football360 logo

فرصت طلایی برای احیای 5 ستاره؛ روزهای بد به در؟

02 فروردین 1402 ساعت 13:0040 نظر
به نظر می‌رسد که تعطیلات فیفادی فرصت خوبی برای بازگشت بازیکنان نام‌آشنا به فرم ایده‌آل‌شان باشد.

به گزارش فوتبال 360، لیگ برتر فوتبال ایران از هفته آینده از سر گرفته خواهد شد و هفته‌های پایانی لیگ بیست‌ودوم در اوج هیجان و حساسیت دنبال می‌شود. تیم‌های حاضر در لیگ هم بعد از وقفه‌ای کوتاه در تمرینات‌شان قرار است طی روزهای آینده، اولین جلسه تمرینی در سال 1402 را برگزار کنند و مهیای ادامه حضور در لیگ بیست‌ودوم شوند. با این‌حال به نظر می‌رسد که تعطیلات 17 روزه رقابت‌های لیگ برتر، فرصت مناسبی برای بازیکنان افت‌کرده اما نام‌آشنا باشد که بتوانند به فرم ایده‌آل خود بازگردند.

سپاهان اصفهان، استقلال تهران و پرسپولیس تهران 3 تیم حاضر در کورس قهرمانی هستند که نگاهی به ترکیب هر 3 تیم نشان می‌دهد که آن‌ها ستارگان خاموشی را در ترکیب خود دارند؛ بازیکنانی که با سر و صدای زیادی در فهرست تیم‌های مدعی قرار گرفته‌اند اما نمایش‌هایشان دور از حد انتظار بوده و شاید تعطیلی به وجود آمده فرصت مناسبی باشد که آن‌ها بتوانند به شرایط مناسب برسند و مجدداً در قامت یک ستاره در فوتبال ایران بدرخشند.

توفیق اجباری برای «سیاوش»

سیاوش یزدانی رقم‌زننده یکی از جنجالی‌ترین نقل‌وانتقالات زمستانی بود؛ مدافع بلندقامت و باتجربه‌ای که بعد از گذراندن 2 دوره کاملاً متفاوت در استقلال (پیش از خدمت سربازی و بعد از خدمت سربازی) در نهایت به پایان کار خود در جمع آبی‌پوشان پایتخت رسید و به سپاهان پیوست. یزدانی به دنبال آن بود تا در سپاهان بتواند خود را احیا کند اما بعد از نمایش خوب در اهواز مقابل فولاد، جایگاه خود را در ترکیب طلایی‌پوشان از دست داد تا اینکه در جام حذفی و در مصاف با پرسپولیس برابر سرخ‌پوشان پایتخت به میدان رفت.

یزدانی روز کابوس‌واری را مقابل پرسپولیس در جام حذفی گذراند و با ارتکاب 2 خطای پنالتی و اخراج از زمین مسابقه، در حذف طلایی‌پوشان از جام حذفی بیشترین نقش را داشت. این مدافع باتجربه بعد از نمایش ضعیفش در جام حذفی، به نیمکت سپاهان منتقل شد اما حالا محرومیت انضباطی محمد دانشگر برای هفته بیست‌وچهارم و مصاف با صنعت‌نفت آبادان باعث شده، فرصت ویژه‌ای در اختیار سیاوش یزدانی باشد تا او بتواند در بازگشت دوباره به میادین، خود را در قامت یک ستاره نشان بدهد و خاطرات تلخ گذشته را به‌دست فراموشی بسپارد.

2 ستاره آبی‌پوش احیا می‌شوند؟

محمدحسین مرادمند مدافع باتجربه استقلال، یکی از ارکان قهرمانی آبی‌پوشان پایتخت در فصل گذشته بود. مرادمند در شرایطی مشابه یزدانی، بعد از گذراندن خدمت سربازی نتوانست جایگاه فصل گذشته خود را به‌دست بیاورد و مصدومیت‌های سریالی این مدافع باتجربه باعث شد تا او کاملاً از شرایط آرمانی به دور باشد و نتواند با عارف غلامی و رافائل سیلوا برای حضور در ترکیب اصلی آبی‌پوشان پایتخت رقابت کند. تعطیلات فیفادی باعث شده تا مرادمند به فرم ایده‌آل خود برسد و حالا این مدافع باتجربه در تلاش است تا بتواند با جلب رضایت ریکاردو سا پینتو، در ادامه فصل به ترکیب اصلی استقلال بازگردد.

سجاد شهباززاده دیگر بازیکن ناموفق حاضر در اردوی استقلال است. ریکاردو سا پینتو بارها در فصل جاری تلاش کرد تا بتواند با ارائه بیشتر به شهباززاده، او را به شرایط آرمانی بازگرداند اما فرصت‌سوزی‌های سریالی مهاجم باتجربه آبی‌پوشان پایتخت باعث شد تا انتقادات علیه شهباززاده به اوج خود برسد. مهاجم باتجربه استقلال پیش از تعطیلات فیفادی در دیداری دوستانه مقابل نساجی موفق به گلزنی شد و حالا امید به آن دارد که با این گل بتواند از تیره‌روزی‌هایش فاصله بگیرد و در هفته‌های باقی‌مانده از لیگ بیست‌ودوم، نقش مهمی در ترکیب استقلال به‌دست آورد.

2 پرسپولیسی که می‌توانند تیم‌شان را متحول کنند!

دانیال اسماعیلی‌فر یکی از بازیکنان پرنوسان پرسپولیس در لیگ بیست‌ودوم بوده است؛ مدافع سمت راست سرخ‌پوشان پایتخت که در روزهای ابتدایی فصل ستاره ثابت ترکیب تیمش بود اما در نیم‌فصل دوم جایگاه خود را در ترکیب پرسپولیس از دست داد و همین مسئله باعث شد تا او شانسی برای حضور در تیم ملی هم نداشته باشد. یحیی گل‌محمدی برای چینش خط دفاعی تیمش، حساب ویژه‌ای روی اسماعیلی‌فر به عنوان دفاع راست باز کرده و امید به آن دارد که این مدافع باتجربه در تعطیلات فیفادی بتواند به فرم ایده‌آل خود بازگردد.

سعید صادقی هم با گذر از روزهای مصدومیت، مجدداً توانایی حضور در تمرینات گروهی پرسپولیس را به‌دست آورده و آمادگی فنی خوبی را از خود در تمرینات نشان داده تا یحیی گل‌محمدی به بازگشت ستاره نام‌آشنا و گران‌قیمت تیمش امیدوار شود. صادقی با وجود انتقال پرماجرایی که به پرسپولیس داشت، هنوز نتوانسته خود را در قامت یک ستاره در ترکیب سرخ‌پوشان پایتخت نشان بدهد اما او در 7 هفته پایانی فصل امید دارد که بتواند با بازگشت به ترکیب پرسپولیس، شرایط را به سود تیمش تغییر بدهد و با درخشش در ترکیب سرخ‌پوشان پایتخت، به بازگشت پرسپولیس به کورس قهرمانی و صدر جدول کمک کند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری