل داده است. او به طور میانگین 60درصد از دوئل‌های یک‌مقابل‌یک را پیروز شده و در هر بازی 8.1 عملکرد دفاعی داشته است. یکی از 7 بازیکنی است که در تمامی 23 مسابقه فصل در ترکیب اصلی تیمش حضور داشته و هیچ مسابقه‌ای را از دست نداد.

محمدحسین اسلامی؛ دومین دهه هشتادیِ تیم ملی!

علاوه بر حزباوی، یک دهه هشتادی دیگر هم در لیست قلعه‌نویی مشاهده می‌شود. محمدحسین اسلامی که در این فصل ستاره تیم مهدی تارتار در ذوب‌آهن بوده است. اسلامی که در پست هافبک تهاجمی برای تیمش بازی می‌کند، در این فصل 27 مرتبه با شوت و 17 مرتبه هم با پاس‌های کلیدی دروازه حریفان را تهدید کرده است. تبحر بالای او اما، حضور در دوئل‌های یک‌مقابل‌یک است. اسلامی در توپ‌گیری از حریف رتبه اول و در دریبل کردن حریف رتبه دوم را بین بازیکنان ذوب‌آهن دارد. اسلامی بعد از دروازه‌بان ذوب‌آهن، بهترین بازیکن تیمش هم هست.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری