football360 logo

کابوس ناتمام استقلالی‌ها؛ «استراماچونی»، اسم رمز حذف از آسیا؟

02 فروردین 1402 ساعت 09:3090 نظر
با اعلام باشگاه استقلال مشخص شد که هنوز مطالبات «آندره‌آ استراماچونی» پرداخت نشده است.

به گزارش فوتبال 360، آبی‌پوشان پایتخت در بحرانی‌ترین شرایط مالی ممکن به استقبال تعطیلات سال جدید و فیفادی ماه مارچ رفته‌اند. بازیکنان نسبت به عدم دریافت مطالبات خود گلایه‌مند هستند و گفته می‌شود احتمال تعویق زمان آغاز تمرینات در سال جدید به دلیل اعتصاب بازیکنان وجود دارد؛ در نقطه مقابل، آبی‌ها برای دریافت مجوز حرفه‌ای‌سازی تنها تا دهم فروردین‌ماه فرصت دارند و در فاصله 8 روزه تا پایان این مهلت، پرونده‌های داخلی و خارجی پرشمار زیادی علیه باشگاه استقلال باز است که مهم‌ترین آن شکایت آندره‌آ استراماچونی است.

پایان غائله «پین»

گابریله پین مربی ایتالیایی استقلال که فصل گذشته در نقش دستیار فرهاد مجیدی در جمع آبی‌پوشان پایتخت فعالیت می‌کرد، از استقلالی‌ها 25 هزار دلار مطالبه داشت که در روزهای گذشته و بعد از شکایت پین به فیفا، نامه تهدیدآمیزی از سوی فیفا  برای آبی‌ها ارسال شده بود که سرانجام بعد از ادعای چندباره مدیران باشگاه استقلال برای پرداخت مطالبات گابریله پین، این اتفاق رخ داد و شب گذشته خبر رسمی آن منتشر شد.

باشگاه استقلال با انتشار خبر پرداخت مطالبات گابریله پین اعلام کرد: «برخلاف شایعات مطرح شده، باشگاه استقلال مطالبات گابریل پین، مربی پیشین خود را پرداخت کرده و تسویه حساب با این مربی به اطلاع فیفا هم رسیده و توسط فدراسیون بین المللی فوتبال نیز تایید شده است». با توجه به خبر منتشره از سوی استقلال، پرونده شکایت مربی ایتالیایی در فیفا بسته شده و آبی‌ها توانسته‌اند با یکی از شاکیان خود به توافق برسند.

8 روز سرنوشت‌ساز؛ جرایم سنگین در انتظار آبی‌ها؟

مدیران استقلال پیش از آغاز تعطیلات فیفادی، با مسئولان دولتی وارد مذاکره شده بودند و حتی به سراغ مدیران فدراسیون فوتبال هم رفتند و قرار بود با  رایزنی با دولت قطر، پول سرمربی ایتالیایی سابق آبی‌ها از طریق فدراسیون فوتبال قطر پرداخت شود و سپس این پول به حساب قطری‌ها واریز شود. آبی‌ها برای تسویه‌حساب با استراماچونی، به دنبال وصول‌کردن مطالبات خود در کنفدراسیون فوتبال آسیا بودند و قرار بود مابقی مبلغ طلب سرمربی ایتالیایی را هم اسپانسر قبلی آبی‌ها که یک اپراتور تلفن‌همراه بود، از محل بدهی‌اش به باشگاه استقلال پرداخت کند.

استقلالی‌ها در روزهای پایانی سال گذشته تلاش زیادی برای پرداخت مطالبات استراماچونی انجام دادند و در شرایطی که تصور می‌شد در واپسین روزهای سال 1401 پرونده شکایت این سرمربی ایتالیایی در فیفا بسته شود، اما همچنان این اتفاق رخ نداده تا در فاصله 8 روز تا پایان مهلت ارائه مدارک برای صدور مجوز حرفه‌ای‌سازی، آبی‌ها در خطر حذف از لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشند.

باشگاه استقلال با تایید خبر عدم پرداخت مطالبات استراماچونی، از جریمه‌های احتمالی پرده برداشت و اعلام کرد: «کمیته انضباطی فیفا رای ‌خود در خصوص پرونده شکایت آندره‌آ استراماچونی از باشگاه استقلال را صادر کرد. بر همین اساس، باشگاه استقلال جهت پرداخت مطالبات استراماچونی تا مهلت قانونی فرصت دارد و در غیر این صورت و طبق حکم فیفا، یک پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه بسته می‌شود. نکته قابل توجه این که پرونده باشگاه استقلال و استراماچونی، جدا از کمیته انضباطی فیفا که توضیح داده شد، در (AFC) نیز دنبال می‌شود و باشگاه استقلال جهت کسب مجوز حرفه ای و شرکت در لیگ قهرمانان آسیا، تا ۱۰ فروردین جهت پرداخت مطالبات سرمربی اسبق خود فرصت دارد».

گفتنی است که استقلال با توجه به کسب عنوان قهرمانی در فصل گذشته رقابت‌های لیگ برتر، سهمیه مستقیم حضور در رقابت‌های فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا را به‌دست آورده، اما در صورت ناکامی در پرداخت مطالبات آندره‌آ استراماچونی و عدم تسویه‌حساب با سایر طلبکاران تا موعد دهم فروردین‌ماه، آبی‌ها شانسی برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا سال آینده نخواهد داشت و مجوز حرفه‌ای‌سازی آن‌ها صادر نخواهد شد!

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری