football360 logo

ترین‌های فوتبال باشگاهی ایران در سال ۱۴۰۱؛ نکونام و رحمتی رکوردداران مربیگری

03 فروردین 1402 ساعت 18:5514 نظر
جواد نکونام و مهدی رحمتی در سال ۱۴۰۱ بیش از هر مربی دیگری مربیگری کردند.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، در پایان سال ۱۴۰۱، ترین‌های فوتبال باشگاهی ایران مرور شده است و چهره‌هایی که بین باشگاه‌های ایرانی در مجموع لیگ برتر، جام‌حذفی و لیگ قهرمانان آسیا بهترین آمار را داشتند معرفی شده‌اند. در دومین بخش از این بررسی، مربیانی که بیشترین مربیگری را در این سال داشتند ارائه شده است.

نکونام در کنار رحمتی

جواد نکونام علی‌رغم اینکه ماموریتش را در فولاد نیمه کاره گذاشت ولی رکورددار بیشترین مربیگری در این سال بود. فولاد در سال ۱۴۰۱ با حضور در ۴۰ بازی فعال‌ترین باشگاه ایران بود. این تیم در لیگ ۳۰ بازی کرد، در آسیا در ۸ مسابقه به میدان رفت و در جام‌حذفی هم   ۲ دیدار داشت. جواد نکونام سرمربی این تیم قبل از بازی با الهلال جمع این تیم را ترک کرد و در ۵ بازی پایانی این سال حضور نداشت ولی با این‌حال با ۳۵ مربیگری رکورددار سال ۱۴۰۱ است.

مهدی رحمتی که در آلومینیوم اراک موفق ظاهر شده یکی دیگر از رکوردداران مربیگری در سال ۱۴۰۱ است. این مربی با آلومینیوم در فصل گذشته تا فینال جام حذفی پیش رفت و با احتساب ۲ دیداری که در این دوره جام‌حذفی داشت ۵ بازی در جام‌حذفی و ۳۰ مسابقه در لیگ مربیگری کرد.

ربیعی، یحیی و ژنرال مربیان پرکار ۱۴۰۱

مس رفسنجان یکی از باثبات‌ترین نیمکت‌های لیگ را دارد. محمد ربیعی سرمربی این تیم با ۳۳ مربیگری پس از نکونام و رحمتی قرار دارد. پس از ربیعی، ۴ مربی با ۳۲ مربیگری به صورت مشترک در رده چهارم قرار دارند. یحیی‌گل محمدی، امیر قلعه‌نویی، ساکت الهامی و مجتبی حسینی این مربیان هستند. گل‌محمدی می‌توانست به آمار ۳۳ بازی دست یابد ولی دیدار پرسپولیس و تراکتور در فصل گذشته نیمه‌کاره باقی ماند و در آمار این مربی لحاظ نشد.

ساکت الهامی هم با نساجی به قهرمانی جام‌حذفی دست یافت ولی فصل را با این تیم به پایان نرساند تا این مربی هم ۳۲ بازی مربیگری کرده باشد. مجتبی حسینی و امیر قلعه‌نویی وضعیت مشابهی در سال ۱۴۰۱ داشتند و ۳۰ بازی در لیگ مربیگری کردند و ۲ مسابقه در جام حذفی روی نیمکت تیمشان نشستند تا به صورت مشترک در رده چهارم قرار گیرند.



نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری