football360 logo

رکورد ویژه طلایی‌پوشان اصفهانی؛ سپاهان، بهترین تیم سالِ 1401

01 فروردین 1402 ساعت 14:0022 نظر
سپاهان اصفهان با ثبت یک آمار ویژه کار خود را در سال 1401 به پایان برد.

به گزارش فوتبال 360، لیگ برتر فوتبال ایران در سال 1401 در شرایطی دنبال شد که به اندازه یک فصل از رقابت‌ها، مسابقه انجام شد؛ 7 هفته از رقابت‌های لیگ بیست‌ویکم و 23 هفته از رقابت‌های لیگ بیست‌ودوم. همین مسئله باعث شد تا 14 تیمی که هم در فصل گذشته لیگ برتر حضور داشتند و هم در فصل جاری رقابت‌ها، در طول سال 1401، 30 مسابقه را برگزار کنند تا جدولی مشابه جدول پایان فصل، در پایان سال 1401 تنظیم شود که نگاهی این جدول، آمار و ارقام جالب‌توجهی را در دلِ خود دارد.

صدرنشینی قاطعانه سپاهان

طلایی‌پوشان اصفهانی فصل گذشته در رقابت قهرمانی نتوانستند با هدایت محرم نویدکیا موفق باشند و در لیگ بیست‌ویکم در رتبه سوم جدول کارشان را به پایان بردند. تغییر و تحولات روی نیمکت سپاهان باعث شد تا ژوزه مورایس به جای نویدکیا، سکان هدایت طلایی‌پوشان اصفهانی را در دست بگیرد و سرمربی پرتغالی در لیگ بیست‌ودوم توانست سپاهانی متحول‌شده را بسازد و روند اوج‌گیری طلایی‌پوشان باعث شده تا آن‌ها بالاتر از استقلال و پرسپولیس در صدر جدول لیگ بیست‌ودوم در پایان هفته بیست‌وسوم حضور داشته باشند.

سپاهان با توجه به عملکرد خوبش در هفته‌های پایانی فصل گذشته با هدایت نویدکیا و اوج‌گیری فوق‌العاده‌اش در لیگ بیست‌ودوم با هدایت مورایس، در جدول نهایی سال 1401 لیگ برتر فوتبال ایران با کسب 63 امتیاز در 30 مسابقه، صدرنشین رقابت‌ها شد تا با وجود قهرمانی استقلال در لیگ بیست‌ویکم، عنوان صدرنشین سال به طلایی‌پوشان اصفهانی برسد.

رقابت مویرگی سرخابی‌ها

استقلال و پرسپولیس که در فصل گذشته هم رقابت نزدیکی با یکدیگر برای رسیدن به عنوان قهرمانی داشتند و در فاصله جاری هم این رقابت در جریان است، در پایان سال 1401 به لطف تفاضل گل بیشتر در جدول جایگاه‌شان مشخص شد. سرخ‌پوشان پایتخت که در هفته‌های پایانی فصل گذشته روند نتیجه‌گیری بهتری را داشتند، توانستند در پایان سال 1401 با کسب 59 امتیاز و تفاضل 23+ به عنوان دومین تیم برتر سال کار خود را به پایان ببرند و بالاتر از حریف سنتی‌شان قرار گرفتند.

آبی‌پوشان پایتخت که در سال 1401 بعد از 9 سال ناکامی در لیگ برتر توانستند با ثبت آمار و ارقامی بی‌سابقه، قهرمان لیگ برتر شوند، در لیگ بیست‌ودوم با هدایت ریکاردو سا پینتو روزهای خوبی را تجربه می‌کنند و در فاصله 3 امتیازی تا صدر جدول هستند. عملکرد پرنوسان آبی‌ها در روزهای پایانی فصل گذشته باعث شده تا آن‌ها با 59 امتیاز و تفاضل 20+ در جایگاه تیم سوم، کارشان را در سال 1401 به پایان ببرند. 

رکورد جالب‌توجه ملوان در بازگشت به لیگ برتر

ملوان بندرانزلی در سال 1401 توانست به سطح اول فوتبال ایران بازگردد. همین مسئله باعث شد تا شاگردان مازیار زارع نسبت به سایر رقبا در لیگ برتر، 7 مسابقه کمتر انجام بدهند اما با وجود تعداد بازی کمتر نسبت به تیم‌های نفتی حاضر در لیگ برتر، آمار و ارقام نشان می‌دهد که ملوانی‌ها توانسته‌اند امتیازات بیشتری را نسبت به نفت مسجدسلیمان و صنعت‌نفت آبادان به‌دست بیاورند و بالاتر از این 2 تیم بحران‌زده در جدول نهایی سال 1401 حضور دارند.

صنعت‌نفت آبادان با کسب 18 امتیاز در 30 مسابقه، قعرنشین جدول سال 1401 است و بعد از این تیم، نام مس کرمان که در سال جاری به لیگ برتر بازگشت، با کسب 20 امتیاز در 23 بازی به چشم می‌خورد و رتبه چهاردهم جدول هم برای نفت مسجدسلیمان است که در 30 مسابقه، فقط 21 امتیاز به‌دست آورده است!


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری