football360 logo

نوسان دلار و خارجی‌های وفادار؛ ما پای تیم‌مان می‌مانیم!

06 فروردین 1402 ساعت 10:4539 نظر
با وجود مشکلات مالی تیم‌های آلومینیوم اراک و استقلال تهران، بازیکنان خارجی این تیم‌ها به ایران بازگشتند.

به گزارش فوتبال 360، تیم‌های ایرانی همواره در شرایطی به تعطیلات می‌روند که یک دغدغه مهم دارند و آن‌هم بازگشت ستارگان خارجی تیم‌شان است! مشکلات مالی باشگاه‌ها باعث شده تا پرداختی‌های منظم به بازیکنان و البته مربیان خارجی انجام نشود و همین مسئله در سالیان گذشته بارها برای باشگاه‌های ایرانی دردسرساز شده و فسخ‌های یک‌طرفه هم در عملکرد فنی تیم‌ها تاثیرگذار بوده و هم باعث آن شده تا دادگاه‌های بین‌المللی ورزشی، جرایم سنگینی علیه تیم‌های ایرانی اعلام کنند.

بازگشت «زاپاتا» علیه شایعات

هانسل زاپاتا، ستاره کلمبیایی تیم آلومینیوم اراک که جزو چهره‌های موفق این تیم در لیگ بیست‌ودوم به شمار می‌رود و با 3 گل زده و 2 پاس گل، نقش مهمی در موفقیت شاگردان مهدی رحمتی در فصل جاری داشته، در شرایطی بعد از آغاز تعطیلات فیفادی از ایران رفت، که شایعات زیادی درباره فسخ قرارداد احتمالی او مطرح شد و با توجه به عدم دریافتی مناسب، زاپاتا می‌توانست به راحتی قراردادش را به صورت یک‌طرفه با باشگاه آلومینیوم اراک فسخ کند.

وینگر کلمبیایی که مشکلاتی برای زمینه صدور روادید برای اعضای خانواده‌اش هم ایجاد شده بود، درصدد رفع مشکلات برای بازگشت به اردوی آلومینیوم بود و نهایتاً این اتفاق رخ داد. زاپاتا در حالی روز گذشته به تمرینات آلومینیوم اراک بازگشت و در جمع شاگردان مهدی رحمتی حضور پیدا کرد، که هنوز پرداختی از سوی مدیران باشگاه آلومینیوم انجام نشده اما شرایط فنی مناسب هانسل زاپاتا در جمع سفیدوسبزپوشان اراکی باعث شده تا او برای دریافت مطالبات خود صبوری کند و از فسخ یک‌طرفه قراردادش خودداری نماید.

آبی‌های وفادار به «سا پینتو»

استقلال یکی از تیم‌های بحران‌زده در حوزه مسائل مالی است. تیمی که فعلاً برای دریافت مجوز حرفه‌ای‌سازی خود به دنبال پرداخت بدهی‌ها بوده و همین مسئله باعث شده تا بازیکنان استقلال در ماه‌های گذشته دریافتی نداشته باشند. عدم پرداختی به بازیکنان استقلال در حالی است که در اردوی آبی‌ها به جز کادرفنی خارجی، رافائل سیلوا و کوین یامگا هم حضور دارند و این 2 بازیکن بعد از تعطیلات فیفادی از تهران خارج شدند.

سیلوا و یامگا که به دلیل عدم دریافت مطالبات خود می‌توانستند علیه باشگاه استقلال شکایت تنظیم کنند، با وجود در اختیار داشتن این فرصت قانونی، وارد درگیری حقوقی با باشگاه خود نشدند و در موعد مقرر شده از سوی ریکاردو سا پینتو، به تمرینات آبی‌پوشان پایتخت بازگشتند تا به نوعی هم حسن‌نیت خود را به سرمربی پرتغالی اثبات کنند و هم وفاداری‌شان به استقلال را نشان بدهند.

باشگاه‌های ایرانی برای پرداخت مطالبات بازیکنان خارجی خود با چالش بزرگی به نام نوسانات ارزی مواجه هستند و تغییرات پرشمار قیمت ارز باعث شده تا در مسیر پرداخت معوقات بازیکنان و مربیان خارجی در ایران، تاخیرهای سریالی رخ بدهد که باید دید آیا صبوری بازیکنان ادامه خواهد پیدا کرد یا مجدداً پرونده‌هایی مشابه پرونده مارک ویلموتس یا آندره‌آ استراماچونی در فوتبال ایران تکرار خواهد شد و به دلیل عدم دریافت مطالبات بازیکنان یا مربیان خارجی، پرونده‌های جدیدی علیه باشگاه‌های ایرانی در کمیته انضباطی فیفا باز می‌شود.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری