football360 logo

شب کم‌فروغ آقای گل‌های لیگ؛ جانشین‌های ناکام «کریم»

04 فروردین 1402 ساعت 16:3033 نظر
آقای گل‌های لیگ برتر در اولین بازی ملی خود، نتوانستند زیاد موثر ظاهر شوند.

به گزارش فوتبال 360، اولین لیست امیر قلعه‌نویی در تیم ملی ایران، تغییرات زیادی نسبت به جام جهانی داشت. تغییراتی که بیشتر آن‌ها اجباری بودند. کریم انصاری‌فرد، مهمترین بازیکنی بود که با وجود قرار داشتن در شرایط مسابقه، توسط قلعه‌نویی کنار گذاشته شد. حتی غیبت سردار آزمون در اردوی ایران هم باعث نشد قلعه‌نویی، انصاری‌فرد را به تیم ملی دعوت کند. شهریار مغانلو و رضا اسدی، بازیکنانی بودند که به عنوان مهاجم هدف، جای انصاری‌فرد را گرفتند. بازیکنانی که هر دوی آن‌ها، مقابل روسیه به میدان رفتند و نمایشی پایین‌تر از حد انتظار داشتند.

شهریار مغانلو در ترکیب اصلی ایران، به عنوان تک مهاجم و جلوتر از مهدی طارمی بازی کرد. مغانلو در نیمه اول، کم‌فروغ بود و معدود موقعیت‌هایی که به دست آورد را هم با ضربات بی‌دقت از دست داد. بر خلاف طارمی، محمد محبی و علی قلی‌زاده که رد پای‌شان در بیشتر حملات ایران دیده می‌شد، مغانلو نتوانست در گلزنی و موقعیت‌سازی موفق باشد. نیمه دوم، تاثیرگذاری مغانلو در جریان بازی کمتر هم شد و دقیقه 71، قلعه‌نویی تصمیم به تعویض او با رضا اسدی گرفت. حضور اسدی، تغییر چندانی در شرایط خط حمله ایران ایجاد نکرد و او هم کمتر از سایر بازیکنان هجومی تیم ملی، در جریان بازی دیده شد.

مغانلو و اسدی که صدرجدول گلزنان لیگ برتر را شریک هستند، هر دو مقابل روسیه اولین بازی ملی خود را پشت سر گذاشتند. موضوعی که شاید،‌ بتواند شب کم‌فروغ آن‌ها را توجیه کند. با این حال آن‌ها فرصت زیادی ندارند تا نشان بدهند گزینه‌های خوبی، برای حضور در اردوی تیم ملی حداقل به عنوان مهاجم ذخیره هستند. در غیر این صورت، احتمالا قلعه‌نویی هم مثل مربیان سابق تیم ملی شماره 10 را به کریم انصاری‌فرد برمی‌گرداند تا مهاجمی مطمئن، روی نیمکت ایران داشته باشد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری