football360 logo

علامت سوال‌های «قلعه‌نویی» در تیم ملی؛ صندلی‌های رزرو نشده

05 فروردین 1402 ساعت 09:3041 نظر
بعضی از بازیکنان تیم ملی مقابل روسیه، کاری دشوار برای باقی ماندن در ترکیب اصلی قلعه‌نویی دارند.

به گزارش فوتبال 360، اولین بازی امیر قلعه‌نویی روی نیمکت ایران، مقابل روسیه انجام شد و تیم ملی نمایشی قابل قبول داشت. ترکیب ایران در این مسابقه، اولین قدم قلعه‌نویی برای شناخت تیم مورد نظرش در جام ملت‌ها بود. بازیکنانی که بعضی از آن‌ها، جای تضمین شده‌ای در تیم او دارند اما بعضی دیگر، کار سختی برای حفظ جایگاه‌شان خواهند داشت. به خصوص که با بازگشت بازیکنان مصدوم به اردوی ایران، این رقابت سخت‌تر هم خواهد شد.

خیال راحت بیرو

علیرضا بیرانوند که با بازگشت کارلوس کی‌روش توانست جایگاه ثابتش در دروازه ایران را پس بگیرد، مقابل روسیه هم دروازه‌بان اصلی تیم ملی بود. دعوت نشدن امیر عابدزاده، جایگاه او را محکم‌تر از قبل کرده است. رامین رضاییان، بازیکنی بود که سال‌ها توسط دراگان اسکوچیچ دعوت نمی‌شد اما در جام جهانی به تیم ملی برگشت و توانست جای صادق محرمی را هم در ترکیب اصلی بگیرد. امیر قلعه‌نویی در اولین بازی روی نیمکت تیم ملی، رضاییان را در ترکیب اصلی گذاشت. موضوعی که نشان داد رضاییان، انتخاب اول او برای سمت راست است. رضاییان برای حفظ این جایگاه در ماه‌های آینده، رقابت سختی با صادق محرمی خواهد داشت. احسان حاج‌صفی هم در سمت چپ، جای پای محکمی دارد. با توجه به بازی‌های خوب حاج‌صفی، قلعه‌نویی بعید است قصد نیمکت نشین کردن او را داشته باشد. امید نورافکن و میلاد محمدی که در این اردو دعوت نشده بود، فقط زمانی می‌توانند در سمت چپ به میدان بروند که حاج‌صفی، به خط میانی یا حمله منتقل شود.

تقابل دراگان و کی‌روش

تیم ملی در جام جهانی 2018، با زوج مرتضی پورعلی‌گنجی و مجید حسینی بازی کرد. دو مدافعی که با ورود اسکوچیچ، نیمکت نشین شدند و جای‌شان را به زوج محمدحسین کنعانی‌زادگان و شجاع خلیل‌زاده دادند. با بازگشت کی‌روش، پورعلی‌گنجی و حسینی دوباره تبدیل به زوج اصلی خط دفاع ایران در جام جهانی قطر شدند. امیر قلعه‌نویی در اولین بازی خود به عنوان مربی تیم ملی، این دو نفر را بخاطر مصدومیت در اختیار نداشت و کنعانی‌زادگان و خلیل‌زاده بدون رقیب، در خط دفاع به میدان رفتند. در اردوهای آینده با بازگشت پورعلی‌گنجی و حسینی از مصدومیت، مشخص خواهد شد او قصد استفاده از کدام زوج را برای ترکیب اصلی تیم ملی دارد. رقابت آن‌ها احتمالا، تا شروع جام ملت‌های آسیا ادامه خواهد داشت.

انتخاب زوج عزت‌اللهی

سعید عزت‌اللهی در سال‌های اخیر، همیشه جای ثابتی در ترکیب اصلی ایران داشته است. او فقط مقطع کوتاهی، توسط اسکوچیچ نیمکت نشین شد و خیلی زود توانست خودش را به این مربی کروات اثبات کند. عزت‌اللهی در تیم قلعه‌نویی هم جایگاهش را حفظ کرده و هافبک دفاعی اصلی تیم ملی است. بازی با روسیه در کنار او، امید نورافکن به میدان رفت. بازیکنی که علاوه بر سمت چپ خط دفاعی، کاندیدای بازی در پست هافبک دفاعی هم هست. احمد نوراللهی و روزبه چشمی، جدی‌ترین رقبای نورافکن برای این پست محسوب می‌شوند. زوج عزت‌اللهی در خط میانی، یکی از مهمترین علامت سوال‌های تیم ملی تا جام ملت‌های آسیا خواهد بود.

سرگیجه امیر

انتخاب وینگرهای تیم ملی، سخت‌ترین کار قلعه‌نویی در تیم ملی است. علی قلی‌زاده که در جام جهانی جای علیرضا جهانبخش را گرفته بود، بازی با روسیه هم در ترکیب اصلی بازی کرد. زوج او در سمت چپ، محمد محبی بود. نمایش فوق العاده محبی، نشان داد او یک مدعی جدی برای بازی در تیم ملی محسوب می‌شود. علیرضا جهانبخش، اصلی‌ترین رقیب آن‌ها برای بازی در ترکیب اصلی خواهد بود. وحید امیری و مهدی ترابی هم، شانس بازی در این پست را دارند. قلعه‌نویی می‌تواند در صورت نیاز، احسان حاج‌صفی را به پست وینگر چپ منتقل کند. هر چند با توجه به ترافیک بازیکنان در این پست، بعید است قلعه‌نویی چنین کاری انجام دهد. قلی‌زاده و محبی با وجود نمایش خوب مقابل روسیه، رقابت سختی با جهانبخش، امیری و ترابی برای بازی در ترکیب اصلی خواهند داشت.

صندلی رزرو شده

دو جایگاه رزرو شده تیم ملی، متعلق به مهدی طارمی و سردار آزمون است. طارمی بازی با روسیه، پشت سر تک مهاجم تیم ملی بازی کرد و عملکرد خوبی داشت. او تک گل ایران را از روی نقطه پنالتی زد و چند بار هم، فرصت زدن گل‌های بعدی را به دست آورد. در غیاب آزمون، شهریار مغانلو تک مهاجم ایران مقابل روسیه بود و رضا اسدی اواسط نیمه دوم، جای او را گرفت. بازیکنانی که در پر کردن جای آزمون، چندان موفق نبودند و جای خالی ستاره تیم ملی به چشم آمد. طارمی و آزمون، بازیکنان ثابت تیم قلعه‌نویی هم خواهند بود و فقط مصدومیت، می‌تواند ترکیب خط حمله ایران را تغییر دهد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری