football360 logo

«پورحمیدی» و رکورد تازه؛ دستکش طلایی سال در دستان پدیده شوشتری

01 فروردین 1402 ساعت 13:0010 نظر
ستاره 24 ساله آلومینیوم اراک با ثبت آمار و ارقامی ویژه و رسیدن به پیراهن تیم ملی سال 1401 را به پایان برد.

به گزارش فوتبال 360، دروازه‌بانان نام‌آشنا فوتبال ایران در سال 1401 تصمیمات جالب‌توجهی گرفتند. مهم‌ترین تصمیم را علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان شماره یک تیم ملی گرفت که بعد از دوره‌ای ناموفق در فوتبال اروپا، به لیگ برتر بازگشت و مجدداً در جمع سرخ‌پوشان پایتخت حاضر شد تا دروازه‌بان شماره یک پرسپولیس در لیگ بیست‌ودوم شود. در کنار بازگشت بیرانوند، پیام نیازمند هم با قراردادی قرضی به سپاهان بازگشت تا اوج هیجان و رقابت در خط دروازه تیم‌ها در فصل جدید لیگ برتر شکل گیرد.

بیرانوند و نیازمند در شرایطی به لیگ برتر بازگشتند که ستارگانی مثل حسین حسینی و محمدرضا اخباری هم در لیگ شاغل بودند و پدیده‌ای مثل حسین پورحمیدی هم به دنبال آن بود تا در میان بزرگان لیگ، بتواند قد علم کند و بدرخشد. اتفاقی که رخ داد و نگاهی به آمار و ارقام لیگ برتر در سال 1401 نشان می‌دهد که ستاره آلومینیوم اراک توانسته بالاتر از دروازه‌بانان نامدار و باتجربه خود را نشان بدهد و عناوین ویژه‌ای را از آن خود کرده است.

از دستکش طلایی تا پیراهن تیم ملی

حسین پورحمیدی دروازه‌بان 24 ساله آلومینیوم اراک در سال 1401، روزهای رویایی را گذراند. او در لیگ بیست‌ودوم و تا پایان هفته بیست‌وسوم، با ثبت 13 کلین‌شیت بالاتر از سایر مدعیان صدرنشین جدول برترین دروازه‌بانان فصل است. پورحمیدی فراتر از لیگ بیست‌ودوم، در سال 1401 توانست ستاره دروازه‌بانی فوتبال ایران باشد، به‌طوری که او در 34 بازی در این سال توانست 18 کلین‌شیت داشته باشد و برترین دروازه‌بان از حیث تعداد کلین‌شیت بود.

پورحمیدی با تکیه بر درخششی که در خط دروازه آلومینیوم اراک داشت، موفق شد به رویای خود جامه عمل بپوشاند و در آخرین فهرست تیم ملی از سوی امیر قلعه‌نویی برای حضور در جمع ملی‌پوشان فراخوانده شد تا در یک سال رویایی، هم در قامت بهترین دروازه‌بان سال بتواند کارش را پیش ببرد و هم اینکه برای اولین‌بار تجربه حضور در اردوی تیم ملی را به‌دست آورد.

سال درخشان شماره یک آبی‌ها و اوج‌گیری «لک»

حسین حسینی دروازه‌بان استقلال که در فصل گذشته لیگ برتر توانست به دستکش طلایی لیگ دست پیدا کند، بعد از حسین پورحمیدی بیشترین کلین‌شیت را در سال 1401 داشت. حسینی در 28 مسابقه، موفق شده 17 کلین‌شیت داشته باشد تا با کارنامه‌ای موفق همچنان در بین برترین دروازه‌بانان فوتبال ایران حضور داشته باشد.

حامد لک که فصل پرماجرایی را در پرسپولیس گذراند، بعد از پیوستن به مس رفسنجان توانست اوج‌گیری چشمگیری داشته باشد؛ به‌طوری که لک حالا در پایان سال 1401 با ثبت 13 کلین‌شیت در 23 مسابقه توانست سومین دروازه‌بان برتر در سال 1401 شود. محمدرضا اخباری و حبیب فرعباسی هم در 27 بازی، 13 کلین‌شیت داشتند و در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. علیرضا بیرانوند هم با 12 کلین‌شیت در 24 بازی، به عنوان ششمین دروازه‌بان برتر فوتبال ایران در سال 1401 کارش را به پایان برد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری