football360 logo

قهرمان در لورکوزن سکته کرد؛ دورتموند پس از 1305 روز، دوباره در صدر

29 اسفند 1401 ساعت 02:0110 نظر
بایرن‌مونیخ با قبول شکست مقابل بایرلورکوزن، صدر جدول را به دورتموند واگذار کرد.
به گزارش فوتبال 360، بایرن‌مونیخ پس از کسب 4 پیروزی متوالی که صعود به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان و تثبیت صدرنشینی بوندس لیگا را باعث شده بود، یکشنبه شب از ساعت 20:00 به وقت تهران میهمان لورکوزن بود.
در نهایت، شاگردان ژابی آلونسو موفق شدند با کسب پیروزی ارزشمند مقابل مدافع عنوان قهرمانی، هم فاصله‌شان تا منطقه کسب سهمیه لیگ قهرمانان را به 9 کاهش دهند و هم صدرنشینی بوندس لیگا را به دورتموند  هدیه کنند.
پس از پایان تعطیلات فیفادی، دورتموند در خانه بایرن‌مونیخ درکلاسیکر را برگزار خواهد کرد.‌زردها برای اولین بار پس از هفته دوم فصل 20-2019 بوندس لیگا، یک هفته در سطح اول فوتبال آلمان را به‌ عنوان صدرنشین و بالاتر از بایرن‌مونیخ به پایان رساندند. شاگردان ترزیچ حداقل تا شب یکم آوریل در صدر باقی خواهند ماند و اگر در آلیانتس آرنا بازنده نباشند، گام بلندی به سمت قهرمانی در بوندس لیگا برخواهند داشت.
کلن، حریف خوش‌یمنِ دورتموند
آن روز لوسین فاوره هدایت دورتموند را بر عهده داشت و سکان هدایت بایرن‌مونیخ هم بر عهده نیکو کواچ بود. در نتیجه پیروزی دورتموند، باز هم بر کلن، این تیم صدرنشین بوندس لیگا شده بود. ناگلزمان هم به‌عنوان سرمربی جدید لایپزیش از هوفنهایم آمد؛ هرچند در پایان فصل بایرن‌مونیخ با اختلاف 13 امتیاز نسبت به دورتموند عنوان قهرمانی را به نام خود زد. آن صدرنشینی در مقطع ابتدایی فصل با این صدرنشینی در نیم فصل دوم، کاملاً ارزش متفاوتی دارد. آن فصل در هفته سوم، بایرن‌مونیخ با پیروزی 6 گله بر ماینتس به رتبه دوم صعود کرد و دورتموند که به یونیون برلین باخته بود، 4 پله سقوط را به چشم دید.
خنجر ژابی به قلب باواریایی‌ها
ژابی آلونسو، سرمربی جوان و موفق لورکوزن که تیمش را با 6 بازی متوالی شکست ناپذیر به این دیدار رسانده بود، برای هفتمین بار متوالی شکست ناپذیر باقی ماند و پس از پایان وقفه فیفادی، تیمش را مقابل شالکه و اینتراخت هدایت خواهد کرد؛ پیش از آنکه تقابل دور رفت یک چهارم نهایی لیگ اروپا در خانه مقابل یونیون سن‌ژیلواز از راه برسد. در این دیدار، اگرچه ابتدا بایرن‌مونیخ با گل کیمیش در نیمه نخست از حریف پیش افتاد اما در نیمه دوم، در فاصله کمتر از 20 دقیقه 2 پنالتی به میزبان اهدا شد و اسکیل آلخاندرو پالاسیوس، هافبک جوان بایرلورکوزن با به تور چسباندن هر 2 توپ، تیمش را از باخت به پیروزی رساند. هر 2 پنالتی توسط کمک داور ویدئویی بازبینی شده بود و  توسط داور اول دیدار در ابتدا شیرجه تشخیص داده و به بازیکن لورکوزن کارت زرد نشان داده شده بود!
پالاسیوس در لباس برباتوف
گلزن لورکوزن پس از دیمیتار برباتوف (2006 مقابل کایزرسلاترن) و اولف کرشتن (2001 مقابل اشتوتگارت)، برای نخستین بار پس از 17 سال در این تیم در یک دیدار 2 بار  از روی نقطه پنالتی دروازه رقیب را گشود و سومین بازیکن تاریخ لورکوزن از این نظر لقب گرفت. این تیم در هفته سیزدهم بوندس لیگا با 5 گل یونیون برلین، صدرنشین وقت را در هم کوبیده بود و تنها تیم فصل جاری فوتبال آلمان است که در ۲  دیدار مقابل صدرنشینان بوندس لیگا پیروزی را تجربه کرده است. هیچ تیمی تا این مقطع، همچون شاگردان آلونسو موفق به بر جای گذاشتن این عملکرد نشده است.
ژابی، عامل تولد یک ستاره مطمئن
در این دیدار، اگرچه عنوان برترین بازیکن دیدار به پالاسیوس رسید اما روبرت آندریش، هافبک دفاعی مستحکم لورکوزن که تحت هدایت ژابی آلونسو، مشق درخشش می‌کند، آمار خارق‌العاده‌ای از خود برجای گذاشت. این هافبک 28 ساله از 41 اقدام به پاس، 40 بار توپ را به مقصد رساند، صددرصد در تکل‌ها موفق عمل کرد و 3 بار هم بازپس‌گیری و دور کردن توپ داشت تا این نوید را به هانسی فلیک و تیم ملی آلمان بدهد پس از خداحافظی سامی خدیرا، در حالی که تیم از فقدان ستاره در این پست ضربه بسیار خورده، می‌توانند روی آندریش اطمینان کنند.
زنگ خطر برای ناگلزمن
بایرن در این دیدار شایستگی پیروزی را نداشت و در شب تعویض‌های عجیب ناگلزمن با وجود در دست داشتن مالکیت توپ و ارسال پاس‌های بیشتر، شانس‌های شوتزنی بسیاری به بازیکنان لورکوزن داد. سنگربان میزبان هم برخلاف یان زومر، شب خوبی را پشت سر گذاشت. تیم ناگلزمن در انتقال و پوشش دفاعی در زمان حمله تیم حریف در بازی‌های داخلی بسیار بد عمل می‌کند. هرچند حملات بایرن‌مونیخ هم توانی برای به زحمت انداخت میزبان نداشتند. ناگلزمن این فصل اگر مقابل منچسترسیتی بازنده باشد و قافیه قهرمانی را هم به دورتموند ببازد، فصل آینده دیگر روی نیمکت بایرن‌مونیخ جایی نخواهد داشت.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری