football360 logo

ترین‌های باشگاهی فوتبال ایران در سال ۱۴۰۱؛ «آلوز» مهندس لیگ

05 فروردین 1402 ساعت 12:0543 نظر
«ریکاردو آلوز» در سال ۱۴۰۱ بیشترین پاس گل را در فوتبال باشگاهی ایران داد.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، در پایان سال ۱۴۰۱، ترین‌های فوتبال باشگاهی ایران مرور شده است و بازیکنانی که بین باشگاه‌های ایرانی در مجموع لیگ برتر، جام‌حذفی و لیگ قهرمانان آسیا بهترین آمار را داشتند معرفی شده‌اند. در چهارمین بخش از این بررسی، بازیکنانی که در این سال بیشترین پاس گل را داشتند ارائه شده است.

ماشین پاس گل «آلوز»

ریکاردو آلوز هافبک پرتغالی در این فصل به تراکتور پیوست و با ۱۱ پاس گل با اختلاف بیشترین پاس گل را در این فصل از لیگ داده است. این بازیکن با این آمار بیشترین پاس گل را در فوتبال باشگاهی ایران در سال ۱۴۰۱ به ثبت رسانده است. از ۱۱ پاس گل آلوز، ۶ گل با ضربه سر به ثمر رسیده شده و ارسال‌های بلند این بازیکن برای تراکتور یک اسلحه غیرقابل مهار به شمار می‌آید.

مهدی ترابی که بهترین پاسور فصل گذشته و دومین پاسور برتر این فصل است با ۸ پاس در رتبه دوم جای دارد. این بازیکن ۶ پاس گل در این فصل داده و ۲ بار هم در هفته‌های پایانی فصل گذشته لیگ برای همبازیانش گل ساخته است.

۳ بازیکن با ۷ پاس گل

در جدول رکوردداران بیشترین پاس گل، ۳ بازیکن با ۷ پاس به صورت مشترک در رده سوم جای دارند. ایوب کلانتری در سال ۱۴۰۱ بهترین سال فوتبال خود را پشت سر گذاشت. این بازیکن ۷ پاس گل داد که مهم‌ترین آن در فینال جام‌حذفی بود که با ارسال ضربه ایستگاهی،‌زمینه‌ساز قهرمانی نساجی را فراهم کرد.

مثل اکثر سال‌های اخیر، تیم‌های تحت هدایت امیر قلعه‌نویی در بین رکوردداران بیشترین پاس گل نماینده دارد. مرتضی تبریزی که در گل‌گهر از پبشانی حط حمله فاصله گرفته در سال ۱۴۰۱، هفت پاس گل داد. نوید عاشوری، همبازی تبریزی هم آمار مشابهی دارد و این بازیکن در سال ۱۴۰۱ ، هفت پاس گل داد. عاشوری و تبریزی سابقه دادن پاس گل به یکدیگر را دارند.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری