football360 logo

بازخوانی یک فهرست جنجالی؛ 8 ستاره آماده لیگ و رویای تیم ملی

06 فروردین 1402 ساعت 10:0033 نظر
نگاهی دوباره به فهرست تیم ملی نشان می‌دهد که 8 ستاره آماده لیگ، غایبان سرشناس این فهرست هستند.

به گزارش فوتبال 360، امیر قلعه‌نویی در حالی اولین فهرست تیم ملی را بعد از پذیرش دوباره مسئولیت سرمربیگری در عرصه ملی اعلام کرد که نگاهی به فهرست اعلام شده نشان می‌دهد که قلعه‌نویی نگاه ویژه‌ای به رقابت‌های لیگ برتر داشته و سعی کرده تا نشان بدهد به همان میزان که عملکرد لژیونرها دارای اهمیت است، به همان میزان بازیکنان لیگ برتری می‌توانند به حضور در تیم ملی امیدوار باشند. با این‌حال، عدم دعوت از چند ستاره نام‌آشنا که عملکرد خوبی در فصل جاری لیگ برتر داشته‌اند باعث شد تا انتقاداتی نسبت به سرمربی تیم ملی وارد شود.

قلعه‌نویی در خط دروازه به سراغ حسین پورحمیدی رفته و در کنار این دروازه‌بان آماده، بازیکنانی مثل میلاد زکی‌پور، محمد کریمی، مهدی حسینی، رضا شکاری و البته محمدحسین اسلامی شانس حضور در اردوی تیم ملی را به‌دست آورده‌اند اما نگاهی به فهرست بازیکنان آماده لیگ بیست‌ودوم نشان می‌دهد که با وجود نگرش ویژه امیر قلعه‌نویی نسبت به بازیکنان لیگ برتری، چهره‌های سرشناسی پشت خط رسیدن به فهرست تیم ملی مانده‌اند.

استقلالی‌های جا مانده

آبی‌پوشان پایتخت در نیم‌فصل دوم در شرایطی توانسته‌اند روند درخشانی را تجربه کنند و با اوج‌گیری فوق‌العاده خود را به رتبه دوم جدول برسانند که نقش اصلی را در این اوج‌گیری، مهدی قایدی و آرش رضاوند داشته‌اند. ستاره ریزنقش آبی‌ها در این فصل توانسته 6 گل بزند و یک‌بار هم در نقش گل‌ساز درخشیده است تا توانایی خود را به رخ بکشد، هر چند که در کنار گلزنی و گل‌سازی، کسب 4 ضربه پنالتی از جمله دستاوردهای مهم قایدی در فصل جاری بوده است. آرش رضاوند هم با یک گل و 5 پاس گل، دیگر چهره موفق ترکیب استقلال بوده و آمادگی فنی بالای او باعث شد تا غیبتش در فهرست تیم ملی باعث انتقاد هواداران آبی‌پوش از امیر قلعه‌نویی شود.

ستاره سپاهان، غایب در اردوی ملی

فرشاد احمدزاده با درخشش خود توانسته نقش پررنگی در صدرنشینی سپاهان اصفهان در لیگ بیست‌ودوم ایفا کند. احمدزاده که روزهای خوبی را زیرنظر ژوزه مورایس سپری می‌کند، با وجود درخشش در ترکیب سپاهان فعلاً نتوانسته خود را به امیر قلعه‌نویی اثبات کند و در لیست 32 نفره این سرمربی باتجربه جای نگرفت. وینگر باتجربه سپاهانی‌ها در شرایطی شانس حضور در تیم ملی را به‌دست نیاورد که در 6 بازی اخیر طلایی‌پوشان 4 بار در قامت گلزن درخشیده است تا از او به عنوان یکی از بازماندگان سرشناس فهرست تیم ملی یاد شود.

گلزنان برتر لیگ در لیست انتظار

امیر قلعه‌نویی برای حضور در اردوی ملی نگاهی ویژه‌ای به جدول گلزنان لیگ بیست‌ودوم داشت، به‌طوری که هم رضا اسدی و هم شهریار مغانلو شانس حضور در اردوی تیم ملی را به‌دست آوردند اما دیگر ستاره 8 گله لیگ برتر یعنی محمد عباس‌زاده به اردوی ملی فراخوانده نشد تا در کورس رقابت با مغانلو و اسدی، از حیث به‌دست آوردن شانس حضور در تیم ملی، شکست بخورد.

قلعه‌نویی با دعوت از محمدحسین اسلامی نشان داد که به دنبال کشف پدیده‌های لیگ است، اما عدم دعوت از بازیکنان باتجربه‌ای مثل عارف رستمی، سجاد بازگیر و محمدرضا آزادی که نقش مهمی در موفقیت تیم‌هایشان در لیگ بیست‌ودوم نشان داده‌اند باعث شد تا انتقاداتی نسبت به فهرست تیم ملی مطرح شود؛ هر چند که سرمربی تیم ملی اعلام کرده که در اردوهای بعدی، بازیکنان دیگر شانس پوشیدن پیراهن تیم ملی را دارند و دور از ذهن نیست که فرصت حضور در اردوی ملی برای بازیکنان جدیدی فراهم شود.

عصای دست ژنرال در سیرجان جا ماند!

مرتضی تبریزی یکی از موثرترین بازیکنان لیگ بیست‌ودوم است. ستاره‌ای که در گل‌گهر زیرنظر امیر قلعه‌نویی شکوفا شد و به روزهای آرمانی خود بازگشت اما نتوانست نظر مساعد قلعه‌نویی را برای حضور در تیم ملی به‌دست بیاورد و در شرایطی که تصور می‌شد در کنار رضا شکاری، مرتضی تبریزی هم به تیم ملی دعوت شود اما خبری از دعوت تبریزی نشد. ستاره گل‌گهر در حالی یکی از غایبان مهم فهرست تیم ملی است که در فصل جاری لیگ برتر توانسته 5 گل بزند و 4 گل بسازد اما این کارنامه موفق باعث نشده تا مرتضی تبریزی به رویای حضور در تیم ملی برسد. هر چند که این ستاره در سودای آن است تا بتواند با تلاش بیشتر و کارنامه موفق‌تر خود را به پیراهن تیم ملی برساند که باید دید آیا می‌تواند به رویای خود برسد یا خیر.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری