football360 logo

درخشش فولکروگ، حسرت مانشافت؛ چرا زودتر به او اطمینان نکردی؟

06 فروردین 1402 ساعت 11:214 نظر
آلمان با درخشش مهاجم تازه دعوت شده‌اش با 2 گل از سد پرو گذشت.
به گزارش فوتبال 360، درحالی که بازی‌های مقدماتی جام ملت‌های اروپا 2024 درحال برگزاری هستند و تیم‌های اروپایی برای کسب 23 سهمیه یکی پس از دیگری به مصاف هم می‌روند، آلمان به‌تبع میزبانی و صعود خودکار به دور نهایی، چاره‌ای جز برگزاری مسابقات دوستانه ندارد.
شاگردان هانسی فلیک در نخستین گام پس از جام‌جهانی، در دیداری دوستانه با 2 گل پرو را شکست دادند.
هرچند پرو را نمی‌توان در حدو و اندازه‌های ایجاد دردسر برای تیم ملی آلمان به حساب آورد اما بازی دوستانه بعدی آلمان‌ها که با بلژیکِ سرحالِ پسا جام‌جهانی، سه‌شنبه شب در راین انرژی اشتادیون برگزار خواهد شد، تکلیفِ تیم هانسی فلیک را مشخص خواهد کرد. اینکه آیا می‌توان میزبان را به‌عنوان مدعی شماره یک قهرمانی در تورنمنت پیش‌رو به حساب آورد یا باز هم شاهدِ آلمانِ سیراب از موفقیت و خسته پس از قهرمانی جهان 2014 خواهیم بود؟
جای مانو، اصلاً خالی نبود!
فلیک که در غیاب مانوئل نویر، تیم را با کاپیتانی کیمیش و مارک آندره ترشتگن روی خط دروازه با شماره یک به میدان فرستاد، یکی از تصمیماتش در این دیدار بیش از همه جلب توجه کرد و آن هم درخشش نیکلاس فولکروگ، مهاجم 30 ساله‌ای بود که اگرچه خیلی دیر به تیم ملی دعوت شده اما از همیشه برای ایفای نقش در ترکیب ژرمن‌ها آماده‌تر است و با ایستادن در صدر جدول گلزنان بوندس لیگا، وردربرمن را در منطقه امن جدول جای داده است. کاپیتان وردربرمن در 24 دیدار این فصل بوندسلیگا، روی 20 گل تاثیر مستقیم داشته.
هر نیم ساعت، یک گل در جام‌جهانی
فولکروگ در دیداری که کای هاورتز طبق معمول فرصت سوزی کرده و پنالتی از دست داد تا پیش از دقیقه 35، ۲ بار دروازه پرو را باز کرد و نقش اول ترکیب فلیک در آرایش 2-2-4 خطی بود. فولکروگ اگرچه در جام‌جهانی که با حذف آلمان از مرحله گروهی همراه بود، مجموع دقایق بازی‌اش به سختی از یک ساعت در تمامی دیدارها عبور کرد اما در همان 66 دقیقه موفق شد 2 گل به ثمر رسانده و یک پاس گل برای هاورتز در تقابل با کاستاریکا ارسال کند.
حسرت فلیک، عدم اعتماد به «لوکه»
در دیدار نخست مقابل ژاپن که با شکست دور از انتظار ژرمن‌ها همراه بود، فولکروگ تنها 11 دقیقه به میدان رفت و در آن مدت کم، تنها توانست یک شوت روانه دروازه ژاپن کرده و 3 پاس کلیدی به هم‌تیمی‌ها بدهد. در دیدار دوم مقابل اسپانیا، فلیک 10 دقیقه زودتر به او اطمینان کرد و دقیقه 70، او را جایگزینِ توماس مولر کرد. همین کافی بود تا 13 دقیقه پس از ورود به میدان، گل تساوی‌بخش مانشافت را وارد دروازه لاروخا کند.
تقابل با کاستاریکا در آخرین بازی دور گروهی نکه دقایق حضور او در میدان به 35 دقیقه رسید، فولکروگ یک گل زد و یک پاس گل داد، از مجموع 4 شوت 2 شوت را به چارچوب زد و 7 پاس کلیدی ارسال کرد اما بخت با آلمان‌ها یار نبود و صعود از گروه به‌عنوان تیم دوم را دراماتیک‌وار به تبع تفاضل گل 5- نسبت به اسپانیا از دست دادند.
6 تاثیر مستقیم در 5 بازی ملی
درخشش فولکروگ در این دیدار که موفق شد تعداد گل‌های ملی‌اش در پنجمین تجربه ملی را به 5 افزایش دهد، این سوال را در ذهن هواداران تیم ملی آلمان ایجاد کرد که بهتر نبود فلیک در جام‌جهانی، به جای توماس مولر پا به سن گذاشته، به آقای گل بوندس لیگا در کنار کای هاورتز اطمینان می‌کرد؟
فولکروگ که در این دیدار زوج تیمو ورنر بود، موفق شد عنوان بهترین بازیکن زمین را کسب کند و هر 4 شوتش در این دیدار را به سمت چارچوب زد که نیمی به تور چسبید و نیمی را دروازه‌بان دفع کرد. فولکروگ در این دیدار نشان داد هرچه دقایق حضورش در میدان بیشتر باشد، تعداد گل‌ها یا تاثیرش روی گل‌ها بیشتر خواهد بود و او که 45 دقیقه هم مقابل عمان در دیدار دوستانه پیش از جام‌جهانی به میدان رفته و نخستین گل ملی‌اش را به ثمر رسانده بود، به طور میانگین هر 31 دقیقه روی یک گل تاثیر مستقیم داشته است.
صید بزرگ فلیک از وردربرمن
بنابراین می‌توان انتظار داشت فلیک او را مقابل بلژیک از ابتدا به میدان بفرستد و در صورتی که درخشش بازی‌های اخیرش را مقابل شیاطین سرخ هم تکرار کند، شاهد خداحافظی توماس مولر از ترکیب تیم ملی خواهیم بود. فولکروگ انگیزه بسیاری برای حضور در ترکیب اصلی تیم در تورنمت جام ملت‌های اروپا به میزبانی آلمان خواهد داشت و فلیک از این بابت همچون تمامی طرفداران مانشافت خرسند است که سرانجام همان مهاجم قاتل تیم ملی را پس از سال‌ها از وردربرمن صید کرده است.
تنها حسرت آلمانی‌ها از این بابت اما دیر دعوت شدن فولکروگ به تیم ملی است و هواداران مانشافت از این بابت نگران هستند که برای مدت طولانی قادر به تماشای بازی مهاجم 30 ساله در تیم ملی نخواهند بود. همچنین کمتر کسی است که فلیک را از بابت کم بازی دادن به آقای گل در تقابل با ژاپن، سرزنش نکند.
آلمان در قامت یک مدعی؟
لوکه پیش از این 5 ماه پیش در شرایطی برای اولین بار به تیم ملی دعوت شد که پس از 20 سال، رکورد مسن‌ترین بازیکن غیر دروازه‌بان برای انجام اولین بازی را در 29 سالگی شکست. هواداران مانشافت حداقل امیدوارند مصدومیت زانو تا پایان یورو 2024 به او فرصت دهد و فولکروگ، آمادگی‌اش را روز به روز بهبود بخشد تا ژرمن‌ها برای نخستین بار پس از یورو 2008، مدعی شماره یک قهرمانی بوده و دستشان پس از 28 سال، برای چهارمین بار در تاریخ جام نقره‌ای اروپا را در خانه لمس کند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری