football360 logo

افزایش نگرانی بابت میزبانی ایتالیا از انگلیس؛ هولیگان چشم در چشمِ هولیگان

02 فروردین 1402 ساعت 21:1513 نظر
نگرانی‌ها در ایتالیا از بابت حضور هواداران تیم ملی انگلیس در این کشور بیشتر شده است.
به گزارش فوتبال ۳۶۰، انگلیس و ایتالیا از چارچوب نخستین دیدارهایشان در مرحله انتخابی جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۴، بامداد جمعه در استادیوم دیگو آرماندو مارادونا ناپل مقابل یکدیگر صف‌آرایی خواهند کرد و موجی از نگرانی از این بابت در ایتالیا ایجاد شده است.
درحالی که هنوز حواشی مربوط به خاطره تلخ و رقت‌انگیز میزبانی ناپل از هواداران اینتراخت فرانکفورت و آشوب آلمانی‌ها در ناپل به اتمام نرسیده است و شهردار رم از دولت درخواست کرده ممنوعیت ورود هواداران فاینورد به رم در دیدار خانگی این تیم از چارچوب لیگ اروپا را رسمی کنند، نگرانی‌ها در فاصله حدود ۲۴ ساعت مانده به تقابل حساس انگلیس و ایتالیا بیشتر شده است.
هواداران فاینورد به خشن بودن در فوتبال هلند مشهور بوده و در سال‌های اخیر بارها و بارها از بابت ایجاد درگیری‌ و اعمال خشونت بار محروم شده‌اند. این تیم  در دیداری انتقامی برای فینال کنفرانس لیگ فصل گذشته فوتبال اروپا تیمشان را به مصاف رم خواهند فرستاد و امید دارند در فصلی که مدعی اول قهرمانی اردیویسه هستند، انتقام شکست فصل گذشته را از پایتخت‌نشنینان فوتبال ایتالیا در تورنمنت سطح بالاتر بگیرند و گام بلندی به سمت فینال لیگ اروپا بردارند.
پیش از این لاتسیو به مصاف فاینورد رفته بود و  مائوریتسیو ساری اعلام کرد در حواشی دیدار و حضورش در استادیوم خانگی این تیم، کیسه‌های ادرار به سمتش پرتاب شده‌اند و مقامات رم نگران رخداد اتافاقات بسیار بدتری نسبت به اتفاقات دیدار ناپولی و اینتراخت این بار در پایتخت کشور هستند. شهر رم قصد تایید صلاحیت برای میزبانی از اکسپو ۲۰۳۰ را داشته و در همین رابطه، چنین اتفاقاتی نباید در پایتخت ایتالیا رخ دهند.
همچنین در راستای میزبانی پنجشنبه‌شب ایتالیا از انگلیس، درحالی که پیش‌بینی می‌شود حدود ۲۵۰۰ هوادار انگلیسی وارد ایتالیا شوند، قرار است پلیس این کشور با همکاری پلیس لندن، از رخداد هرگونه اتفاق خشونت‌بار و آسیب‌زا جلوگیری کنند. قرارداد این همکاری در روزهای گذشته بسته شده و قرار است پلیس لندن هواداران تیم ملی انگلیس را در مسیر رسیدن به ناپل و خروج از بریتانیا همراهی کند و همکاران ایتالیایی‌شان خیابان‌ها و محلات شهر ناپل در فاصله ۲۴ ساعت قبل و بعد از دیدار را زیر نظر خواهند گرفت.
 سال ۲۰۲۱، در جریان میزبانی استادیوم ومبلی از فینال جام ملت‌های اروپا میان انگلیس و ایتالیا، چندین صحنه کتک زدن تک هواداران ایتالیایی میان جمعیت هولیگان‌های انگلیسی به بدترین شکل رسانه ای شد و پیش از این دیدار، گروهی از هواداران باشگاه ناپولی و تیم ملی ایتالیا پیام‌های تهدید آمیزی از بابت پذیرایی از میهمانان انگلیسی منتشر کرده بودند.
در همین راستا، پلیس ناپل در حالت آماده‌باش قرار گرفته. بیشترین هواداران انگلیسی برای تماشای دیدار، هتل‌هایی در منطقه لونگوماره را رزرو کرده‌اند و  تمرکز پلیس فدرال بر این منطقه است.
روز دیدار، هواداران شناسایی شده انگلیسی قرار است به صورت هماهنگ با ۲۰ دستگاه اتوبوس تا استادیوم دیگو آرماندو مارادونا اسکورت شوند و پلیس از هرگونه تقابل هواداران در فضای خارج از استادیوم جلوگیری به عمل خواهد آورد.
 پس از فینال یورو ۲۰۲۰، ایتالیا و انگلیس ۲  بار  دیگر از چارچوب لیگ ملت‌های اروپا به مصاف یکدیگر رفته‌اند و ایتالیا راهی دور بعد شده. بازی برگشت ۲ تیم در مقدماتی یورو ۲۰۲۴، روز ۱۷ اکتبر به میزبانی «سه‌شیر» برگزار خواهد شد.
نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری