football360 logo

پروژه انتقام از بارسلونا نقش بر آب شد؛ پایان زودرس لالیگا در هفته بیست و ششم

29 اسفند 1401 ساعت 02:4068 نظر
رئال مادرید با قبول شکست در ال کلاسیکو، رویای دفاع از عنوان قهرمانی را رسماً بر باد داد.
به گزارش فوتبال 360، ال کلاسیکوی جذاب از دور برگشت لالیگا، اگرچه چندان پر گل نبود اما فاصله رئال مادرید با بارسلونا در صدر جدول را به 12 امتیاز افزایش داد تا بارسلونا در همین مقطع با غلبه بر رقیب سنتی در خانه خود، جشن قهرمانی برگزار کرده و به انتظار اهدای جام در پایان فصل بماند.
بارسلونا که پیش از این ال کلاسیکوی دور رفت و سوپرجام فوتبال اسپانیا را با پیروزی پشت سر گذاشته بود، این شانس را داشت تا برای نخستین بار پس از یک دهه، در 3 بازی متوالی رئال مادرید را شکست دهد و در نهایت نیز شاگردان ژاوی به این مهم دست یافتند. آخرین بار بلوگرانا در فصل 12-2011، با پیروزی در ال کلاسیکوی ژانویه به رکورد هت‌تریک پیروزی در الکلاسیکو تحت هدایت پپ گواردیولا رسیده بودند.آن زمان روی نیمکت رئال مادرید، ژوزه مورینیو تکیه زده بود.
بدشانسی یا عدم صلاحیت؟
از طرف مقابل اما رئال که در 2 دیدار اخیرش از نوکمپ موفق شده بود تیم برتر میدان باشد، رویای تکرار رکورد جاودان هت‌تریک پیروزی در خانه حریف پس از 6 دهه را در سر می‌پروراند اما موفق به انجام این کار نشد. هرچند کهکشانی‌ها در واپسین دقایق نیمه دوم گل برتری را زدند اما به صلاحدید کمک داور ویدئویی، گل آسنسیو مردود اعلام شد تا بارسا شانس بازگشت به بازی را از دست ندهد. اولین و آخرین بار، تیم پایتخت نشین موفق شده بود در فاصله ژانویه 1963 تا فوریه 1965، شکست‌های متوالی خانگی در 3 دیدار متوالی لالیگا را به کاتالان‌ها در کاتالونیا تحمیل کند.
انتقام؟ باشد برای جام حذفی!
رئال که به قصد انتقام از بارسلونا بابت شکست‌های اخیر، پا به این دیدار گذاشته و بازی را با عطش بیشتری آغاز کرد، دفاع مستحکم بارسلونا در این دیدار را پیش از دقیقه 10 به اشتباه واداشت و رونالدو آرائوخو خیلی زود به اشتباه دروازه خودی را باز کرد. سرخی روبرتو اما نگذاشت تیمش بازنده به رختکن برود و چند ثانیه مانده به پایان دیدار در نیمه نخست، نه چندان حساب شده و از روی تکنیک اما از خوش‌شانسی و جاگیری خوب به تبع اشتباه خط دفاعی رئال، گل تساوی را وارد دروازه کورتوا کرد. در واپسین ثانیه‌های نیمه دوم فرانک کسیه گل برتری تیمش را وارد دروازه رئال کرد و صدرنشینی بارسا در فصل جاری لالیگا را تثبیت بخشید.
نخستین گل به خودی قرن ‌بیست‌ویکم
گل به خودی آرائوخو، نخستین گل به خودی در تاریخ ال کلاسیکوهای قرن بیست‌ویکم در لالیگا و دومین گل به خودی بارسلونا در ال کلاسیکو در تمامی رقابت‌ها، پس از گل به خودی جرارد پیکه در جدال سوپرجام به تاریخ اوت 2017 بود. برخلاف پیکه، شانس با او یار بود و در نهایت بارسلونا فاتح دیدار شد. در آن دیدار بارسا در مجموع بازی‌های رفت و برگشت، با نتیجه  ۵ بر یک مغلوب شد.
روند متفاوت
 ادواردو کاماوینگا بازی را از ابتدا برای رئال مادرید آغاز کرده بود. در 2 دیداری که هافبک جوان فرانسوی ال کلاسیکو را از ابتدا آغاز کرده، شاگردان آنچلوتی بازی را واگذار کرده‌اند اما در 2 از 3 دیدار با حضور او به عنوان بازیکن تعویضی، پیروزی سهم رئال مادرید بوده.
 مودریچ و کروس توسط خط هافبک بارسلونا ابتکار عمل را از دست داده بودند و فرنکی دی‌یونگ و سرخی روبرتو، مغزهای متفکر تیم آنچلوتی را از جریان بازی خارج کردند. کاماوینگا در خط هافبک رئال بازی بدی از خود به نمایش نگذاشت و در شب بد تیمی، یکی از بازیکنان متوسط رو به خوب رئال بود.
خط دفاعی 4 نفره، طلای 24 عیار
از طرف مقابل اما بارسلونا در این دیدار موفق شد برای هفتمین بار فاتح دیدارهایی شود که رونالد آرائوخو، ژول کونده، آندرئاس کریستنسن و الخاندرو بالده را از ابتدا در ترکیب داشته است؛ هرچند در دیدار یکشنبه شب، بالده درخشش خود را تکمیل کرد و با ارسال پاس گل برای فرانک کسیه، نقش به سزایی فراتر از حضور در میدان در شب پیروزی ایفا کرد.
گل دیرهنگام کسیه در دقیقه 91:02، دیرهنگام ترین گل پیروزی بخش بارسا در تاریخ ال کلاسیکو پس از گل دقیقه 91:48 لئو مسی در نبرد آوریل 2017 به میزبانی سانتیاگوبرنابئو بود‌. آن دیدار را بارسلونا با نتیجه ۳ بر ۲   پیروز شد.
همچنین سرخی روبرتو در این دیدار، تعداد گل‌های لالیگایی‌اش در پیراهن بارسلونا در فصل جاری را به 4 در 17 بازی رساند.او  در مجموع 4 فصل پیشین حضورش در لالیگا (83 بازی با پیراهن بارسلونا)، همین تعداد گل را به ثمر رسانده بود.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری