football360 logo

یوونتوس، فاتح دربی ایتالیا شد؛ چشمک بانوی پیر به نایب قهرمانی!

29 اسفند 1401 ساعت 01:5111 نظر
یوونتوس پس از 46 سال موفق شد در هر ۲ بازی رفت و برگشت یک فصل، بدون گل خورده اینتر را ببرد.
به گزارش فوتبال 360، یوونتوس و اینتر در شبی که لاتسیو فاتح دربی پایتخت شده و میلان هم بازی خود را باخته بود، به مصاف یکدیگر رفتند.
نراتزوری برای بازپس گرفتن رتبه دوم محکوم به پیروزی بود و یوونتوس هم در خانه حریف، قصد داشت به منطقه کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا نزدیک‌تر شود.
در نهایت، پس از شب کاملاً مات و مبهوت خط حمله اینتر،  یوونتوس سبک بازی واکنش‌گرای خود را در زمین به میزبان تحمیل کرد و با تک گل فیلیپ کاستیچ در دقیقه 23، فاتح دربی ایتالیا شد تا هم اینتر را از رسیدن به رتبه دوم محروم نگه دارد و هم فاصله امتیازی‌اش با منطقه کسب سهمیه در رتبه چهارم جدول به 7 امتیاز کاهش یابد.
تیم الگری در شرایطی برای سهمیه می‌جنگد که 15 امتیاز از آنها کم شده و از مسیر لیگ اروپا هم شانس کسب سهمیه دارند اما اگر  15 امتیاز کسر شده از این تیم به آنها برگردانده شود، یوونتوس 56 امتیازی شده و با اختلاف 4 امتیازی نسبت به لاتسیو در رتبه دوم جدول قرار خواهد گرفت. البته فعلاً خبری از این اتفاق نیست و هواداران بیانکونری قادر نیستند تا پیش از پایان ماه آوریل برای بازگردانده شدن امتیازات به تیمشان جشن بگیرند.
در پایان هفته بیست و هفتم سری آ، اختلاف ناپولی با رتبه دوم جدول به 19 امتیاز رسیده و قهرمانی‌اش اجتناب ناپذیر است اما تنور کسب سهمیه، پس از پایان فیفادی داغ خواهد ماند و درحالی که ابتدای ماه آوریل، اینتر فیورنتینا را پیش رو خواهد داشت، یوونتوس از هلاس ورونا پذیرایی می‌کند و لاتسیو و رم  به ترتیب به مصاف مونزا و سمپدوریا خواهند رفت. تقابل میلان و ناپولی هم از اهمیت بسیار بالایی برای سایر تیم‌ها از جمله یوونتوس برخوردار خواهد بود.
این دیدار که در لحظات پایانی، 2 اخراجی از هر تیم را هم به خود دید، اینتر سوار بر بازی بود اما همانگونه که یوونتوس انتظارش را می‌کشید، زوج لائوتارو و لوکاکو شب بسیار بدی را پشت سر گذاشتند و خط دفاعی سردرگم تیم امکان درخشش در برابر تک موقعیت یوونتوس را به اونانا نداد تا بانوی پیر با تک گل کاستیچ، فاتح دربی نه چندان جذاب فوتبال ایتالیا شود.
گل کاستیچ، صدمین گل خارج از خانه یوونتوس به اینتر در سن‌سیرو بود و بیانکونری پس از میلان (117)، موفق شد دومین تیم تاریخ سری آ لقب بگیرد که تعداد گل‌های زده‌اش در خانه افعی‌ها، 3 رقمی می‌شود. یوونتوس بازی رفت را هم در خانه خود با پیروزی 2 بر صفر پشت سر گذاشته بود و در نیمه‌نهایی جام حذفی ایتالیا  باز هم اینتر را پیش روی خود خواهد دید.‌ این تیم برای نخستین بار پس از فصل 77-1976 موفق شد در هر 2 دیدار رفت و برگشت سری آ مقابل اینتر هم پیروز میدان لقب بگیرد و هم دروازه‌اش را بسته نگه دارد.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری