football360 logo

توماس توخل سرانجام به وصال بایرن رسید؛ پایان لحظه شماری 5 ساله!

04 فروردین 1402 ساعت 21:0129 نظر
توماس توخل رسماً از روز دوشنبه به نیمکت بایرن تکیه خواهد زد.
به گزارش فوتبال 360، توماس توخل هدایت باواریایی‌ها را بر عهده گرفت و درحالی که این خبر عصر جمعه رسمی شد، جانشین یولیان ناگلزمن نام می گیرد  که تیم را به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسانده و بایرن هفته آینده در جنگ حساس صدرنشینی باید از دورتموند پذیرایی کند.
توخل سال‌هاست به انتظار تکیه زدن به نیمکت تیمی است که قرار بود پس از پایان همکاری با دورتموند به آن برسد اما تعلل مدیران بایرن و پیشنهاد چرب‌تر پاریس، این امکان را از هر دو طرف گرفت.
رسمی شدن اخراج ناگلزمن و جانشینی توخل، پس از 24 ساعت گمانه‌زنی غیر رسمی و به سبکی دور از انتظار از مدیریت بایرن‌مونیخ اتفاق افتاد اما مشخص اینجاست که کان و صالی‌حمیدزیچ از مدت‌ها قبل تصمیم به قطع همکاری با ناگلزمن داشتند و درست از زمانی که توماس توخل از هدایت چلسی برکنار شد، لحظه‌شماری برای تکیه زدن او به نیمکت بایرن‌مونیخ هم آغاز شد.
مدیران بایرن‌مونیخ سال 2018 یک بلر برای به خدمت گرفتن توخل تلاش کرده بودند اما سرمربیگری دورتموند و کوچ مستقیم توماس از وستفالن به باواریا  با توجه به واکنش هواداران در هر ۲  جبهه، این تصمیم را کمی به تاخیر انداخت و سرانجام عملی نکرد. حتی مدیران بایرن به توافقات شفاهی با توخل هم رسیده بودند تا جانشین بلند مدت یوپ هاینکس شود اما پاری‌سن‌ژرمن او را روی هوا زد و دست مدیران بایرن را در پوست گردو گذاشت. هرچند توخل خود در آن مقطع حاضر به کوچ مستقیم از دورتموند به بایرن‌مونیخ نبود.
مدیران حال حاضر بایرن‌مونیخ در نظر داشتند تا پایان فصل انتظار کشیده و سپس توخل را به عنوان جانشین ناگلزمان معرفی کنند اما علاقه سایر تیم‌های فوتبال اروپا به عقد قرارداد با مرد آلمانی و احتمال از دست رفتن او برای بار دیگر، آنها را مجبور کرد فوراً واکنش نشان داده و توخل را به نیمکت بایرن‌مونیخ برسانند. به‌ عبارت دیگر، کان و صالی‌حمیدزیچ، اشتباه 5 سال پیش اولی هوینس و کارل هاینتس رومنیگه مبنی بر فوت وقت و تکیه بر وعده‌های شفاهی سرمربی را تکرار نکردند تا در پایان فصل از روی ناچاری و کمبود گزینه به سرمربی همچون نیکو کواچ نرسند.
رئال مادرید و تاتنهام، مشتریان دست به نقد توماس توخل بوده‌اند که اولیور کان و هیات مدیره را مجبور به گرفتن چنین تصمیم عجیبی در بازه زمانی تعطیلات فیفادی کرده و او را به پذیرفتن ریسک قطع همکاری یک طرفه با ناگلزمن وا داشته‌اند. قرارداد احتمالی بایرن با توخل تا پایان فصل 25-2024 خواهد بود و این احتمال هم وجود دارد کار سرمربی محبوب آلمانی به فصل دوم هم نکشد!
همانگونه که پس از خروج پپ گواردیولا، ابتدا کارلو آنچلوتی پیش از پایان قراردادش و درحالی که یک سال و 2 ماه بیشتر سکان هدایت تیم را در اختیار نداشت از بایرن‌مونیخ رفت. سپس یوپ هاینکس قراردادش را برای فصل دوم تمدید نکرد. نیکو کواچ پیش از آنکه قراردادش به پایان برسد اخراج شد و هانسی فلیک قبل از 2 ساله شدن حضورش در بایرن‌مونیخ، به تیم ملی آلمان تحویل داده شد.
ناگلزمن هم درحالی نیمکت مربیگری بایرن‌مونیخ را رها خواهد کرد که قراردادی 5 ساله با این تیم داشت اما بیش از یک سال و 8 ماه روی نیمکت این تیم دوام نیاورد. حالا توخل پروژه‌ای جدید را در زندگی حرفه‌ای خود آغاز خواهد کرد که به نظر می‌رسد کمی با تاخیر آغاز شده اما مهم، چگونگی پایان این پروژه خواهد بود.
بایرن‌مونیخ پنجمین مقصد توخل از میان تیم‌های بزرگسالان در فوتبال اروپا خواهد بود و فعلاً چگونگی تعریف پروژه برای سرمربی 49 ساله آلمانی، مبهم است. آیا او باید تیم را به قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا برساند؟ هدف، قهرمانی  در بوندسلیگا است؟ فتح جام حذفی به مقتدرانه‌ترین شکل ممکن در دستور کار است یا سبک بازی تیم باید تغییر کند؟ از میان این دستاوردها، کدام را ناگلزمن قادر نبود برای بایرن‌مونیخ به ارمغان بیاورد؟


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری