football360 logo

خاطرات تلخ سرخابی‌ها از فروردین‌ماه؛ «سا پینتو» و «گل‌محمدی» در فکر جبران

04 فروردین 1402 ساعت 11:0028 نظر
2 تیم پرطرفدار فوتبال ایران روزهای سرنوشت‌سازی را در مقابل خود می‌بینند.

به گزارش فوتبال 360، لیگ برتر فوتبال ایران به روزهای پایانی‌اش در دوره بیست‌ودوم نزدیک‌تر می‌شود و بعد از اتمام فیفادی ماه مارچ و از سرگیری رقابت‌های باشگاهی، تیم‌ها رقابت جذاب و نفسگیری برای رسیدن به موفقیت در فصل جاری دارند. در کورس قهرمانی، سپاهان اصفهان در کنار استقلال تهران و پرسپولیس تهران شانس قهرمانی دارند که 3 تیم با انگیزه‌ای کاملاً متفاوت کار خود را دنبال می‌کنند؛ طلایی‌پوشان اصفهانی به دنبال طلسم‌شکنی هستند، آبی‌ها در سودای دبل قهرمانی گام بر می‌دارند و سرخ‌پوشان پایتخت هم بعد از یک فصل ناکامی، مجدداً در رویای از سرگیری روند قهرمانی‌های خود هستند.

استقلال و پرسپولیس همواره در سالیان گذشته رقابت جذابی برای رسیدن به قهرمانی در لیگ برتر داشته‌اند و این رقابت در 2 فصل اخیر به اوج خود رسیده است. آبی‌ها فصل گذشته را با 68 امتیاز در قامت تیم قهرمان به پایان بردند و پرسپولیس با 63 امتیاز تیم دوم جدول رده‌بندی شد و حالا در فصل جدید هم تا پایان هفته بیست‌وسوم، استقلال با 45 امتیاز تیم دوم جدول رده‌بندی است و سرخ‌پوشان پایتخت با 44 امتیاز در رتبه سوم قرار دارند تا رقابت قهرمانی در اوج هیجان و حساسیت دنبال شود.

فروردین و بازخوانی خاطرات تلخ

2 تیم پرطرفدار فوتبال ایران از فروردین‌ماه خاطرات خوبی را در ذهن‌شان ندارند. استقلال سال گذشته با هدایت فرهاد مجیدی در 2 بازی رسمی در فروردین‌ماه به میدان رفت که در مسابقه اول، آبی‌پوشان پایتخت مقابل پیکان به تساوی بدون گل در ورزشگاه آزادی تهران رضایت دادند؛ آن‌هم در مسابقه‌ای که شاگردان مجیدی حدود 50 دقیقه با 10 بازیکن برابر حریف خود بازی کردند و رافائل سیلوا از زمین مسابقه اخراج شد. به جز تساوی با پیکان، خاطره حذف از جام حذفی با قبول شکست در ضربات پنالتی مقابل نساجی، دیگر خاطره تلخ آبی‌ها از فروردین‌ماه سال گذشته است.

پرسپولیس هم در شرایطی مشابه، روزهای خوبی را در فروردین‌ماه سال گذشته نگذراند. شاگردان گل‌محمدی با تساوی بدون گل مقابل هوادار تهران در لیگ برتر، شانس نزدیک‌تر شدن به صدر جدول را از دست دادند و در جام حذفی هم سرخ‌پوشان پایتخت با نتیجه 3 بر 2 مقابل آلومینیوم اراک شکست خوردند تا در سرنوشتی مشابه با حریف سنتی، روزهای خوبی را در فروردین‌ماه پشت سر نگذارند.

در انتظار روزهای سرنوشت‌ساز

سرخابی‌های پایتخت از روز گذشته تمرینات خود را در سال جدید آغاز کردند تا مهیای حضور در ادامه لیگ و البته مسابقات جام حذفی شوند. برخلاف فصل گذشته، استقلالی‌ها باید 3 مسابقه در فروردین‌ماه برگزار کنند که 2 مسابقه در ورزشگاه آزادی خواهد بود؛ دوئل با ذوب‌آهن اصفهان، آلومینیوم اراک و هوادار تهران که کسب حداکثر امتیاز از این 3 مسابقه می‌تواند آبی‌ها را به قهرمانی در لیگ بیست‌ودوم امیدوار نگه دارد، به‌ویژه آنکه سپاهان باید در مقابل رقبای سرسختی مانند مس رفسنجان و تراکتور تبریز قرار گیرد.

پرسپولیس هم 3 مسابقه خود در لیگ بیست‌ودوم را در فروردین‌ماه انجام خواهد داد. شاگردان گل‌محمدی که روز گذشته تمرینات خود را در سال جدید آغاز کردند، ابتدا باید به رفسنجان سفر کنند و مقابل مس قرار گیرند و سپس در خانه برابر ملوان صف‌آرایی کنند و در بازگشت دوباره به استان کرمان، برابر شاگردان فرزاد حسین‌خانی در تیم مس به میدان بروند. سرخ‌پوشان پایتخت در 4 بازی اخیر خود در لیگ برتر، 2 شکست را متحمل شده‌اند و برای بقا در کورس قهرمانی، شاگردان گل‌محمدی راهی جز کسب پیروزی در 3 بازی آینده ندارند تا هم شانس‌شان برای قهرمانی افزایش پیدا کند و هم اینکه خاطرات تلخ فروردین‌ماه سال گذشته را به‌دست فراموشی بسپارند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری