football360 logo

بمب ساعتی علیه رویاپردازی آبی‌ها؛ به وقت معجزه برای استقلال؟

06 فروردین 1402 ساعت 09:30161 نظر
مدیران باشگاه استقلال برای ارائه مدارک جهت صدور مجوز حرفه‌ای‌سازی کمتر از 5 روز فرصت دارند.

به گزارش فوتبال 360، استقلال فصل گذشته توانست با هدایت فرهاد مجیدی، فاتح لیگ برتر شود، آن‌هم در شرایطی که آبی‌ها توانستند بدون باخت رقابت‌های لیگ برتر را با قهرمانی به پایان ببرند و ثبت رکوردهای مختلفی از جمله بهترین خط دفاعی در طول یک فصل در تاریخ لیگ برتر باعث شد تا این قهرمانی به کام هواداران استقلال شیرین‌تر شود. قهرمانی مقتدرانه آبی‌ها در حالی به‌دست آمد که با توجه به مدل تقسیم‌بندی جدید سهمیه‌های لیگ قهرمانان آسیا، استقلال به سهمیه حضور در مرحله گروهی دست پیدا کرد اما حالا این سهمیه در معرض خطر قرار گرفته است.

کنفدراسیون فوتبال آسیا قوانین تازه‌ای در زمینه صدور مجوز حرفه‌ای‌سازی باشگاه‌ها وضع کرده و یکی از مهم‌ترین بندهای صدور این مجوز، ارائه تسویه‌حساب بدهی‌های داخلی و خارجی باشگاه‌ها است. همین مسئله باعث شده تا بسیاری از باشگاه‌ها از جمله استقلال، دچار چالش بزرگی در مسیر صدور مجوز حرفه‌ای‌سازی شوند و اگر مدارک تا دهم فروردین‌ماه تکمیل و ارسال نشود، (AFC) تیم خاطی را از گردونه رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا کنار خواهد گذاشت! استقلالی‌ها البته در زمینه مجوز حرفه‌ای‌سازی تنها تیم دارای مشکل نیستند و حتی در سطح قاره آسیا، تیم‌هایی مثل الاتحاد عربستان هم با این چالش دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

روز سرنوشت‌ساز؛ 120 میلیارد نجات‌بخش در حساب استقلال؟

مدیران باشگاه استقلال در روزهای گذشته همه تلاش خود را به کار بسته‌اند تا بتوانند بدهی‌های داخلی و خارجی خود را تسویه کنند. سنگین بدهی‌ها آبی‌ها مرتبط با پرونده شکایت آندره‌آ استراماچونی است. سرمربی ایتالیایی و سابق استقلال با شکایت به فیفا توانسته حکم 1.6 میلیون یورویی علیه آبی‌پوشان پایتخت بگیرد و با توجه به نوسانات نرخ ارز، بیش از 80 میلیارد تومان منابع مالی برای پرداخت مطالبات استراماچونی لازم است.

استقلالی‌ها در روزهای گذشته در کنار چالش تامین منابع مالی، به دنبال راهکاری برای پرداخت پول استراماچونی بودند که گفته می‌شود در این زمینه با رایزنی‌های انجام شده، با مدیران وزارت ورزش‌وجوانان و البته مسئولان فدراسیون فوتبال توافق کامل انجام شده است تا به سرعت بعد از تامین منابع مالی، از طریق فدراسیون فوتبال قطر مطالبات استراماچونی به صورت یک‌جا به حساب سرمربی ایتالیایی واریز شود.

استقلال در سالیان گذشته از چند اسپانسر خود مطالباتی را دارد که در روزهای گذشته مدیران باشگاه جلساتی را با مدیران یکی از اپراتورهای تلفن همراه برگزار کرده‌اند و قرار است امروز (یکشنبه)، نتیجه نهایی این جلسات مشخص شود. طبق آخرین خبرها، قرار است 120 میلیارد تومان که بخش مهمی از بدهی اسپانسر به باشگاه استقلال است، امروز (یکشنبه) به حساب این باشگاه واریز شود تا دغدغه مدیران باشگاه برای تامین منابع مالی به پایان برسد.

ضرب‌الاجلی که رو به پایان است

مدیران (AFC) آخرین فرصت ارائه و بارگذاری مدارک جهت صدور مجوز حرفه‌ای‌سازی را دهم فروردین‌ماه اعلام کرده‌اند و این مهلت تمدید نخواهد شد. همین مسئله باعث شده تا در فاصله کمتر از 5 روز تا پایان مهلت قانونی، مدیران باشگاه استقلال به سرعت به دنبال توافق با بدهکاران داخلی و خارجی خود باشند و گفته می‌شود که در این زمینه هم رایزنی‌های لازم انجام شده تا به محض وصول منابع مالی، بدهی‌ها پرداخت شود.

استقلالی‌ها در کنار مطالبات آندره‌آ استراماچونی، حدود 100 هزار دلار به لئوناردو پادوانی باید پرداخت کنند که این مدافع برزیلی شماره حساب خود را به باشگاه استقلال اعلام کرده است. به جز پرونده استراماچونی و پادوانی، باشگاه استقلال چند بدهکار سرشناس داخلی هم دارد که مدیران باشگاه امید به آن دارند تا در جلسه سرنوشت‌ساز امروز، مطالبات آن‌ها از سوی اسپانسر پرداخت شود تا آن‌ها با خیالی آسوده‌تر بتوانند فرآیند آغاز پرداخت بدهی‌های خود را آغاز کنند.

مدیران باشگاه استقلال چشم امیدشان به کمک مستقیم از سوی مسئولان دولت بود که گفته می‌شود این اتفاق رخ نداد اما حالا همراهی اسپانسر پیشین آبی‌ها باعث شده تا آن‌ها به رویای حضور در لیگ قهرمانان آسیا نزدیک‌تر شوند، هر چند که هنوز رسماً پولی به حساب باشگاه واریز نشده است. بدون‌شک، 4 روز باقی‌مانده تا پایان مهلت ضرب‌الاجل کنفدراسیون فوتبال آسیا، مهم‌ترین روزهای باشگاه استقلال در سال 1401 است، چرا که ناکامی آبی‌ها در دریافت مجوز حرفه‌ای‌سازی باعث خواهد شد تا با وجود قهرمانی در فصل گذشته، آبی‌پوشان پایتخت شانسی برای حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا نداشته باشند!

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری