football360 logo

تیم منتخب لیگ تا پایان هفته 23؛ ستاره‌های تمام‌نشدنی!

29 اسفند 1401 ساعت 10:3053 نظر
4 بازیکن از سپاهان، 2 تا از استقلال، تراکتور و گل‌گهر و یکی هم از پرسپولیس در تیم منتخب فصل حضور دارند.

به گزارش فوتبال360، در فاصله 7 هفته مانده به پایان فصل، حداقل 11 بازیکن درخششی پررنگ‌تر از بقیه داشته‌اند. بیرانوند با 12 کلین‌شیت، مهار 51 شوت که 2 تا از آن‌ها از نقطه پنالتی بوده، همچنان بهترین دروازه‌بان لیگ است. شهریار مغانلو با 8 گل، 4 پاس‌گل و صدرنشینی در چند فاکتور فنی، بهترین بازیکن فصل است. هنوز بازیکنی خلاق‌تر از ریکاردو آلوز پیدا نشده که 54 موقعیت در این فصل ساخته و 11 پاس‌گل داده است. ستاره غیرمنتظره فصل هم رضا اسدی است. در ادامه عملکرد بازیکنان حاضر در تیم منتخب «فوتبال 360» را با همکاری «متریکا» می‌خوانید. 

علیرضا بیرانوند/ پرسپولیس/ نمره 7.41

بهترین دروازه‌بان فصل و دومین بازیکن برتر لیگ، شماره یک تیم ملی است. در این فصل به طور میانگین از هر 5 شوتی که به چارچوب دروازه بیرانوند رسید، او 4 شوت را مهار کرده است. از این حیث فقط حسین پورحمیدی آماری بهتر از او دارد. بیرانوند در دقت پاس هم بعد از پیام نیازمند، دومین دروازه‌بان دقیق فصل است. هیچ دروازه‌بانی بیشتر از بیرانوند پنالتی مهار (2مرتبه) نکرده است. بیرانوند برای ثبت 12 کلین‌شیت و فقط 11 گل خورده، 51 شوت مهار کرده است.

رامین رضاییان/ سپاهان/ نمره 7.30

5 گل و 4 پاس‌گل، نام رامین رضاییان را در در صدر فهرست تاثیرگذارترین دفاع‌های کناری‌ فصل قرار داده است. رضاییان جزو معدود بازیکنانی است که به طور میانگین در هر بازی، 2 مرتبه با پاس‌های کلیدی مهاجمان تیمش را در شرایط گلزنی قرار می‌دهد. رضاییان که علاقه زیادی به مشارکت در خط حمله دارد، خودش هم 29 مرتبه با شوت دروازه حریفان را تهدید کرده است.

آرمین سهرابیان/ گل‌گهر/ نمره 7.15

بهترین دفاع میانی لیگ این فصل، ستاره گل‌گهر بوده است. بازیکنی که در بیش از 62درصد از دوئل‌های یک‌مقابل‌یکی که شرکت کرد، مهاجم حریف را شکست داد. سهرابیان در این فصل 152 مرتبه با عملکردهای دفاعی نظیر قطع پاس و دفع توپ، خطر را از دروازه تیمش دور کرده است. آرمین سهرابیان 4 گل هم زده و یک پاس‌گل داده است.

امید نورافکن/ سپاهان/ نمره 7.22

نورافکن در گل زده، پاس‌گل، شوت، شوت در چارچوب، پاس‌کلیدی و دریبل موفق یکی از 3 بازیکن برتر سپاهان در لیگ بیست‌ودوم است. بازیکنی که 4 گل زده و 2 پاس‌گل داده است. نورافکن در هر بازی 2 مرتبه با شوت و 1.2 مرتبه با خلق موقعیت، دروازه حریفان را تهدید کرده است. او آچار فرانسه مورایس هم بوده و در 4 پست مختلف برای این تیم بازی کرده که همچنان بیشترین حضورش به عنوان دفاع چپ بوده است. 

رضا اسدی/ تراکتور/ نمره 7.36

ستاره غیرمنتظره این فصل از لیگ برتر، دیپورتی فصل قبل پرسپولیس بوده است. بازیکنی که با بازگشت به تراکتور باز هم احیا شد. تا هفته بیست‌وسوم لیگ، هیچ بازیکنی بیشتر از رضا اسدی گل نزده است. 2 تا از 5 نمره برتر فصل هم متعلق به رضا اسدی است. یک‌بار با هت‌تریک مقابل ذوب‌آهن نمره کامل 10 و یک مرتبه هم با 2 گل و یک‌پاس‌گل مقابل صنعت‌نفت آبادان نمره 9.37 را کسب کرد. اسدی در 8 تا از 19 حضورش در این فصل، در پست مهاجم بازی کرد تا خمس روی دیگری از توانایی‌های او را شکوفا کند.

آرش رضاوند/ استقلال/ نمره 7.35

رضاوند بهترین بازیکن این فصل استقلال بوده است. بازیکنی که هم در کمک به دفاع متعهد بوده و هم حضور موثری در خط حمله داشته است. رضاوند با میانگین 3.3 تکل موفق در هر بازی، فعال‌ترین بازیکن استقلال در توپ‌گیری از حریفان است. رضاوند معمولا پرس موثر و هوشمندانه‌ای روی دفاع حریف دارد که بخشی پررنگی از این فاکتور، همین آمار را نشان می‌دهد. رضاوند با میانگین 2.5 پاس‌کلیدی، خلاق‌ترین بازیکن تیمش هم هست. بازیکنی که با 6 پاس‌گل، دومین پاسور برتر فصل است.

ریکاردو آلوز/ تراکتور/ نمره 7.39

خلاق‌ترین بازیکن فصل، ریکاردو آلوز بوده است. او با اختلاف چشمیگری، بیشترین پاس‌گل را در این فصل داده است. ریکاردو آلوز 54 پاس‌کلیدی در این فصل داده تا رکورددار خلق موقعیت هم باشد. از این 54 پاس‌کلیدی آلوز، بازیکنان تراکتور 11 پاس را تبدیل به گل کردند. آمار منفی کارنامه او این است که آلوز این فصل از 26 شوتی که زده، 20 شوت او حتی در چارچوب هم جای نداشته و هیچ کدام از شوت‌های او گل هم نشدند.

فرشاد احمدزاده/ سپاهان/ نمره 7.30

احمدزاده هفتمین بازیکن برتر این فصل است. بازیکنی که 3 گل زده، 4 پاس‌گل داده و یک پنالتی گرفته است. شاید مهم‌تر از این تاثیرگذاری روی گل‌ها، توانایی بالای او در پرس‌ کردن مدافعان حریف است که از او یک ستاره ساخته. احمدزاده بیشترین عملکرد دفاعی را بین بازیکنان تهاجمی لیگ دارد. او 56 مرتبه با بازی‌خوانی بالا، پاس بازیکنان حریف را در میانه راه قطع کرده است. برای درک بهتر این آمار کافی است بدانیم که مهدی قایدی در هر بازی به طور میانگین فقط یک عملکرد دفاعی دارد.

محمد محبی/ استقلال/ نمره 7.30

برخلاف بقیه بازیکنان استقلال که روندی سینوسی داشته‌اند، کمتر پیش آمده که در مقطعی از این فصل محمد محبی افت کند. او با روندی ثابت و قابل قبول، 5 گل برای استقلال زده و 2 پاس‌گل داده است. محبی موثرترین بازیکن تهاجمی تیم سا پینتو است. بازیکنی که به طور میانگین در هر بازی 2.6 شوت زده و 1.1 شوت او در چارچوب بوده است. محبی با 32 پاس‌کلیدی، بار زیادی از خلق موقعیت را هم به دوش کشیده است.

رضا شکاری/ گل‌گهر/ نمره 7.30

شکاری روی 11 تا از گل‌های این فصل تاثیرگذار بوده که از این حیث فقط شهریار مغانلو آماری بهتر از او دارد. شکاری با 6 گل زده، فقط دو قدم با آقای‌گلی فاصله دارد. بازیکنی که 5 پاس‌گل هم داده تا چهارمین پاسور برتر فصل هم باشد. شکاری در آخرین هفته لیگ، یک آمار جالب دیگر هم از خود به جای گذاشت. او برای ششمین مرتبه در این فصل، عنوان بهترین بازیکن زمین را از متریکا دریافت کرد تا بالاتر از علیرضا بیرانوند، رکورددار کسب این عنوان در لیگ بیست‌ودوم شود.  

شهریار مغانلو/ سپاهان/ نمره 7.42

بهترین گلزن فصل با 8 گل زده، پنجمین پاسور برتر فصل با ارسال 4 پاس‌گل و سومین بازیکن برتر در کسب پنالتی (2مرتبه)، شهریار مغانلو بوده تا تاثیرگذارترین بازیکن فصل روی گل‌ها باشد. مغانلو به طور میانگین در هر بازی 2.7 شوت زد که جزو 10 شوت‌زن‌ برتر فصل قرار می‌گیرد. او در 19 مسابقه فیکس و 3 مرتبه هم ذخیره در این فصل حضور داشته که در این مدت 19 شوت در چارچوب هم زده است. مغانلو با این آمار، بهترین بازیکن فصل هم هست.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری