football360 logo

ترکیب منتخب ستارگان جا مانده؛ لژیونرهایی که به تهران نیامدند

01 فروردین 1402 ساعت 11:0025 نظر
اولین اردوی تیم ملی با حضور کادرفنی جدید در غیاب چند ستاره نام‌آشنا در جریان است.

به گزارش فوتبال 360، امیر قلعه‌نویی در شرایطی فهرست 32 نفره بازیکنان مدنظرش را برای حضور در اولین اردوی تیم ملی بعد از جام جهانی اعلام کرد، که نکته مهم و جالب‌توجه در فهرست سرمربی تیم ملی، توجه بیشتر به بازیکنان شاغل در لیگ برتر است. قلعه‌نویی برخلاف کارلوس کی‌روش تصمیم گرفت تا تمرکز خود را بیشتر روی دعوت از بازیکنان لیگ برتری بگذارد و همین مسئله باعث شده تا در فهرست 32 نفره تیم ملی، تنها 11 بازیکن لژیونر حضور داشته باشند.

قلعه‌نویی البته در روزهای گذشته هر 32 بازیکن را در اختیار نداشته و رفته‌رفته بازیکنانی مثل علی قلی‌زاده و سعید عزت‌اللهی خود را به کادرفنی معرفی کرده‌اند و انتظار می‌رود که مهدی طارمی هم امروز خود را به کمپ تیم‌های ملی برساند. با توجه به انصراف سردار آزمون در حضور تیم ملی به دلیل مشکلات شخصی، شمار نفرات حاضر در اردوی ملی به 31 بازیکن تقلیل پیدا کند. آزمون با انصراف خود، تعداد بازیکنان لژیونر حاضر در اردوی ملی را هم به عدد 10 رساند تا ترکیبی پرستاره از بازیکنان لژیونر، جایی در فهرست تیم ملی نداشته باشند.

جای خالی محبوبان «کی‌روش»!

امیر عابدزاده که در 2 دوره اخیر جام جهانی همراه تیم ملی ایران بوده، با تصمیم امیر قلعه‌نویی در فهرست جدید تیم ملی جایی نداشت و جای خود را به حسین پورحمیدی داد تا اولین لژیونر سرشناسی که جایی در تفکرات قلعه‌نویی نداشته، لقب گیرد. به جز عابدزاده، در خط دفاعی غیبت 2 مدافع نام‌آشنا هم به چشم می‌خورد؛ مجید حسینی و میلاد محمدی.

قلعه‌نویی البته از مجید حسینی برای حضور در اردو دعوت کرده بود اما مصدومیت مانع حضور این مدافع باتجربه در تیم ملی شد. شرایط اما درباره میلاد محمدی متفاوت است؛ چون نام این بازیکن در فهرست مدعوین به تیم ملی نبود و امیر قلعه‌نویی تصمیم گرفت تا به بازیکنان شاغل در لیگ برتر در پست دفاع چپ اعتماد کند.

ستارگانی که پشت خط ماندند

سرمربی تیم ملی در پست هافبک میانی، 2 ستاره نام‌آشنا را در اردوی فعلی در کنار خود ندارد؛ سامان قدوس و علی کریمی. شرایط البته برای این 2 بازیکن متفاوت است، چون امیر قلعه‌نویی خواستار حضور قدوس در اردوی ملی شده بود و این هافبک باتجربه با هماهنگی باشگاه برنتفورد به تهران سفر نکرد و در کشور انگلیس ماند اما سرمربی تیم ملی، دعوتی از کریمی به عمل نیاورده بود.

علی کریمی در جام جهانی، سورپرایز کارلوس کی‌روش بود اما نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد و این روزها در فوتبال ترکیه هم عملکرد پرنوسانی داشته و به نظر می‌رسد همین مسئله باعث شده تا او دور از فهرست تیم ملی باشد. قلعه‌نویی در شرایطی کریمی و قدوس را در اختیار ندارد که در خط هافبک بازیکنانی مثل محمد کریمی و مهدی حسینی در اردوی ملی حضور دارند که در نوع خود اتفاق جالب‌توجهی است!

«قلعه‌نویی» و خط قرمز کشیدن روی نام کاپیتان!

خط حمله تیم ملی ایران با حضور امیر قلعه‌نویی دستخوش تغییرات مهمی شده و دعوت از بازیکنانی لیگ برتری مثل شهریار مغانلو و محمدحسین اسلامی نشان می‌دهد که قلعه‌نویی به دنبال تغییر و تحولات ویژه در خط حمله است. سرمربی باتجربه تیم ملی در شرایطی به سراغ مغانلو و اسلامی رفته که نگاهی به فهرست بازیکنان دعوت نشده نشان می‌دهد که قلعه‌نویی از نام‌های بزرگ و سرشناسی گذر کرده است.

کریم انصاری‌فرد غایب بزرگ فهرست جدید تیم ملی بود و در کنار این ستاره باتجربه که یکی از 4 کاپیتان تیم ملی در سالیان گذشته بوده، غیبت مهرداد محمدی، اللهیار صیادمنش و شهاب زاهدی هم در نوع خود جالب‌توجه بود. سردار آزمون هم در اردوی ملی حضور پیدا نکرده تا فهرست جدید تیم ملی در غیاب 5 مهاجم سرشناس و لژیونر بسته شود!

برچسب‌ها

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری