football360 logo

شب متفاوت «جهانبخش» با «آزمون» و «طارمی»؛ منجی روتردام

28 اسفند 1401 ساعت 21:5815 نظر
علیرضا جهانبخش با پاس گل دیدنی خود مقابل آژاکس، فاینورد را یک قدم دیگر به قهرمانی نزدیک کرد.

به گزارش فوتبال 360، فاینورد در هفته بیست و ششم اردیویسه هلند، روبروی آژاکس قرار گرفت. بازی سرنوشت‌ساز در ورزشگاه یوهان کرایوف، که می‌توانست امیدهای آژاکس برای قهرمانی را زنده نگه دارد. علیرضا جهانبخش، ستاره ایرانی فاینورد مثل بازی‌های اخیر، در ترکیب اصلی تیمش قرار داشت. فاینورد در این بازی، گل اول را توسط سانتیاگو خیمنز زد اما دو گل از ادسون آلوارز و دوشان تادیچ، نتیجه را به نفع آژاکس برگرداند. آژاکس با این پیروزی، هم‌امتیاز فاینورد می‌شد و صدر جدول را از این تیم می‌گرفت. دقیقه 52، باز هم نوبت جهانبخش بود تا منجی فاینورد شود.

جهانبخش با نفوذ از سمت راست و پشت سر گذاشتن یک مدافع حریف، سانتری دقیق در محوطه جریمه برای سباستین شیمانسکی فرستاد و او هم، توپ را به تور دروازه آژاکس رساند. فاینورد با همین نتیجه هم، صدر جدول را حفظ می‌کرد. جهانبخش دقیقه 76، از زمین بیرون رفت و تیمش در دقایق پایانی، گل سوم را هم زد. نتیجه‌ای فوق‌العاده در خانه حریف، که فاصله فاینورد و آژاکس را به 6 امتیاز رساند. فاینورد در فاصله 8 هفته تا پایان لیگ، بیشتر از همیشه به قهرمانی نزدیک است.

شاهکار لورکوزن با VAR

بایرلورکوزن این هفته در یک بازی دشوار، میزبان بایرن مدعی اول قهرمانی بوندسلیگا بود. بایرن با پیروزی در این بازی، می‌توانست به صدر برگردد و فاصله 2 امتیازی با دورتموند را حفظ کند. سردار آزمون که هفته‌هاست به مهاجمی کلیدی برای ژابی آلونسو تبدیل شده، این هفته را از روی نیمکت آغاز کرد. بایرن دقیقه 22، توسط جاشوا کیمیش گل اول را زد. نیمه دوم، VAR نتیجه را به نفع لورکوزن تغییر داد. امینه عدلی دو بار، با دخالت کمک داور ویدئویی پنالتی گرفت و هر دو بار،‌ ازکوئیل پالاسیوس تواسنت دروازه یان سومر را باز کند. آلونسو که از نمایش تیمش راضی بود، تا دقیقه 84 هیچ تعویضی انجام نداد و آزمون هم تا پایان مسابقه فرصت بازی پیدا نکرد. لورکوزن علاوه بر صعود به رده هشتم، توانست روزهای صدرنشینی بایرن در بوندسلیگا را تمام کند. آزمون در تعطیلات فیفا دی هم، قرار نیست به ایران برگردد و بخاطر مسائل شخصی، از کادرفنی تیم ملی مرخصی گرفته است.

یک شوت سهم طارمی

پورتو بعد حذف از لیگ قهرمان اروپا، در لیگ پرتغال هم مقابل براگا متوقف شد تا روزهای تلخ آن‌ها ادامه پیدا کنند. طارمی که در بازی با اینتر یک بار تیر دروازه حریف را به لرزه درآورد، مقابل براگا هم یکی از بازیکنان اصلی سرجیو کونسیسائو بود. بهترین گلزن پورتو، نمایشی دور از انتظار داشت و نتوانست هیچ ضربه‌ای، به داخل چارچوب حریف بزند. تنها شوت طارمی در این مسابقه، دقیقه 12 بود که از کنار دروازه بیرون رفت. پس از آن، طارمی حتی یک بار اقدام به شوت‌زنی نکرد. دقیقه 81، کونسیسائو تصمیم به تعویض طارمی گرفت. مساوی با براگا، باعث شد فاصله پورتو با صدر جدول به 10 امتیاز برسد. بنفیکای 68 امتیازی، از سایر مدعیان فاصله زیادی گرفته و نتایج پرفراز و نشیب پورتو هم، آن‌ها را از قهرمانی دورتر کرده است.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری