football360 logo

نسخه اوکراین در 3 دقیقه پیچیده شد؛ ساکا، هر روز پخته‌تر از دیروز

07 فروردین 1402 ساعت 00:117 نظر
انگلیس با برتری 0-2 مقابل اوکراین مقتدرانه به صدر جدول تکیه زد.
به گزارش فوتبال 360، انگلیس پس از غلبه بر ایتالیا در خانه آتزوری و انتقام موفقیت آمیز شکست تلخ فینال ومبلی، یکشنبه شب میزبان اوکراین بود و با درخشش بوکایو ساکا، میهمان را دست خالی بدرقه کرد. 
سه شیر بدون توجه به نتیجه دیدار ایتالیا و مالت درحالی که شانسی برای رسیدن به مسابقات از چارچوب لیگ ملت‌های اروپا به تبع سقوط به سطح دوم ندارد، شانس اول صعود از گروه به جام ملت‌های اروپا 2024 نام دارد و بار دیگر برای آوردن جام به خانه، این بار از خاک آلمان تلاش خواهد کرد.
در این دیدار که جردن پیکفورد بیکارترین بازیکن میدان بود و اوکراین حتی یک شوت در چارچوب هم نزد، آناتولی تروبین، سنگربان اوکراین 6 مهار داشت و باعث شد نتیجه از این سنگین‌تر نشود. بوکایو ساکا و هری کین، 4 دقیقه مانده به پایان نیمه نخست سرنوشت دیدار را مشخص کردند و به فاصله تنها 3 دقیقه، گل‌های بازی را به ثمر رساندند. ساکا گل نخست را به ثمر رساند و پاس گل دوم را برای کین ارسال کرد. او موفق شد رکورد فوق‌العاده تاثیر مستقیم روی 23 گل در 34 دیدار اخیرش با پیراهن تیم‌های آرسنال و انگلیس را به ثبت برساند. ساکا در این مدت، 16 گل زده و 7 پاس گل ارسال کرده است.
او که تنها 21 سال و 202 روز سن دارد، در حالی هشتمین گل ملی خود را به تور دروازه حریف چسباند. تنها وین رونی (12)، مایکل اوون (10)، ویلیام رالف دیکسی دین (16) و جیمی گریوز (16) تا این سن، گل‌های ملی بیشتری نسبت به ساکا در کارنامه داشته‌اند. جیمز مدیسون هم مقابل اوکراین نخستین بازی ملی خود را با حضور در ترکیب ابتدایی به انجام رساند. او 5 شانس گلزنی از جمله پاس گل به ساکا ایجاد کرد که ثبت چنین آماری از جانب بازیکنان تیم ملی انگلیس در نخستین بازی ملی، آخرین بار توسط تئو ولکات در دیدار مقابل آندورا در سال 2008 به ثبت رسیده بود.
با این نتیجه، انگلیس با 6 امتیاز در صدر جدول گروه قرار گرفت و درحالی که بازی‌های دور برگشت را میزبان ایتالیا خواهد بود، بازیکنانش با صدرنشینی به بازی‌های باشگاهی بازمی‌گردند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری