football360 logo

ترین‌های فوتبال باشگاهی ایران در سال ۱۴۰۱؛ «شهریار» آقای گل

04 فروردین 1402 ساعت 18:0013 نظر
«شهریار مغانلو» بهترین گلزن فوتبال باشگاهی ایران در سال ۱۴۰۱ بود

به گزارش فوتبال ۳۶۰، در پایان سال ۱۴۰۱، ترین‌های فوتبال باشگاهی ایران مرور شده است و بازیکنانی که بین باشگاه‌های ایرانی در مجموع لیگ برتر، جام‌حذفی و لیگ قهرمانان آسیا بهترین آمار را داشتند معرفی شده‌اند. در سومین بخش از این بررسی، بازیکنانی که در این سال بیشترین گل زده را داشتند ارائه شده است.

شهریار گلزن مهار نشدنی سال ۱۴۰۱

شهریار مغانلو با ۱۵ گل بهترین گلزن فوتبال باشگاهی ایران در سال ۱۴۰۱ است. ثبت تنها ۱۵ گل برای دستیابی به چنین عنوانی دلالت بر کم گل بودن فوتبال ایران دارد. به هر حال شهریار که در حال حاضر در صدر جدول گلزنان این فصل لیگ جای دارد در سال ۱۴۰۱ در لیگ ۹ گل زد و در لیگ قهرمانان آسیا و جام‌حذفی هم در هر کدام ۳ بار دروازه حریفان را گشود.

سال ۱۴۰۱، بهترین سال دوران بازیگری محمد عباس‌زاده بود. این بازیکن علی‌رغم اینکه چند هفته‌ای را به دلیل آسیب‌دیدگی از دست داد با ۸ گل در صدر جدول گلزنان این فصل لیگ قرار دارد. مهاجم تراکتور در هفته‌های پایانی فصل پیش در سال ۱۴۰۱، ۵ گل به ثمر رساند تا با ۱۳ گل دومین گلزن برتر رقابت‌های باشگاهی در سال ۱۴۰۱ باشد. اگر تنها رقابت‌های لیگ در نظر گرفته شود، عباس‌زاده در این سال بهترین آمار گلزنی را دارد.

محمدرضا آزادی از جمله بازیکنانی است که در سال ۱۴۰۱ خوش درخشید. این بازیکن سال را با دبل مقابل پرسپولیس در جام‌حذفی و حذف این تیم آغاز کرد. این بازیکن در این فصل از جام‌حذفی هم یک گل زده و در دیدارهای لیگ در سال ۱۴۰۱ در مجموع ۷ بار موفق به گلزنی شده تا با ۱۰ گل در رده سوم قرار گیرد.

گلزنان غیر قابل پیش‌بینی در رده چهارم

در رده چهارم بهترین گلزنان فوتبال باشگاهی ۳ بازیکن با ۹ گل زده به صورت مشترک قرار دارند که حداقل حضور ۲ بازیکن غیرقابل پیش‌بینی به نظر می‌رسید. رضا شکاری در سال گذشته توانست شایستگی‌های خود را اثبات کند و در رقابت‌های لیگ در سال ۱۴۰۱ در مجموع ۹ گل به ثمر رساند.

در حضور عناصر هجومی مطرح نظیر کوین یامگا، یورگن لوکادیا، شیخ دیاباته، لوسیانو پریرا و گادوین منشا، بهترین گلزن خارجی سال ۱۴۰۱ یک مدافع بود. گیورگی گولسیانی ابتدای سال در سپاهان حضور داشت و ۳ گل برای این تیم به ثمر رساند و در فصل جدید به پرسپولیس آمد و آنجا هم ۶ گل زد.

رضا اسدی هم دیگر گلزن برتر سال گذشته است. اسدی در سال‌های قبل، علی‌رغم حضور در خط دفاع و میانی توانایی بالای گلزنی خود را نشان داده بود ولی هیچ وقت در خط حمله به کار گرفته نشده بود. اسدی فصل قبل را در پرسپولیس به پایان رساند و در هفته‌های آخر موفق به گلزنی نشد. این بازیکن در فصل جدید به تراکتور آمد و با توجه به غیبت مهاجمان از روی ناچاری در خط حمله به کار گرفته شد و بسیار فراتر از حد انتظار ظاهر شد. اسدی در لیگ با ۸ گل بیشترین گل زده را دارد و یک گل هم در جام‌حذفی زده تا جزو بهترین گلزنان سال لقب گیرد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری