football360 logo

مربیان جوان لیگ و پدیده‌ای به نام «رحمتی»؛ مردی که در اراک شکوفا شد

28 اسفند 1401 ساعت 12:3011 نظر
آلومینیوم اراک با هدایت «مهدی رحمتی» روزهای خوبی را در سطح اول فوتبال ایران می‌گذراند.

به گزارش فوتبال 360، مهدی رحمتی در آخرین روزهای سال گذشته بود که در قامت سرمربی جدید تیم آلومینیوم اراک انتخاب شد و رسماً به جای رسول خطیبی، معارفه رحمتی انجام پذیرفت. این سرمربی جوان در شرایطی هدایت سفیدوسبزپوشان اراکی را پذیرفت که مدیران باشگاه برای تمدید قرارداد او 2 شرط مهم را پیشِ پای رحمتی گذاشتند و مدعی شدند که تحقق یکی از این شروط می‌تواند به ادامه همکاری باشگاه آلومینیوم با مهدی رحمتی منجر شود.

رحمتی که دوران موفقی را در شهرخودرو خراسان به عنوان اولین تجربه سرمربیگری گذرانده بود، یا باید رتبه آلومینیوم اراک را در جدول رده‌بندی تک‌رقمی می‌کرد یا این تیم اراکی را که در بین 8 تیم برتر جام حذفی حضور داشت، به فینال این رقابت‌ها می‌رساند تا بتواند برای لیگ بیست‌ودوم هم در قامت سکان‌دار، کارش را در تیم اراکی ادامه بدهد که نگاهی به کارنامه فصل گذشته مهدی رحمتی نشان می‌دهد او توانسته هر 2 شرط مدیران باشگاه را محقق کند که دستاوردی جالب‌توجه است.

سالی که رویایی آغاز شد

سرمربی جوان اراکی‌ها فصل گذشته توانست با کسب نتایجی درخشان و موفق، آلومینیوم اراک را در رتبه هشتم جدول جای بدهد تا شرط اول که ثبت رتبه‌ای تک‌رقمی برای آلومینیوم بود محقق شود اما فراتر از کسب رتبه تک‌رقمی، شگفتی‌سازی اراکی‌ها در جام حذفی بود که همه نگاه‌ها را به شاگردان مهدی رحمتی دوخت که توانستند با غول‌کشی خود را تا فینال جام حذفی پیش ببرند!

آلومینیوم در اولین حضور رحمتی در جام حذفی، توانست در ورزشگاه آزادی از سد پرسپولیس بگذرد و بعد از آن‌که سرخ‌پوشان پایتخت از گردونه رقابت‌ها حذف شدند، شاگردان مهدی رحمتی در نیمه‌نهایی تیمِ شگفتی‌ساز خلیج‌فارس ماهشهر را از گردونه رقابت‌ها حذف کردند تا به فینال رقابت‌ها برسند و در یک فینال پرماجرا و جنجالی، شکست یک‌گله باعث شد تا در مسیر رسیدن به اولین جام در عرصه مربیگری، ناکام بماند.

محصول جدید «رحمتی»؛ تیمی شکست‌ناپذیر و جان‌سخت

مهدی رحمتی با توجه به آنکه توانست شروط مدیران باشگاه را اجرایی کند، برای فصل جدید رقابت‌های باشگاهی در تیم آلومینیوم ماندنی شد و ساختار جدید تیم بر مبنای تفکرات رحمتی چیده شد. به مانند فصل گذشته، هدف‌گذاری اصلی اراکی‌ها کسب رتبه‌ای تک‌رقمی و البته حضور در بین تیم‌های بالای جدولی بود که نگاهی به آمار و ارقام آلومینیوم در فصل جاری نشان می‌دهد که رحمتی توانسته خواسته‌ها را اجرایی کند.

آلومینیوم اراک در شرایطی به پایان کار خود در سال 1401 رسید که از آخرین باخت اراکی‌ها در لیگ برتر بیش از 2 ماه می‌گذرد و آن‌ها 9 بازی اخیر خود در لیگ برتر را بدون باخت به پایان برده‌اند. اراکی‌ها در پایان هفته بیست‌وسوم در فصل گذشته، با 29 امتیاز در جایگاه دهم جدول بودند اما حالا در فصل جاری، کسب 32 امتیاز در 23 بازی باعث شده تا آلومینیوم اراک تیم هفتم جدول باشد که نشان از پیشرفت در روند نتیجه‌گیری این تیم اراکی دارد تا در میان سرمربیان جوان لیگ، مهدی رحمتی با کارنامه‌ای درخشان بتواند سال 1401 را به پایان ببرد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری