football360 logo

پایانی تلخ برای بیرانوند و رفقا؛ دروازه‌بان‌هایی بدون مهار حتی یک شوت!

01 فروردین 1402 ساعت 14:3042 نظر
علیرضا بیرانوند در روزهای پایانی سال، یک عنوان را از دست داد.

به گزارش فوتبال360، دروازه‌بان‌ها در این فصل نقش پررنگی در نتایج مسابقات داشته‌اند. یک روز علیرضا بیرانوند با مهار پنالتی، تیمش را در بازی نگه‌می‌داشت و روز دیگر حقیقی رکورد بیشترین مهار شوت(12) را می‌شکست. از آن‌جایی که در این فصل بیشترین شوت به چارچوب دروازه نساجی رسیده، هیچ دروازه‌بانی هم به اندازه علیرضا حقیقی مهار شوت نداشته است. او در این فصل 76 شوت، مهار کرده است. بالاترین درصد مهار شوت را اما، حسین پورحمیدی دارد. پورحمیدی فقط 16درصد از شوت‌هایی که در چارچوبش بود را گل خورد و مابقی را مهار کرد. پورحمیدی و حقیقی، تنها بازیکنانی هستند که در تمامی دقایق این فصل حضور داشتند. محسن فروزان هم بیشترین پاس‌کلیدی(3) را در این فصل داده است.

رضا شکاری جای علیرضا بیرانوند را گرفت!

علیرضا بیرانوند از هفته هفتم که صدرجدول بهترین دروازه‌بان‌های فصل را به دست آورد، دیگر دروازه‌بانی نتوانست این جایگاه را از او تصاحب کند. بیرانوند در این فصل 12 کلین‌شیت داشته که در رتبه دوم این جایگاه قرار دارد. او بهترین متوسط گل خورده (0.5) را بین تمامی دروازه‌بان‌ها در اختیار دارد. دروازه‌بانی در این فصل بیشتر از بیرانوند پنالتی مهار نکرده است. او 80 درصد از شوت‌های در چارچوبش را مهار کرده و در این فاکتور هم در رتبه دوم جای دارد. بیرانوند با دقت پاس 79درصد، بعد از پیام نیازمند دومین دروازه‌بان دقیق فصل هم هست. بیرانوند با ارتکاب فقط 3 اشتباه، کم‌اشتباه‌ترین دروازه‌بان فصل بوده است. نمایشی که باعث شد او در 5 مسابقه از این فصل، از سوی «متریکا» عنوان بهترین بازیکن زمین را دریافت کند. عنوانی که بیرانوند در کسب آن هم صدرنشین بود. در هفته 23 اما، رضا شکاری با یک گل و 2 پاس‌گلی که داشت، در کسب این عنوان از او سبقت گرفت. رضا شکاری برای ششمین مرتبه در این فصل، بهترین بازیکن زمین شد.

دروازه‌بان‌هایی بدون مهار حتی یک شوت!

دو دروازه‌بان در این فصل آماری جالبی دارند. پیام پارسا و مهرداد طهماسبی تمامی شوت‌های این فصل را گل خوردند. پیام پارسا، دروازه‌بان جوان نفت آبادان در هفته 22 برای اولین بار در این فصل درون دروازه تیمش قرار گرفت. او هر 4 شوتی که بازیکنان مس رفسنجان زدند را گل خورد. مهرداد طهماسبی هم شرایطی مشابه پارسا دارد. طهماسبی هم فقط در یک مسابقه فرصت خودنمایی پیدا کرد. او هم هر 2 شوت در چارچوب بازیکنان سپاهان را گل خورد تا در این فصل هنوز مهار شوتی نداشته باشد. در آن سمت هم داود نوشی‌صوفیانی آماری متفاوت با این دو دارد. نوشی‌صوفیانی در 6 بازی از این فصل حاضر بوده که هر 8 شوت در چارچوبش را مهار کرده و هیچ گلی نخورده است.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری