football360 logo

چالش اولین بازی در اردوی ملی؛ آرزوی 7 ستاره برآورده می‌شود؟

05 فروردین 1402 ساعت 15:0032 نظر
7 بازیکن حاضر در اردوی تیم ملی این فرصت را دارند تا اولین بازی ملی خود را برابر تیم کنیا انجام بدهند.

به گزارش فوتبال 360، تیم ملی فوتبال ایران در اولین مسابقه‌اش بعد از تغییر و تحولات روی نیمکت تیم ملی، با هدایت امیر قلعه‌نویی در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم ملی روسیه رفت که در یک دیدار پرموقعیت و جذاب، ملی‌پوشان به تساوی 1-1 برابر حریف اروپایی خود رضایت دادند. نکته مهم این مسابقه تدارکاتی، استفاده امیر قلعه‌نویی از هر 5 سهمیه تعویض تیمش بود. قلعه‌نویی در شرایطی از 16 بازیکن در دیدار با تیم ملی روسیه استفاده کرد که در فهرست اعلام شده تیم ملی ایران برای فیفادی، نام 31 بازیکن به چشم می‌خورد.

رویای 3 ستاره محقق شد

شهریار مغانلو یکی از سورپرایزهای امیر قلعه‌نویی بود؛ آقای گل جاری لیگ برتر فوتبال ایران که در تیم سپاهان فصل درخشانی را گذراند و توانست شانس حضور در اردوی تیم ملی را به‌دست آورد. مغانلو در شرایطی به اردوی تیم ملی دعوت شد که سردار آزمون به دلیل مشکلات شخصی نتوانست به تهران سفر کند و همین مسئله فرصت ایده‌آل را برای حضور مغانلو در ترکیب اصلی تیم ملی به‌وجود آورد و قلعه‌نویی تصمیم گرفت تا در دیدار با روسیه، نام مغانلو را در ترکیب اولیه قرار بدهد.

مهاجم طلایی‌پوشان با حضور برابر تیم ملی روسیه توانست اولین بازی ملی خود را تجربه کند. در دقیقه 72، شهریار مغانلو از ترکیب تیم ملی خارج شد و جای خود را به رضا اسدی داد تا دیگر ستاره گلزن لیگ بیست‌ودوم که مشترکاً با مغانلو در صدر جدول گلزنان است، بتواند برای اولین‌بار شانس حضور در ترکیب تیم ملی بزرگسالان را به‌دست آورد.

میلاد زکی‌پور مدافع چپ سپاهان که برای اولین‌بار حتی به اردوی تیم ملی دعوت می‌شد، در دقایق پایانی دیدار تیم ملی ایران مقابل روسیه شانس بازی به‌دست آورد و امیر قلعه‌نویی او را به جای احسان حاج‌صفی باتجربه به میدان فرستاد تا در اولین اردویی که زکی‌پور به تیم ملی دعوت می‌شود، این ستاره چپ‌پای طلایی‌پوشان اصفهانی بتواند شانس حضور در ترکیب تیم ملی را هم به‌دست آورد و اولین بازی ملی خود را انجام بدهد.

7 ستاره چشم‌انتظار تصمیم ژنرال

تیم ملی ایران بعد از انجام دیدار تدارکاتی برابر روسیه، خود را مهیای انجام بازی دوستانه مقابل تیم ملی کنیا می‌کند؛ مسابقه‌ای که هشتم فروردین‌ماه از ساعت 20:30 به میزبانی ورزشگاه آزادی تهران آغاز خواهد شد. امیر قلعه‌نویی برای آزمودن شرایط فنی شاگردانش در این مسابقه برابر حریف آفریقایی به دنبال انتخاب بهترین ترکیب است و 7 بازیکن در سودای آن هستند تا بتوانند خود را به قلعه‌نویی اثبات کنند و اولین تجربه حضور در ترکیب تیم ملی را به‌دست آورند.

حسین پورحمیدی در خط دروازه بی‌تاب انجام اولین بازی ملی خود است و محمدامین حزباوی بعد از درخشش در تیم ملی جوانان، حالا به دنبال پوشیدن پیراهن تیم ملی بزرگسالان است. آرمین سهرابیان دیگر مدافع باتجربه حاضر در اردوی تیم ملی است که با وجود چند نوبت دعوت به اردو، هنوز شانس انجام اولین بازی ملی خود را به‌دست نیاورده و امیدوار است بتواند برابر تیم ملی کنیا طلسم‌شکنی کند.

محمد کریمی کاپیتان سپاهان اصفهان در کنار مهدی حسینی هافبک باتجربه مس رفسنجان دیگر بازیکنان چشم‌انتظار برای پوشیدن پیراهن تیم ملی هستند. در فاز تهاجمی هم رضا شکاری بعد از درخشش در ترکیب گل‌گهر در فرمی ایده‌آل به دنبال آن است تا در تیم ملی هم اعتماد امیر قلعه‌نویی را به خود جلب کند و بتواند برابر تیم ملی کنیا به میدان برود. محمدحسین اسلامی مهاجم جوان ذوب‌آهن هم که سورپرایز ویژه فهرست قلعه‌نویی بود، حالا به دنبال آن است تا با برداشتن یک گام مهم دیگر برای اولین‌بار خود را در ترکیب تیم ملی بزرگسالان ایران بیازماید و شانس اولین بازی ملی را به‌دست آورد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری